Tildelingskriterium 2Tilbudte ressursers relevante formelle kompetanse og erfaring
Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har relevant erfaring innen den rollen de skal fylle, jf. beskrivelse i kravspesifikasjonen punkt 2.4.
I evalueringen vil Oppdragsgiver vurdere sammensetningen av teamet, og at erfaring og kompetanse som tilbys, dekker Oppdragsgivers behov.
Dokumentasjonskrav:
Leverandøren skal legge ved CV for tilbudt personell.
CV-en skal inneholde utfyllende informasjon om utdannelse og relevant erfaring, og bør bygges opp slik:
• Personalia
• Nøkkelkvalifikasjoner
• Utdanning: Årstall, institusjon, linje, grad
• Tilleggsutdanning: Årstall, institusjon, beskrivelse av fag, studiepoeng
• Tidligere utførte oppdrag (oppdragsgiver, størrelse, verdi og type/art og personens rolle i oppdraget).
Tildelingskriterium 3Oppdragsforståelse
I vurderingen av oppdragsforståelse vil vi vurdere casebesvarelse og presentasjon, jf. Kravspesifikasjonen punkt 2.5.
Vi vil særlig vektlegge følgende:
- Bruk av innsikt og målgruppeforståelse
- Redegjørelse og begrunnelse for valg av mediestrategi og kampanjeplan
- Redegjørelse og begrunnelse for måling og evaluering, samt evalueringsplan for kampanjen
- Redegjørelse for budsjettforslag
- Kundeforståelse
Dokumentasjonskrav:
Leverandøren skal levere en casebesvarelse i henhold til kravspesifikasjonen punkt 2.5.
Leverandører vil bli invitert til å presentere sin besvarelse av caseoppgaven.
Det blir satt av 1 time til presentasjon, der Leverandøren har maks 45 minutter til presentasjon av sin besvarelse av caseoppgaven.
Tildelingskriterium 4Miljø
Begrunnelsen for at vi ikke har vektet tildelingskriteriene med 30% er at anskaffelsens etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig.
Arten av anskaffelsen er konsulenttjenester, det vil si planlegging og gjennomføring av langsiktige trafikksikkerhetskampanjer, som typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Arbeidet kan omfatte noe, men veldig begrenset reisevirksomhet. Hovedytelsen er konsulentenes arbeidsinnsats.
Vi antar derfor at konsulentenes klimaavtrykk og miljøbelastning vil være lik belastningen fra en gjennomsnittlig fast ansatt (den ansattes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget hen jobber i, reisevirksomhet i jobbsammenheng, og avfallsgenerering som bidrar til den ansattes klimaavtrykk og miljøbelastning).
Vi vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art, som er en konsulenttjeneste. De elementene som knytter seg til arten, altså konsulenttjenester i forbindelse med planlegging, gjennomføring og evaluering av trafikksikkerhetskampanjer medfører et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning.