Sortland kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av rammeavtale for kjøp av kontorrekvisita, kopipapir og skolemateriell til riktig kvalitet, på en kostnadseffektiv og miljø- og samfunnsansvarlig måte.Hovedtrekkene i prosedyrenAvtalen skal dekke behovet for alle foretak og virksomheter hos oppdragsgiver og kan benyttes av foretak der kommunene har finansiell-/ ledelseskontroll. Oppdragsgiver plikter å foreta sine kjøp hos den leverandør det er inngått rammeavtale med, og den valgte leverandør er etter bestilling fra oppdragsgiver forpliktet til å levere i henhold til rammeavtalen.
De største bestillerne på denne rammeavtalen vil være skole, administrasjon og helseområdet.
Oppdragsgivers mål med avtalen er at bestillere på rammeavtalen skal ha enkel og oversiktlig tilgang til avtaleprodukter, samt tilhørende tjenester.
Avtalen skal omfatte levering av skolemateriell som arbeidsbøker, skrivebøker, kladdebøker, viskelær, blyanter, tavleutstyr som kritt, svamper mm. Skal også omfatte levering av kontor og datarekvisita som penner, permer, kopipapir, konvolutter, binders, stiftemaskiner, sakser, markeringstusjer mm. Utstyr som hører inn under over nevnte kategorier.