Konkurransen gjelder levering av rammeavtale for IKT utstyr, herunder:
Pc'er, nettbrett, mobiltelefoner, skjermer og annet relatert utstyr til sluttbruker
Hostingtjenester/Datasentertjenester
Audiovisuelt utstyr og komplette løsninger knyttet til for eksempel møterom, klasserom, kommunestyresal, auditorium etc, herunder:
Relaterte tjenester som rådgivning, design, akustikk, lyssetting, montering, installasjon, support og andre tilknyttede tjenester, er også en del av behovet.
Løsning for retur av brukt IKT utstyr
Lisensforvaltning av for eksempel Microsoft-, Citrix-, VMWare- og Adobelisenser, samt annen relevant programvare og omfatter bl.a lisensrådgivning, leie og vedlikehold av lisenser, programvare og lisensrevisjoner, bistand med endringer samt andre naturlige oppgaver som er tilknyttet lisensadministrasjon.
Rådgivning, prosjektledelse og konsulenttjenester knyttet til følgende kompetanseområder (ikke uttømmende):
Informasjons- og virksomhetsarkitektur
Bruk av teknologi, automatisering, kunstig intelligens og hvordan dette kan benyttes til å effektivisere arbeidsprosesser på IT området
Informasjonssikkerhet, sikkerhetsarkitektur
Microsoft skytjenester, implementering, optimalisering og nettverksdesign
Administrasjon av klienter/enheter/servere
Driftskompetanse knyttet til lokalt datarom, nettverk og backup
Deltagere i anskaffelsen: Årdal og Lærdal kommune
Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 10.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 70.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer.
For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget.
Konkurransen gjennomføres som TED - Åpne anbudskonkurranse etter forskriftens Del I og III.
Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt.
Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.