Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Reklame og markedsføring

Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med Wavemaker AS for levering av mediebyråtjenester knyttet til gjennomføring og evaluering av langsiktige nasjonale trafikksikkerhetskampanjer. Avtalen har en maksimal totalverdi på 120 millioner kroner og fokuserer på å støtte nullvisjonen for trafikksikkerhet i Norge. Det ble lagt vekt på tilbudte ressursers relevante formelle kompetanse og erfaring, samt oppdragsforståelse, hvor leverandøren måtte dokumentere kompetanse gjennom CV-er og casebesvarelse. Fem leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Wavemaker AS
Antall mottatte tilbud
5
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 120 000 000 kr

Om anbudet

    Nasjonal transportplan (NTP) slår fast at alt trafikksikkerhetsarbeid i Norge skal baseres på nullvisjonen, en visjon om at ingen skal bli drept eller hardt skadd i trafikken. Innføring av nullvisjonen har bidratt til at det arbeides mer systematisk, langsiktig, kunnskapsbasert og helhetlig med trafikksikkerhet. Statens vegvesen, heretter benevnt som Oppdragsgiver, bruker nasjonale trafikksikkerhetskampanjer som et strategisk viktig virkemiddel i arbeidet for økt trafikksikkerhet. Oppdragsgiver ønsker derfor å inngå en avtale med et mediebyrå for gjennomføring og evaluering av langsiktige nasjonale trafikksikkerhetskampanjer i avtaleperioden.

    Kontakt navn
    Ingeborg Haugli
    Kontakt telefon
    +47 40236055
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandøren skal legge ved utfylt prisskjema, jf. prisskjema i vedlegg 4 Prisskjema.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har relevant erfaring innen den rollen de skal fylle, jf. beskrivelse i kravspesifikasjonen punkt 2.4. I evalueringen vil Oppdragsgiver vurdere sammensetningen av teamet, og at erfaring og kompetanse som tilbys, dekker Oppdragsgivers behov. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal legge ved CV for tilbudt personell. CV-en skal inneholde utfyllende informasjon om utdannelse og relevant erfaring, og bør bygges opp slik: • Personalia • Nøkkelkvalifikasjoner • Utdanning: Årstall, institusjon, linje, grad • Tilleggsutdanning: Årstall, institusjon, beskrivelse av fag, studiepoeng • Tidligere utførte oppdrag (oppdragsgiver, størrelse, verdi og type/art og personens rolle i oppdraget).

    Evalueringsmetode

    Oppdragsgiver vil evaluere tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring. Det legges spesielt vekt på at tilbudt personell har relevant erfaring innen den rollen de skal fylle, jf. beskrivelse i kravspesifikasjonen punkt 2.4. I evalueringen vil Oppdragsgiver vurdere sammensetningen av teamet, og at erfaring og kompetanse som tilbys, dekker Oppdragsgivers behov. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal legge ved CV for tilbudt personell. CV-en skal inneholde utfyllende informasjon om utdannelse og relevant erfaring, og bør bygges opp slik: • Personalia • Nøkkelkvalifikasjoner • Utdanning: Årstall, institusjon, linje, grad • Tilleggsutdanning: Årstall, institusjon, beskrivelse av fag, studiepoeng • Tidligere utførte oppdrag (oppdragsgiver, størrelse, verdi og type/art og personens rolle i oppdraget).

    Beskrivelse

    I vurderingen av oppdragsforståelse vil vi vurdere casebesvarelse og presentasjon, jf. Kravspesifikasjonen punkt 2.5. Vi vil særlig vektlegge følgende: - Bruk av innsikt og målgruppeforståelse - Redegjørelse og begrunnelse for valg av mediestrategi og kampanjeplan - Redegjørelse og begrunnelse for måling og evaluering, samt evalueringsplan for kampanjen - Redegjørelse for budsjettforslag - Kundeforståelse Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere en casebesvarelse i henhold til kravspesifikasjonen punkt 2.5. Leverandører vil bli invitert til å presentere sin besvarelse av caseoppgaven. Det blir satt av 1 time til presentasjon, der Leverandøren har maks 45 minutter til presentasjon av sin besvarelse av caseoppgaven.

    Evalueringsmetode

    I vurderingen av oppdragsforståelse vil vi vurdere casebesvarelse og presentasjon, jf. Kravspesifikasjonen punkt 2.5. Vi vil særlig vektlegge følgende: - Bruk av innsikt og målgruppeforståelse - Redegjørelse og begrunnelse for valg av mediestrategi og kampanjeplan - Redegjørelse og begrunnelse for måling og evaluering, samt evalueringsplan for kampanjen - Redegjørelse for budsjettforslag - Kundeforståelse Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere en casebesvarelse i henhold til kravspesifikasjonen punkt 2.5. Leverandører vil bli invitert til å presentere sin besvarelse av caseoppgaven. Det blir satt av 1 time til presentasjon, der Leverandøren har maks 45 minutter til presentasjon av sin besvarelse av caseoppgaven.

    Beskrivelse

    Begrunnelsen for at vi ikke har vektet tildelingskriteriene med 30% er at anskaffelsens etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Arten av anskaffelsen er konsulenttjenester, det vil si planlegging og gjennomføring av langsiktige trafikksikkerhetskampanjer, som typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid. Arbeidet kan omfatte noe, men veldig begrenset reisevirksomhet. Hovedytelsen er konsulentenes arbeidsinnsats. Vi antar derfor at konsulentenes klimaavtrykk og miljøbelastning vil være lik belastningen fra en gjennomsnittlig fast ansatt (den ansattes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget hen jobber i, reisevirksomhet i jobbsammenheng, og avfallsgenerering som bidrar til den ansattes klimaavtrykk og miljøbelastning). Vi vurderer derimot at ingen av elementene ovenfor faller innenfor anskaffelsens art, som er en konsulenttjeneste. De elementene som knytter seg til arten, altså konsulenttjenester i forbindelse med planlegging, gjennomføring og evaluering av trafikksikkerhetskampanjer medfører et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale - Kjøp av mediebyråtjenester
Tilleggskategorier (CPV)
Estimert verdi
120 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner