Hovedmålet med denne anskaffelsen er å ha et nytt kunde- /forretningssystem (CRM) satt i drift med alle nødvendige funksjonaliteter før utløpet av 2026. Konkurransen gjennomføres som en konkurranse med forhandling. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Oppdragsgiver vil evaluere de mottatte forespørslene om å delta i konkurransen blant alle tilbyderne som er kvalifisert til å delta, og det vil kunne skje en første reduksjon av antall tilbydere i denne fasen. Det er i denne konkurransen bestemt at oppdragsgiver vil invitere 3 eller 4 tilbydere til å inngi tilbud i konkurransen.
Se konkurransedokumenter og kunngjøring for mer informasjon.Hovedtrekkene i prosedyrenNytt CRM-system skal erstatte ISY Proaktiv, som har vært i bruk i mange år. Selv om ISY-Proaktiv har mange CRM-lignende funksjoner for renovasjonsbransjen, vurderes det som mer hensiktsmessig å håndtere disse funksjonene i en kombinasjon av en moderne dataplattform og andre systemer. Selv om renovasjonsbransjen har noen særegne behov, antar oppdragsgiver at kjerneprosessene kan håndteres av standard CRM-systemer. Det er derfor behov for å anskaffe et system med funksjonell bredde som kan integrere og håndtere flere prosesser som ivaretar både interne og eksterne behov. Systemet skal bidra til forbedret kundebehandling, effektivisere avvikshåndtering og redusere kostnader og ressursbruk. Systemet skal gi oppdragsgiver kontroll på prosesser, støtte høy grad av selvbetjening for kundene, bidra til å påvirke kundeadferd gjennom personaliserte opplevelser og åpne for utstrakt bruk av automatiserte prosesser. Det er også sentralt at systemet kan håndtere, lese og endre ulike kunde- og eiendomsdata på en effektiv måte.
Tilknytning til Statens kartverks matrikkeldata er sentral for funksjonaliteten til vårt fremtidige CRM-system, men oppdragsgiver har etablert en egen database som samler data fra matrikkel, folkeregister, kontakt- og reservasjonsregisteret og grunnboka i en felles, maskinlesbar SQL-database. Tilbyder trenger altså ikke å utvikle egne integrasjoner mot disse offentlige datakildene, men må under forhandlingene bevise et velfungerende grensesnitt mellom tilbudt CRM-løsning og oppdragsgivers dataplattform.
Se konkurransedokumenter og kunngjøring for mer informasjon.