Anbudsoversikt for Juridisk rammeavtale for Bolig- og bygningsavdelingen i KDD

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Juridiske tjenester

Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD) ved Bolig- og bygningsavdelingen søker å inngå en juridisk rammeavtale med inntil tre leverandører for å dekke behovet for juridisk kompetanse innen internasjonal rett, offentlig rett og særskilte boligpolitiske spørsmål. Avtalen vil ha en varighet på 2 år med mulighet for forlengelse i ytterligere 1+1 år (2+1+1). Den estimerte årlige verdien av anskaffelsen er mellom 1 og 2 millioner kroner, med en maksimal totalverdi på 8 millioner kroner. Leverandørene må dokumentere sin tekniske og faglige kvalifikasjon ved å beskrive inntil tre relevante oppdrag fra de siste tre årene, med fokus på juridisk bistand innen de nevnte temaene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
Juridisk rammeavtale for Bolig- og bygningsavdelingen i KDD
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Julie Elise Vollmerhaus Føyn
Kontakt telefon
+47 45859538
Adresse
Akersgata 59, 0180 OSLO
Estimert verdi
8 000 000,00 kr
Beskrivelse
Kunde og avtalepart er KDD ved Bolig- og bygningsavdelingen. Det er Bolig- og bygningsavdelingen som vil foreta avrop. Underliggende etater på Bolig- og bygningsavdelingens fagområde er også omfattet av avtalen. Bolig- og bygningsavdelingen ønsker å inngå kontrakt med inntil tre juridiske miljøer i en rammeavtale. Formålet med avtalen er at Oppdragsgiver skal være dekket med juridisk kompetanse når behov for ekstern bistand oppstår. Temaene som avtalen vil omfatte er: • internasjonal rett • offentlig rett • særskilte boligpolitiske spørsmål. Det vil bli inngått avtale med inntil tre leverandører for 2 år med mulighet for forlengelse i ytterligere 1+1 år (2+1+1). Estimert verdi for anskaffelsen er fra kr 1 million ekskl. mva. til kr 2 millioner ekskl. mva. per år. Estimatet baseres på erfaringstall, men estimatet er noe usikkert. Estimatet er ikke bindende for KDD og vil være avhengig av budsjettildelingen til enhver tid, samt andre forhold. Samlet maksimalt uttak for rammeavtalen vil være kr 8 millioner ekskl. mva. Denne rammeavtalen gir Kunden rett, men ingen plikt til å tildele kontrakter innenfor rammeavtalen. Kunden er ikke forpliktet til å kjøpe et bestemt volum i rammeavtaleperioden. Oppdragsgiver ønsker å inngå parallelle rammeavtaler med inntil 3 leverandører. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I og del II etter anskaffelsesprosedyren åpen tilbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 5 -1 (2), bokstav b. Anskaffelsen er kunngjort på Doffin og TED.
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre en kontrakt av tilsvarende art og omfang, hvor blant annet kredittverdig uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig. • Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt. Kredittvurderingen skal inneholde kredittverdighetsgrad (rating) av leverandøren – typisk angitt ved ratingkode eller kortfattet tekst. Vurderingen skal inkludere eller være vedlagt en forklaring på ratingkoden/skalaen av mulige ratingkoder. Vurderingen bør basere seg på siste årsregnskap.
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandørens registrering, autorisasjon mv.
Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet. • Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. • Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS .
Kvalifikasjonskrav 3
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Leverandøren skal ha tilstrekkelig evne og erfaring til å gjennomføre leveransen. Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig). Maksimalt 1 A4-side per oppdrag. Med relevante oppdrag menes juridisk bistand med hovedvekt på de tre hovedtemaområdene listet opp i bilag 1 (internasjonal rett, offentlig rett og særskilte boligpolitiske spørsmål) for sammenlignbare oppdragsgivere. Leverandøren er selv ansvarlig for at beskrivelsen er av en slik art at den dokumenterer at kravet er oppfylt.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    28. feb. 2025, 15:21

  2. Frist for å melde interesse

    31. mars 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    31. mars 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner