Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Bedriftsrådgivning

Bærum Kommune har inngått en avtale med Atea AS for levering av sammenhengende og bærekraftige tjenester ved bruk av velferdsteknologi og digital hjemmeoppfølging i Viken. Avtalen dekker områder som velferdsteknologi, digital hjemmeoppfølging, responstjenester, utrykningstjenester, teknisk installasjon, rådgivning, tjenesteinnovasjon og kunstig intelligens. Leverandøren har ansvar for etablering, innføring, teknisk drift, forvaltning og avslutning av tjenestene. Avtalen har en total verdi på 800 millioner kroner, og det var tre deltakere i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Atea AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
800 000 000 kr

Om anbudet

    Asker og Bærum kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til konkurranse med forhandling i forbindelse med inngåelse av kontrakt for “kjøp av sammenhengende og bærekraftige tjenester ved bruk av velferdsteknologi og digital hjemmeoppfølging.Asker og Bærum kommuner samarbeider om anskaffelsesprosessen, men vil signere selvstendige kontrakter med leverandør. Kommunene hefter kun for egne kontraktsforpliktelser ovenfor leverandør. Samarbeid i kontraktsperioden er en uttalt målsetning for begge kommuner og det er ønskelig at Leverandør bidrar til dette. Konkurranse grunnlaget er likelydende for begge kommuner, med mindre annet fremgår eksplisitt.Hovedtrekkene i prosedyrenFormålet med anskaffelsen er å erstatte dagens avtaler for kjøp av velferdsteknologi og digital hjemmeoppfølging (DHO) og avtale for kjøp av pasientvarsling/alarmanlegg på institusjon. (Alarm fra bruker, sentral/plattform for mottak av alarmer og respons, utrykning til bruker.)I tillegg er det behov for å sikre gode løsninger for div. kollegavarsling. Ved å slå sammen disse områdene i ny kontrakt ønsker oppdragsgiver å legge til rette for en fremtidsrettet og bedre tjenesteinnovasjon og bærekraft der våre velferdstjenester sees i sammenheng, og på tvers, av tjenesteområder iht. politiske føringer og strategiske handlingsplaner.Formålet med anskaffelsen er å inngå kommuneovergripende avtale. Oppdragsgiver har til hensikt å inngå én kontrakt per respektive kommune med samme leverandør. Avtaleforholdet vil reguleres av SSA -L som hovedavtale, der de overordnede behovsbeskrivelser og samarbeid mellom partene fremkommer.Ny avtale skal sørge for effektiv og profesjonell tilrettelegging, innføring- og forvaltning med drift av kommunens tjenester innenfor avtalens hovedområder: Opplisting nedenfor er ikke uttømmende da formålet er å dekke ulike behov ved innovative- og bærekraftige løsninger for fremtiden i en langvarig SSA-L kontrakt.VelferdsteknologiDigital hjemmeoppfølging (DHO)ResponstjenesterUtrykningstjenesterTeknisk installasjonRådgivning, Tjenesteinnovasjon og Kunstig Intelligens (KI)Leverandør skal ha hovedansvar for elementer som inngår i tjenestene som etableres, herunder etablering, innføring, teknisk drift, forvaltning og avslutning.

    Kontakt navn
    Toril Høsøien
    Kontakt telefon
    +47 67504050
    Adresse
    Rådhustorget 4, 1337 SANDVIKA

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Utfylt prisskjema, jfr. kontraktens SSA-L bilag 6, tabell 1. Det er totalprisen for 12 år som er gjenstand evaluering og tildeling.

    Beskrivelse

    Grad av oppfyllelse av oppdragsgivers behov for helhetlige tjenester, målbilde og tilnærming. Beskrivelse og innhold i tjenestene, med særlig fokus på: - samhandling og informasjonsflyt for tjenestemottaker - brukervennlighet, samhandling og informasjonsflyt for ansatte - samhandling og informasjonsflyt for pårørende og frivillige - samhandling mellom aktører på tvers av forvaltningsnivåer Leverandørs veikart og strategi for videreutvikling og innovasjon av eksisterende tjenester og løsninger, samt hvordan det tilrettelegges for innovasjon og implementering av nye tjenester. Samspill, partnerskap og kompetanse Leverandørens tilnærming for å sikre godt samarbeid med oppdragsgiver, samt evne til å samhandle med andre aktører, etablere partnerskap og sikre relevant kompetanse. Leverandør utfyllende besvarelse av vurderingskrav i SSA-L bilag 1.kap. 4. Leverandørs beskrivelse av overføring av dagens tjenester, samt SLA ref. bilag 3 og 4. Innhold og detaljert gjennomføringsplan for etableringsfasen i bilag 3

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner