Norske Tog AS
RFI Upgrade of Flirt trains
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av tjenester for oppgradering av FLIRT-togene og søker markedsinnsikt som kan være relevant for de kommende prosjektene.
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Norske Tog AS trenger teknisk rådgivning og tjenester for modifikasjon, reparasjon og overhaling av hele togflåten i Oslo over 4 år til en verdi av 1 000 000 000 NOK. Avtalen skal dekke behovet for teknisk rådgivning innenfor 40 spesialiserte områder og modifikasjon, reparasjon og overhaling innenfor 16 spesialiserte områder. Et viktig formelt krav er kandidatens relevante erfaring fra lignende leveranser. Anbudets vekting er kostnad (timepriser): 40%, kompetanse og erfaring: 50%, metodikk: 10%.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProThe purpose of this procurement is to bring Norske tog's purchase of technical advisory services and modifications, repairs and overhauls within several specialist areas together. The framework agreements will ensure Norske tog rapid access to capacity and specialized expertise within A) technical advisory services and B) modification, repair and overhaul for the entire train fleet. The agreements will facilitate long-term and developing cooperation between Norske tog and the supplier. Through this competition, Norske tog AS will enter into parallel framework agreements to cover the need for technical advisory services within 40 different specialized areas of expertise and 16 different specialized areas of modification, repair and overhaul. Requirements and description for all services are described in Exhibit A Scope of work.Hovedtrekkene i prosedyrenThe procurement process will follow Anskaffelsesloven and Forsyningsforskriften. The process is regulated by Forsyningsforskriften part I and II. The contract notice is published in the databases TED (ted.europa.eu) and DOFFIN (www.doffin.no). The process is carried out as a negotiated, two-step procedure. However, NT reserves the right to award the contract without conducting negotiations. Any negotiations will be carried out in accordance with the guidelines in Forsyningsforskriften § 19-7(2) as well as § 19-11. The negotiations will be in writing and might take place in various phases. NT reserves the right to reduce the number of Tenders to be negotiated, in accordance with Forsyningsforskriften § 19-12. A first reduction can be done prior to the negotiations. The reduction will be based on the Award Criteria, see section 16.
Basert på vurdering av kvalifikasjonskrav nr. 03, som beskrevet i punkt 10.4. i veiledningen til tilbyderne.
Basert på vurdering av kvalifikasjonskrav nr. 05, som beskrevet i punkt 10.5 i veiledningen til tilbyderne. NT vil spesielt vurdere: • Teknisk relevans og størrelse og/eller kompleksitet av referanseprosjektene.
Beskrivelse
Hourly rates. See Instruction to tenderer for more information.
Beskrivelse
Competence and experience. See Instruction to tenderer for more information.
Beskrivelse
Methodology for solving tasks/projects. See Instruction to tenderer for more information.
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av tjenester for oppgradering av FLIRT-togene og søker markedsinnsikt som kan være relevant for de kommende prosjektene.
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av levetidsoppgraderinger for FLIRT-togene, med en estimert total verdi på 1 milliard kroner, og ønsker å innføre en modell for trinnvise oppgraderinger gjennom togets levetid. Leverandører inviteres til å delta i markedsdialog for å gi innspill som kan bidra til å forme den videre prosessen.
Samferdselsdepartementet trenger økonomiske analysetjenester og rådgivning for en rammeavtale over 2 år, med opsjon på forlengelse 1+1 år, til en estimert verdi mellom 5 og 6 millioner kroner, og en maksimal totalverdi på 8 millioner kroner. Tjenestene skal primært støtte forvaltningen av statens avtaler om innenlandske flyruter, Kystruten Bergen–Kirkenes, leveringspliktige posttjenester og avisdistribusjon, men kan også benyttes på andre områder innen seksjonens eller avdelingens ansvarsområde. Bistanden skal inkludere samfunnsøkonomiske og bedriftsøkonomiske vurderinger, med vekt på nytte-kost-analyser, brukereffekter, miljøvirkninger og transporttilbudets rolle i det helhetlige transportsystemet. Oslo Economics AS har en lignende kontrakt i dag. Departementet tar sikte på å inngå parallelle rammeavtaler med to leverandører, hvorav én vil være hovedleverandør.
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av tjenester for å forbedre arbeidet med klima og miljø i anskaffelser. Leverandører inviteres til å delta i en markedsundersøkelse (RFI) for å gi innspill til dette arbeidet.
Sporveien AS trenger håndverkstjenester og entreprenørarbeider for små prosjekter til en maksimal totalverdi på 300 millioner kroner over 3 år. Tjenestene skal dekke behovet for vedlikeholdsarbeid og rehabilitering ved Sporveiens eiendommer, anlegg og installasjoner innenfor stasjoner og baser for trikk, buss- og T-banevirksomheten i Oslo. Sporveien ønsker å inngå parallelle rammeavtaler med inntil 4 leverandører.