Anbudsoversikt for Rammeavtale for anskaffelse av rådgivnings- og prosjekteringstjenester til Fellesprosjektet Arna-…

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Byggeteknisk konsulentvirksomhet

Statens Vegvesen og Bane NOR Utbygging Sør-Vest ved Fellesprosjektet Arna-Stanghelle har avlyst konkurransen om en rammeavtale for rådgivnings- og prosjekteringstjenester til FAS, som skulle omfatte prosjektering av ny veg og jernbane mellom Arna og Stanghelle/Helle i Vestland. Rammeavtalen var planlagt å ha en varighet på 8 år og skulle inkludere utarbeidelse av design basis, konkurransegrunnlag for hovedentrepriser, samt oppfølging i byggetid. Avlysningen skyldes tekniske eller prosessfeil, og ikke klage fra en tilbyder.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Besluttning av oppdragsgiveren, ikke som følge av klage på tildeling fra en tilbyder/leverandør, på grunn av tekniske eller prosessfeil
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for anskaffelse av rådgivnings- og prosjekteringstjenester til Fellesprosjektet Arna-Stanghelle (1)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Tatiana Maia Pinto Liknes
Kontakt telefon
+47 41521827
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Varighet
8 år
Beskrivelse
Statens vegvesen Utbyggingsområde Vest og Bane NOR Utbygging Sør-Vest ved Fellesprosjektet Arna-Stanghelle (heretter samlet benevnt som «oppdragsgiver») har til hensikt å gå til anskaffelse av en rammeavtale (heretter «rammeavtalen») med en leverandør (heretter «leverandøren») om levering av rådgivnings- og prosjekteringstjenester til FAS, se nærmere punkt A.3.1 nedenfor. Både Statens Vegvesen og Bane NOR vil opptre som oppdragsgivere i henhold til rammeavtalen, og dermed kunne foreta avrop på rammeavtalen hver for seg eller samlet. Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale om rådgivnings- og prosjekteringstjenester for prosjektering av ny veg og jernbane mellom Arna og Stanghelle/Helle. Rammeavtalen skal omfatte prosjektering, rådgivning og oppfølging i byggetid i forbindelse med gjennomføringen av prosjektet. Anskaffelsen gjelder en rammeavtale med én (1) leverandør for kjøp av rådgivnings- og prosjekteringstjenester til FAS. Rammeavtalen omhandler utarbeidelse av design basis for hele prosjektet. Videre omfattes utarbeidelse av konkurransegrunnlag for samtlige hovedentrepriser, som p.t. omfatter både total-, utførelses- og samspillsentrepriser, samt oppfølging i byggetid. I tillegg gjelder rammeavtalen komplett prosjektering av alle arbeider som omfattes av den enkelte utførelsesentreprise, slik som utarbeidelse av arbeidsgrunnlag, byggeplan og oppfølging i byggetid. Videre omfattes deltagelse i prosjektets samspillsentreprise.
Hovedtrekk i prosedyren
Type anskaffelse: Tjenestekjøp over EØS-terskelverdi, jfr. forsyningsforskriften § 5-1 (2), jfr. § 5-2 (1). Anskaffelsesprosedyre: Konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jfr. forsyningsforskriften § 9-1 (1).
Tildelingskriterium 1
Kriterium K1: Tilbudssum
Under dette tildelingskriteriet vil leverandørens tilbudssum vurderes. Ved vurderingen vil samlet tilbudt pris angitt i kapittel E2 Prisskjema punkt E2.2 «Tilbudssum ekskl. mva.», bli vurdert.
Tildelingskriterium 2
Kriterium K2: Løsningsbeskrivelse
Under dette tildelingskriteriet vil leverandørens beskrivelse av gjennomføring av oppdrag underrammeavtalen, herunder samhandling og koordinering med oppdragsgiver, entreprenører, andre prosjekterende og øvrige tredjeparter (tverrfaglig samarbeid), samt identifisering og håndtering av utfordringer og risiko vurderes. Oppdragsgiver vil, på grunnlag av angitte dokumentasjonskrav, foreta en kvalitativ og helhetlig evaluering av leverandørens løsningsbeskrivelse for gjennomføringen av oppdrag under rammeavtalen.
Tildelingskriterium 3
Kriterium K3: Organisering og tilbudt nøkkelpersonell (prosjektteam)
Under dette tildelingskriteriet vil kvaliteten på leverandørens organisering vurderes. Oppdragsgiver vil foreta en helhetlig vurdering av leverandørens tilbudte organisering. Kvalitet på tilbudt nøkkelpersonell vil vurderes under dette tildelingskriteriet. Med henblikk på å evaluere tjenestekvaliteten vil oppdragsgiver foreta en vurdering av hver enkelt tilbudt nøkkelpersons erfaring og kompetanse knyttet til tiltenkt rolle ved gjennomføringen av rammeavtalen, samt en helhetlig vurdering av prosjektteamets sammensetning (prosjektteam). Med nøkkelpersonell menes i denne sammenheng: • Oppdragsleder, • Avropsansvarlige for de enkelte avrop, • Ledere av følgende fagområder(fagansvarlig/disiplinleder); • Konstruksjon, • Anleggsteknikk, • Tunnel, • Vegfag, • Banefag, • Geofag, • Elektro og Tele for veg- ogjernbanefag • Bygningsinformasjonsmodellering(BIM-koordinator), • Ytre miljøfag, • RAMS, • VA-fag, • Prosessbeskrivelser Oppdragsleders kompetanse og erfaring vil tillegges særskilt vekt ved evaluering av tilbudene under dette tildelingskriteriet.
Tildelingskriterium 4
Utvelgelseskriterium – best kvalifisert-prinsippet
For denne konkurransen, og på bakgrunn av mottatte forespørsler om å delta i konkurransen, vil oppdragsgiver velge ut minimum tre (3) og maksimum seks (6) leverandører som vil bli invitert til å inngi tilbud og delta i forhandlingene, jfr. konkurransegrunnlagets kapittel B3. Oppdragsgiver kan velge ut færre leverandører enn angitt ovenfor dersom det ikke foreligger et tilstrekkelig antall kvalifiserte leverandører, jfr. forsyningsforskriften § 12-7 (3).Utvelgelsen blant de kvalifiserte leverandører, som inviteres til å innlevere tilbud i konkurransen, vil skje ut fra oppdragsgivers evaluering av hvilke leverandører som anses som best kvalifisert på bakgrunn av oppstilte krav til leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner, jfr. kapittel B2, punkt B2.2.4.Vurderingen vil bli basert på innsendt dokumentasjon knyttet til oppfyllelsen av fastsatte krav til leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner, jfr. kapittel B2, punkt B.2.2.4.Oppdragsgiver vil gi skriftlig meddelelse om utvelgelsen til de leverandørene som inviteres til å inngi tilbud. Skriftlig meddelelse vil også gis til de leverandører som ikke blir valgt ut til å innlevere tilbud sammen med en kort begrunnelse, jfr. forsyningsforskriften § 12-7 (4).

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    4. feb. 2025, 07:47

  2. Kunngjøring av resultat

    15. apr. 2025

Se aktive konkurranser som ligner