Brief

Datamaskinhandel og tilhørende utstyr

Stiftelsen Tradebroker trenger en rammeavtale for levering av IT-utstyr og tilhørende tjenester til en maksimal totalverdi på 8,4 milliarder kroner. Avtalen skal dekke et bredt spekter av IT-utstyr, inkludert programvarelisenser, vedlikeholdsavtaler, konsulentbistand og tilleggstjenester, og skal leveres til medlemmer i Møre og Romsdal, Vestland, Rogaland, Agder, Oslo, Nordland, Trøndelag, Innlandet og Svalbard. Leverandøren må tilby en god e-handelsløsning med EHF-katalog og OCI "punch-out", samt en funksjonell selvbetjeningsløsning for klient som en tjeneste, inkludert Asset Management system og finansieringsmuligheter. Det forventes levering av standard IT-utstyr, klienter, servere, backup, datasenterløsninger, nettverk, lagring og brannmurer, hvor enkelte produkter vil ha særskilte sikkerhetskrav til opprinnelse og transport. Tildelingskriteriene er påslagsmodell, kostnadsoptimalisering og tjenester (40%), sirkulærøkonomi (30%), samt kompetanse, gjennomføringsevne, rapportering og nettbutikk (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på kvalitetssikringssystem (ISO 9001:2015 eller tilsvarende), miljøledelsessystem (ISO 14001:2015, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende), en årlig omsetning på minimum 600 millioner kroner, etablert kvalitetssikringssystem for sporbarhet og etisk handel, og et system for informasjonssikkerhet (ISO 27001 eller tilsvarende).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Tradebroker skal på vegne av sine medlemsbedrifter inngå en rammeavtale med én leverandør for levering av IT-utstyr og tilhørende tjenester. Avtalen skal dekke et bredt spekter av IT-utstyr, inkludert tilhørende programvarelisenser og vedlikeholdsavtaler. Leverandøren skal også kunne tilby konsulentbistand og relevante tilleggstjenester knyttet til utstyret. Leverandøren skal ha en god e-handelsløsning med elektronisk meldingsutveksling. For e-handelsløsning skal det minimum tilbys katalog i EHF formatet, samt «punch-out» løsning etter OCI standarden. Leverandøren skal også tilby en funksjonell selvbetjeningsløsning for å håndtere klient som en tjeneste hvor avrop håndteres av den ansatte. Klient som en tjeneste skal leveres minimum med et Asset Management system, og mulighet for finansiering. Tradebrokers medlemmer skal ha mulighet til å bestille produkter etter behov, og fra leverandørens totale varesortiment. Bestillinger skjer gjennom leverandørens kanaler som nettbutikk, varekataloger, telefon og e-post. Nettbutikken skal inneholde bredt varesortiment innenfor IT-utstyr med produktbeskrivelser, bilder og priser. Det er forventet at leverandøren skal levere blant annet standard IT utstyr, klienter, server, backup, datasenter, nettverk, lagring og brannmur. Enkelte produkter vil være underlagt særskilte sikkerhetskrav, inkludert krav til opprinnelse og transport. Leverandøren må kunne etterleve disse kravene. Noen medlemsbedrifter kan ha egne rammeavtaler for deler av IT-kategorien. Dette skal ikke begrense bruken av denne rammeavtalen eller påvirke den avtalte påslagsmodellen. Se invitasjonsbrevet for mer informasjon.

    Kontakt navn
    Terje Fagervik
    Kontakt telefon
    +47 22886070
    Kontakt e-post
    post@tradebroker.no
    Adresse
    Rosenholmveien 25, 1414 TROLLÅSEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift.

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem for gjennomføring av leveranser (ISO 9001:2015 eller tilsvarende).

    Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle avtaleforpliktelsene.Hensikten er å gi oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Leverandøren skal som minimum ha en årlig omsetning på 600 MNOK.

    Leverandøren skal ha etablert et kvalitetssikringssystem for sporbarhet og etisk handel. Med dette menes at leverandøren har metoder for kvalitetssikring, som beskriver hvordan selskapet arbeider for å etterleve etisk handel og sporbarhet i virksomheten og i leverandørkjeden i henhold til kravene i Åpenhetsloven.

    Leverandøren skal ha et system for informasjonssikkerhet (ISO 27001 eller tilsvarende)

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Påslagsmodell, kostnadsoptimalisering og tjenester

    Beskrivelse

    Sirkulærøkonomi

    Beskrivelse

    Kompetanse, gjennomføringsevne, rapportering og nettbutikk

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner