Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Rauma kommune trenger konsulenttjenester innen næringsutvikling for en rammeavtale over 4 år, med mulighet for forlengelse i 2+1+1 år, og en estimert årlig verdi på 1,5 millioner kroner, med en maksimal totalverdi på 12,5 millioner kroner. Avtalen omfatter tjenester som HoppID, sekretariat for kommunens kraftfond, destinasjonsledelse, næringskonsulentarbeid, innbyggerkontor og attraktivitetsprosjekt, samt arbeid med søknader om medfinansiering. Leverandøren må kunne arbeide fra lokasjon i Rauma, spesielt for leveranser som krever fysisk nærhet. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på økonomisk og finansiell kapasitet, gjennomføringsevne, samt aksept av oppdragsgivers krav til helse, miljø og sikkerhet, og etiske regler for innkjøp.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Rauma kommune ønsker å inngå en rammeavtale med én leverandør for kjøp av konsulenttjenester innen næringsutvikling. I den forbindelse har Rauma kommunestyre har i sak 87/22 gjort følgende vedtak:«Det utarbeides et samlet anbud på næringsutvikling og -kontakt, HoppID, saksbehandling for Kraftfondet, Attraktivitetsprosjektet og innflytterkontor for Rauma kommune, slik at det kan jobbes forutsigbart med nærings- og samfunnsutvikling. Tilbyder må kunne jobbe fra lokasjon i Rauma. Saken legges fram til politisk behandling før anbudsutlysing.»Det er også ønskelig at «Destinasjonsledelse» inngår i anbudet og rammeavtalen. Følgende leveranser inngår i rammeavtalen:1. Førstelinjetjenesten HoppID. Hovedformålet er å levere tjenester innen næringsutvikling for å oppnå flere arbeidsplasser i Rauma. Leverandør skal sikre samhandling mellom kommune og næringsliv.2. Sekretariat for kommunens kraftfond. Arbeidet innebærer blant annet saksbehandling og sekretærfunksjon for styret i kraftfondet. Det er lagt opp til 6 møter i året.3. Destinasjonsledelse. Når Rauma er tildelt merket bærekraftig reisemål, betyr dette at reisemålet skal arbeide systematisk for en mer bærekraftig utvikling innen reiseliv. Merk at resertifisering av bærekraftig reisemål ikke inngår i rammeavtalen.4. Næringskonsulentarbeid. Dette innebærer blant annet å arbeide både på generelt grunnlag og på bestilling opp mot næringsprosjekt/tiltak, boligutvikling, tett kontakt med industri/reiseliv/handel m.m.5. Innbyggerkontor og attraktivitetsprosjekt. Bistand, veiledning og informasjon til den som er ny i Rauma. Ulike tiltak og prosjekt for å medvirke til bolyst og attraktivitet.6. Arbeid med søknader om medfinansiering til de ulike aktuelle leveransene fra andre interessenter/aktører som eksempelvis næringsliv, fylkeskommune, stat, Gassror, etc. Tilbyder må kunne arbeide fra lokasjon i Rauma for utøvelse av arbeid som krever fysisk nærhet. Møter i Kraftfondet skal være fysisk. Leverandør må komme med forslag til løsning for øvrige leveranser, men det er ønskelig med fysisk nærhet, særlig innen leveransene HoppID og innbyggerkontor. For disse to leveransene vil det være tidvis krav til fysisk tilstedeværelse i møte med innbyggere og interessenter, og løsningsforslag må svare ut dette. Avtalens varighet er 4 år, med ensidig mulighet for oppdragsgiver til å prolongere avtalen for ett + ett år for inntil totalt 6 år. Både leverandør og oppdragsgiver kan si opp avtalen med en måneds varsel før forlengelsestidspunkt. Den økonomiske rammen for anskaffelsen fra Rauma kommune er 1,5 millioner kroner pr. år inklusiv mva. Beløpet er kun et foreløpig tenkt estimat basert på historiske data om aktivitetsnivå. For inntil 6 års varighet vil rammeavtalen ha en forventet verdi på 9 MNOK inkl. mva, men verdien av avrop kan variere fra år til år, avhengig av fremtidig behov. Antatt kontraktsverdi er kun av informativ karakter og oppdragsgiver er ikke bundet av denne. Volumet og omfanget av prosjekter og aktivitetsnivå vil kunne variere som følge av endringer i økonomiske rammevilkår, politiske vedtak og markedssituasjonen for øvrig. Rammeavtalen har i alle tilfeller nådd sin uttømmende virkning dersom summen av avrop når 12,5 MNOK inkl. mva.Hovedtrekkene i prosedyrenRauma kommune ønsker å inngå en rammeavtale med én leverandør for kjøp av konsulenttjenester innen næringsutvikling. I den forbindelse har Rauma kommunestyre har i sak 87/22 gjort følgende vedtak:«Det utarbeides et samlet anbud på næringsutvikling og -kontakt, HoppID, saksbehandling for Kraftfondet, Attraktivitetsprosjektet og innflytterkontor for Rauma kommune, slik at det kan jobbes forutsigbart med nærings- og samfunnsutvikling. Tilbyder må kunne jobbe fra lokasjon i Rauma. Saken legges fram til politisk behandling før anbudsutlysing.»Det er også ønskelig at «Destinasjonsledelse» inngår i anbudet og rammeavtalen. Følgende leveranser inngår i rammeavtalen:1. Førstelinjetjenesten HoppID. Hovedformålet er å levere tjenester innen næringsutvikling for å oppnå flere arbeidsplasser i Rauma. Leverandør skal sikre samhandling mellom kommune og næringsliv.2. Sekretariat for kommunens kraftfond. Arbeidet innebærer blant annet saksbehandling og sekretærfunksjon for styret i kraftfondet. Det er lagt opp til 6 møter i året.3. Destinasjonsledelse. Når Rauma er tildelt merket bærekraftig reisemål, betyr dette at reisemålet skal arbeide systematisk for en mer bærekraftig utvikling innen reiseliv. Merk at resertifisering av bærekraftig reisemål ikke inngår i rammeavtalen.4. Næringskonsulentarbeid. Dette innebærer blant annet å arbeide både på generelt grunnlag og på bestilling opp mot næringsprosjekt/tiltak, boligutvikling, tett kontakt med industri/reiseliv/handel m.m.5. Innbyggerkontor og attraktivitetsprosjekt. Bistand, veiledning og informasjon til den som er ny i Rauma. Ulike tiltak og prosjekt for å medvirke til bolyst og attraktivitet.6. Arbeid med søknader om medfinansiering til de ulike aktuelle leveransene fra andre interessenter/aktører som eksempelvis næringsliv, fylkeskommune, stat, Gassror, etc. Tilbyder må kunne arbeide fra lokasjon i Rauma for utøvelse av arbeid som krever fysisk nærhet. Møter i Kraftfondet skal være fysisk. Leverandør må komme med forslag til løsning for øvrige leveranser, men det er ønskelig med fysisk nærhet, særlig innen leveransene HoppID og innbyggerkontor. For disse to leveransene vil det være tidvis krav til fysisk tilstedeværelse i møte med innbyggere og interessenter, og løsningsforslag må svare ut dette. Avtalens varighet er 4 år, med ensidig mulighet for oppdragsgiver til å prolongere avtalen for ett + ett år for inntil totalt 6 år. Både leverandør og oppdragsgiver kan si opp avtalen med en måneds varsel før forlengelsestidspunkt. Den økonomiske rammen for anskaffelsen fra Rauma kommune er 1,5 millioner kroner pr. år inklusiv mva. Beløpet er kun et foreløpig tenkt estimat basert på historiske data om aktivitetsnivå. For inntil 6 års varighet vil rammeavtalen ha en forventet verdi på 9 MNOK inkl. mva, men verdien av avrop kan variere fra år til år, avhengig av fremtidig behov. Antatt kontraktsverdi er kun av informativ karakter og oppdragsgiver er ikke bundet av denne. Volumet og omfanget av prosjekter og aktivitetsnivå vil kunne variere som følge av endringer i økonomiske rammevilkår, politiske vedtak og markedssituasjonen for øvrig. Rammeavtalen har i alle tilfeller nådd sin uttømmende virkning dersom summen av avrop når 12,5 MNOK inkl. mva.

    Kontakt navn
    Jimmy Steg
    Kontakt telefon
    +47 71166600
    Adresse
    Vollan 8A, 6300 ÅNDALSNES

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Norske leverandører skal ha ordnede forhold til betaling av skatt og offentlige avgifter.

    Leverandøren skal ha sikker gjennomføringsevne og egnet bemanning til å gjennomføre oppdrag. Dette er relevant i tilfelle redundans ved sykdom/vakanser, det vil si at oppdragsgiver ønsker en organisasjon med en viss kapasitet for å ivareta funksjonene (ikke et enkeltmannsforetak, eller en privatperson).

    Det kreves at leverandøren aksepterer oppdragsgivers krav til «Helse, miljø og sikkerhet».

    Leverandør skal ha system for sporbarhet i leverandørkjeden og retningslinjer for sosialt ansvarlig produksjon. Det kreves at leverandøren aksepterer oppdragsgivers ”Etiske regler for innkjøp”.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for konsulenttjenester innen næringsutvikling - Rauma kommune
Estimert verdi
10 000 000,00 kr
Varighet
72 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner