Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - Forretningsdrift

Trondheim Kommune har inngått en rammeavtale med Traftec AS om å levere etablering og drift av ladeløsninger for ladbare motorvogner, inkludert normal-, hurtig- og lynladere, samt baksystem for ladestolpene i Trøndelag. Avtalen har en varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Det var krav om en foreløpig plan for implementering av baksystemet, en tjenestenivåavtale som minimum inneholder tilbudt oppetid, kontaktinformasjon og oppetid til servicedesk, eskalering basert på konsekvens og standardiserte kompensasjoner, samt en plan for hvordan leverandøren vil jobbe for å utvikle løsningen med et veikart for de neste 2 årene. 3 leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Traftec AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 32 000 000 kr

Om anbudet

    Oppdragsgiver har behov for etablering og drift av ladeløsning for ladbar motorvogn. Løsningen skal inneholde normal-, hurtig- og lynladere for ladbar motorvogn som Leverandøren etablerer på ulike lokasjoner, og baksystem for ladestolpene. Kundens eksisterende ladere skal også knyttes opp mot baksystemet, og driftes via avtalen. Med tanke på at rammeavtalen på etablering (SSA-R) og kjøpsavtalen på baksystem og drift / vedlikehold av etablerte ladere har ulike varighet, kan det i fremtiden bli aktuelt også å koble opp ladere etablert av annen leverandør mot baksystemet.Avtalen gjelder følgende:Rammeavtale (SSA-R og SSA-K) på etablering av ladestasjoner på nye lokasjoner. Dette inkluderer blant annet:  Prosjektering og prosjektledelseKjøp, montering og oppkobling av utstyr, inkl. graving, tilrettelegging av strøm, kabling, fundament etc. Test og godkjenning av det oppkoblede utstyret opp mot baksystemet  Kjøpsavtale (SSA-L) på baksystem, drift, overvåkning og support av påkoblede ladere inkludert samspillet mellom laderne og baksystemet, og suppleringskjøp av utstyr. Opsjon på kjøp av ladebrikker.  Se ytterligere behovsbeskrivelse i vedlegg 1 - Kundens kravspesifikasjon. Viser også til kontrakts- og bilagsdokumentene for ytterligere detaljer, samt i informasjon lagt inn direkte i Mercellportalen, inkl. tildelingskriterier.Hovedtrekkene i prosedyrenSe ytterligere behovsbeskrivelse i vedlegg 1 - Kundens kravspesifikasjon. Viser også til kontrakts- og bilagsdokumentene for ytterligere detaljer, samt i informasjon lagt inn direkte i Mercellportalen, inkl. tildelingskriterier.

    Kontakt navn
    Kåre Sagmo-Søvde
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tilbyder skal oppgi priser i vedlegg 3 - Prisskjema, ark 2 - Priscase SSA-R og ark 3 - Priscase SSA-L. Se prisforutsetninger i bilag 5 i SSA-R, bilag 6 i SSA-K og bilag 7 i SSA-L. Prisene skal oppgis i NOK eks. mva. Tilbudsprisen i ark 1 Tilbudspris til Mercell skrives inn på dette kriteriet i Mercellportalen, og vil bli brukt for evaluering i priskriteriet.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal i vedlegg 3 - Prisskjema, ark 1 - Tilbudspris til Mercell oppgi påslag på innkjøpspris for produkter med påslag (produkter Oppdragsgiver velger å kjøpe, jf. bilag 7 i SSA-R).

    Beskrivelse

    Tilbyder skal i vedlegg 3 - Prisskjema, ark 1 - Priscase oppgi påslag på innkjøpspris på reservedeler og komponenter, jf. bilag 6 i SSA-L.

    Beskrivelse

    Oppfyllelse av evalueringskrav: Tilbyder skal fylle ut vedlegg 2 - Leverandørens svar på kravspesifikasjonen. Vektes 40 % Brukervennlighet baksystem: Tilbyder skal sette opp et testmiljø / prøvetilgang til baksystemet. Testmiljøet skal være representativt for den løsningen som tilbys Oppdragsgiver. Tilbyder skal oppgi på hvilken måte testmiljøet evt. skille seg fra løsningen som tilbyd. Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig helhetsvurdering av opplevd brukervennlighet i systemet og for eventuelle funksjoner ut over kravene i kravspesifikasjonen som er nyttig for Oppdragsgiver. Vektes 20 % Plan for implementering baksystem (SSA-L): Tilbyder skal lage en foreløpig plan for implementering. Milepælsplanen i vedlegg 13 skal brukes. Planen er et utgangspunkt, og avvik fra denne kan avtales. Vekstes 10 % Tjenestenivåavtale (SSA-L): Tilbyder skal oppgi Tjenestenivåavtale for avtalens løsninger og tjenester. Tjenestenivåavtalen skal minimum inneholde informasjon om: tilbudt oppetid (dersom tilbudt oppetid er mer enn minimumskravet) kontaktinformasjon og oppetid til servicedesk eskalering basert på konsekvens standardiserte kompensasjoner. Vektes 20 % Utvikling: Tilbyder skal oppgi hvordan Tilbyder vil jobbe for å utvikle løsningen, både for å bidra til innovasjon og ny funksjonalitet og nye løsninger på både ladestolper og baksystem. Tilbyder skal legge ved sitt veikart for hvilke konkrete utviklinger som planlegges de neste 2 årene. Vektes 10 %

    Evalueringsmetode

    Evaluering evalueringskrav: På hvert evalueringskrav vil det bli gitt en score ut ifra følgende skala: * 0 - Ikke besvart eller fyller ikke behov / funksjon * 1 - Svært lav behovstilfredsstillelse * 2 - Lav behovstilfredsstillelse * 3 - Middels god behovstilfredsstillelse * 4 - I samsvar med ønsket kvalitet / funksjonalitet * 5 - Svært god behovstilfredsstillelse I tilfeller der Oppdragsgiver vurderer at besvarelsen er mellom 2 nivåer, vil poengsummen mellom disse kunne bli brukt. Score på hvert evalueringskrav vil bli multiplisert med en intern vekting på eventuelle underpunkter, og summert til en totalsum Evaluering øvrige momenter: Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig helhetsvurdering av besvarelsen, og gi besvarelsen score på besvarelsen ut ifra skalaen oppgitt på bør-kravene. Score på kriteriet Oppdragsgiver vil multiplisere score for hvert av de øvrige momentene med vektingen av momentet, og summere opp disse til en totalscore for kriteriet.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Tilbyder skal fylle ut vedlegg 2 - Leverandørens svar på kravspesifikasjonen.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal sette opp et testmiljø / prøvetilgang til baksystemet. Testmiljøet skal være representativt for den løsningen som tilbys Oppdragsgiver. Tilbyder skal oppgi på hvilken måte testmiljøet evt. skille seg fra løsningen som tilbyd. Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig helhetsvurdering av opplevd brukervennlighet i systemet og for eventuelle funksjoner ut over kravene i kravspesifikasjonen som er nyttig for Oppdragsgiver.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal lage en foreløpig plan for implementering. Milepælsplanen i vedlegg 13 skal brukes. Planen er et utgangspunkt, og avvik fra denne kan avtales.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal oppgi Tjenestenivåavtale for avtalens løsninger og tjenester. Tjenestenivåavtalen skal minimum inneholde informasjon om: tilbudt oppetid (dersom tilbudt oppetid er mer enn minimumskravet) kontaktinformasjon og oppetid til servicedesk eskalering basert på konsekvens standardiserte kompensasjoner.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal oppgi hvordan Tilbyder vil jobbe for å utvikle løsningen, både for å bidra til innovasjon og ny funksjonalitet og nye løsninger på både ladestolper og baksystem. Tilbyder skal legge ved sitt veikart for hvilke konkrete utviklinger som planlegges de neste 2 årene.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal levere følgende: Plan for prosjektet for etablering av ladestasjoner (SSA-R/SSA-K). Planen skal være fylt ut for et tenkt etableringsprosjekt for etablering av 1 Lynlader 150kW to uttak. Planen skal være mal for senere etableringsprosjekt. Navn på kontaktperson hos kunder som har fått levert lignende etableringsprosjekt tidligere. Dersom dette er oppgitt i svaret på kvalifikasjonskravet til erfaring er dette tilstrekkelig. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente referanse fra tidligere etableringsprosjekt.

    Evalueringsmetode

    Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig vurdering besvarelsene. Tilbyder som viser best forståelse for oppdraget vil få maks score.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner