Statens pensjonskasse, heretter kalt SPK, inviterer til konkurranse med forhandling for inngåelse av rammeavtale for kjøp av varer og tjenester tilknyttet teknisk infrastruktur. Denne utlysninger gjelder anskaffelsens kvalifikasjonsfase. Kun kvalifiserte og inviterte tilbydere vil inviteres til tilbudsfasen.
Leverandøren skal innlevere forespørsel i henhold til informasjonen i dette konkurransegrunnlaget.
Leverandøren bes kontrollere at det mottatte konkurransegrunnlaget inneholder alle tekstsider og vedlegg som er angitt.Hovedtrekkene i prosedyrenFormålet med å inngå rammeavtale med én leverandør er å sikre virksomheten forutsigbare anskaffelser og avrop som SPK trenger gjennom året for å sikre pålitelige, stabile, sikre og tilgjengelige datasystemer. Rammeavtalens omfang er avgrenset til datasenter og teknisk IT-infrastruktur og det SPK trenger av utstyr, programvare, lisenser, abonnementer og konsulenttjenester for å drifte og forvalte løsningene som inngår i dette fagmiljøet.
Rammeavtalen skal understøtte virksomhetens samfunnsoppdrag om å levere tjenestepensjon, boliglån og forsikringer til statlige virksomheter, og deres medlemmer, som omfattes av våre ordninger.
Denne rammeavtalen omfatter anskaffelse av produkter, tjenester og rådgivningstjenester som støtter drift av SPKs datasentre.
Vi har 4 overordnede kjøpsområder:Kjøp av maskinvare, programvare, rekvisita, og tilhørende avtaler med produsent/formidler om support, vedlikehold og bruksrettigheter.
Konsulenttjenester.
Løsningskjøp – ferdig installerte løsninger, og består av bestanddeler fra punkt 1 og 2.
Forvaltning (oppfølging og fornyelse) av avtaler om support, vedlikehold av maskinvare og programvare samt brukerrettigheter.
Avtalen har en øvre økonomisk ramme på 48 MNOK eks. mva.
Årlig estimert verdi er cirka 10 MNOK eks. mva.
For ytterligere informasjon om anskaffelsens omfang og innhold vises det til kravspesifikasjonen, se rammeavtalen SSA-R Bilag 6.
For ytterligere informasjon vises det til vedlagte dokumenter.