Anbudsoversikt for Rammeavtale for tolketjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Oversettelsestjenester

Herøy kommune trenger tolke- og oversettingstjenester for en rammeavtale over 2+1+1 år, med en estimert totalverdi på 2 millioner kroner. Tjenestene inkluderer telefontolkning, oppmøtetolkning, skjermtolkning og oversettelse av dokumenter til/fra norsk og fremmedspråk, og dekker områder som utdanning, helse og velferd, samt andre kommunale tjenester i Nordland. Leverandøren må dokumentere erfaring fra inntil 3 relevante oppdrag de siste 3 årene, hvorav minst ett innen helsetjenesten. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for tolketjenester
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Elisabeth Ludviksen
Kontakt telefon
993 93 383
Adresse
Silvalveien 1, 8850 HERØY
Lokasjon
Estimert verdi
2 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Herøy kommune (heretter «oppdragsgiver») har behov for å inngå en rammeavtale på tolke- og oversettingstjenester. Tjenesten skal omfatte telefontolkning, oppmøtetolkning, skjermtolkning og oversettelse av dokumenter. Tolkning og oversettelse skal foregå til/fra norsk og fremmedspråk. Anskaffelsen gjennomføres av HRP på vegne av Herøy kommune.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgivers behov for tolketjenester omfatter hovedsakelig følgende områder:Utdanning og oppvekst: Grunnskoler, barnehage, barnevernet, voksenopplæring, PPT, helsestasjon, skolehelsetjeneste, tannhelsestasjon mv. Helse og velferd: Bosetting av flyktninger, migrasjonshelse, lege-, helse- og omsorgstjenester, (inkludert oppdrag hos fastleger som betales av Oppdragsgiver)Andre kommunale tjenesterListen er ikke uttømmende.
Rammeavtalens varighet er på 2 år. Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med ett år av gangen i inntil 2 år. Avtalens maksimale varighet er dermed 4 år.
Rammeavtalen har en forventet totalverdi på ca. kr 2 MNOK ekskl. mva., men behovet forventes å kunne variere. Beløpet er kun et estimat basert på tidligere års forbruk. Estimatet innebærer ingen forpliktelse for oppdragsgiver eller noen rettighet for leverandøren.
Kvalifikasjonskrav 1
Tilbyders økonomiske og finansielle kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten. Det kreves at tilbyder er kredittverdig, og har økonomisk soliditet med minimum kredittscore A (kredittverdig) iht. vurdering foretatt av Kredittopplysningsbyrået Dun & Bradstreet eller en tilsvarende kredittscore fra annet anerkjent kredittbyrå. Som dokumentasjon inngis: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 1 år, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Alternativt leveres det årsregnskap for å dokumentere tilsvarende. For selskap som ikke kan kredittvurderes skal godkjente regnskapstall vise tilfredsstillende god kredittverdighet og tilstrekkelig økonomisk gjennomføringsevne, eventuelt fremlegge ethvert annet dokument som tilbyder anser egnet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Skatteattest
Norsk leverandør skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Som dokumentasjon inngis: Skatteattest, ikke eldre enn 6 mnd. regnet fra tilbudsfristens utløp. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Tilbyders registrering, autorisasjon mv. (organisatorisk og juridisk stilling)
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Som dokumentasjon inngis: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 4
Tilbyders tekniske og faglige kvalifikasjoner
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag av tolketjenester - enten enkeltleveranser eller rammeavtaler. Som dokumentasjon inngis: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. 1 av de 3 referanseoppdragene må være innen helsetjenesten. Beskrivelsen skal som minimum inkludere: Oppdragsgivers navn Tidspunkt Verdi og omfang Beskrivelse av oppdrag Besvarelsen skal maksimalt være på 1 A4-side. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    10. mars 2025, 14:35

  2. Frist for spørsmål

    24. mars 2025, 11:00

  3. Frist for innlevering

    14. apr. 2025, 10:00

  4. Åpningsdato

    14. apr. 2025, 11:00

  5. Vedståelsesfrist

    2 måneder

    14. juli 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner