Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Persontransporttjenester

Statnett SF trenger landtransport- og kranbiltjenester for å levere transporttjenester til en verdi av 200 000 000 NOK. Avtalene skal ta hensyn til klima- og miljøutfordringer, og det vil bli inngått rammeavtaler med flere leverandører i ulike geografiske områder. To viktige formelle krav er at leverandøren må etterleve Statnetts etiske retningslinjer og bekrefte at de ikke står på sanksjonslister fra USA eller EU/Norge. Anbudets vekting er pris: 40%, miljø: 30%, kvalitet: 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Statnett SF har behov for å inngå rammeavtaler for landtransport og kranbiltjenester. Avtalene skal ta hensyn til klima- og miljøutfordringer og fremme reduksjon av klima- og miljøavtrykket. Statnett SF vil inngå rammeavtaler med flere leverandører. Det skal inngås rammeavtaler innen følgende delområder: 1. Landtransporttjenester – kun for frakt a) Område Helgeland og Salten: Statnett SF har rammeavtale med en leverandør fra før. Det vil bli inngått avtale med minst en leverandør for å sikre tilstrekkelig behovsdekning. b) Område Møre og Romsdal, herunder lokale soner for 1. Nordmøre og Romsdal og 2. Sunnmøre. Det vil for Møre om Romsdal bli inngått kontrakt med minst to leverandører. I sone 2 - Sunnmøre er det delvis avtaledekning med en leverandør fra før. c) Område Hallingdal og Ringerike: Det vil bli inngått avtale med minst to leverandører. d) Sentrallager Nesbyen: Transport fra og til sentrallager. Det vil bli inngått avtale med minst to leverandører 2. Kranbiltjenester a) Område Helgeland og Salten: Statnett SF har rammeavtale med en leverandør fra før. Det vil bli inngått avtale med minst en leverandør for å sikre tilstrekkelig behovsdekning. b) Område Møre og Romsdal, herunder lokale soner for 1. Nordmøre og Romsdal og 2. Sunnmøre. Det vil for Møre om Romsdal bli inngått kontrakt med minst to leverandører. I sone 2 - Sunnmøre er det delvis avtaledekning med en leverandør fra før. c) Område Hallingdal og Ringerike: Det vil bli inngått avtale med minst to leverandører. Fordeling av oppdrag: Oppdragsgiver vil velge hvilken leverandør som tildeles hvert enkelt oppdrag i rammeavtalen basert på 1. Responstid og tilgjengelighet for å gjennomføre det bestemte oppdrag raskest mulig, og/eller 2. Pris. Nærmere beskrivelse av leveransen følger av bilag 1. Rammeavtalene vil inngås med 4 års varighet, med mulighet til forlengelse i 1+1+1+1 år, slik at avtalen har maksimal varighet på 8 år. Estimert verdi for avtalen er 10 – 15 MNOK ekskl. mva. per år. Over 8 årHovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven – LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 975 om innkjøpsregler i forsyningssektorene (forsyningsforskriften – FYF) del I og II. Anskaffelsen gjennomføres som en konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jf. FYF § 9-1 (1). Dette er en anskaffelsesprosedyre i to trinn som innledes med en kvalifikasjonsfase (fase 1). Alle interesserte tilbydere har mulighet til å levere en forespørsel om å delta i konkurransen. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene, inviteres til å levere tilbud (fase 2). Oppdragsgiver vil invitere inntil fem leverandører til å inngi tilbud. Etter tilbudsfristen vil eventuell dialog/forhandlinger kunne forløpe i flere faser. Oppdragsgiveren forbeholder seg retten til å redusere det antallet tilbud det skal forhandles om før og eventuelt i løpet av dialogen/forhandlingene. Reduksjonen vil skje på bakgrunn av de oppgitte tildelingskriteriene. Innledning av dialog/forhandlinger med ev. shortlistede leverandører er ikke å betrakte som avvisning av andre tilbud. Oppdragsgiveren forbeholder seg retten til å forhandle med leverandørene om alle sider ved tilbudet. Oppdragsgiveren forbeholder seg retten til å falle tilbake på opprinnelig tilbud dersom dialogen/forhandlingene ikke fører frem. Dette gjelder også tilbud som ikke har vært gjenstand for dialog/forhandlinger. Oppdragsgiveren forbeholder seg retten til å tildele kontrakt uten å gjennomføre forhandlinger.

    Kontakt navn
    Håkon Farstad
    Kontakt telefon
    +47 45257595
    Kontakt e-post
    hakon@odinprosjekt.no
    Adresse
    Nydalen allé 33, 0484 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet med krav til sikkerhetsstillelse (kredittrating B) vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Tilbyder må ha fylle vilkårene for utøvelse av transporttjenester og ha tilstrekkelig personell, bil, kranbil og utstyr for å gjennomføre kontrakten.

    Leverandøren skal ha erfaring fra gjennomføring av lignende leveranser/sammenlignbare oppdrag for avtaleområdene det leveres tilbud på. Som lignende oppdrag menes leveranser av sammenlignbar art, kompleksitet og omfang som etterspurt i dette konkurransegrunnlaget.

    Tilbyder skal ha og praktisere et godt og velfungerende ledelsessystem for kvalitet som dekker leveransen.

    Tilbyder skal ha miljøledelsestiltak tilpasset leveransens miljømålsetting, miljøegenskaper, kompleksitet og risiko.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    1 - Landtransport: Utfylt bilag 3A.1 Prisskjema Landtransport 2 - Kranbiltjenester: Utfylt bilag 3A.2 Prisskjema Kranbiltjenester

    Beskrivelse

    1 - Landtransport: • Bruk av klimavennlige kjøretøy til utførelse av oppdrag i rammeavtalen • Effektiv ruteplanlegging • Kjøretid fra leverandørens hovedbase til oppmøtested 2. Kranbiltjenester: • Tilbyder skal beskrive andel av oppdragene på kontrakten som skal gjennomføres med kjøretøy på elektrisitet, hydrogen og biogass hvert år. Tilbyder skal fylle ut bilag 2A kjøretøysskjema. • Kjøretid fra leverandørens hovedbase(r) til oppmøtested, jf. bilag 1, krav 5.3 • Andel kranbiler med kran som er forberedt for eldrift og hybriddrift, jf. krav 5.6

    Evalueringsmetode

    Dokumentasjon for Landtransport: * Tilbyder skal beskrive andel av oppdragene på kontrakten som skal gjennomføres med kjøretøy på elektrisitet, hydrogen og biogass hvert år. Tilbyder skal fylle ut bilag 2A kjøretøysskjema. * Redegjør for effektiv ruteplanlegging av transportoppdrag, gir eksempel basere fra dere lokasjon til deres tilhørighets område. Beskrivelsen skal være på maksimalt 3500 tegn. Dokumentet navngis bilag 2B_Ruteplanlegging transportoppdrag. * Kjøretid fra leverandørens hovedbase(r) til oppmøtested, jf. bilag 1, krav 2.3

    Beskrivelse

    1. Landtransport: Tilbyder skal beskrivelse oppfyllelse av følgende punkter i bilag 1 - kravspesifikasjon, se punkter under. • Krav 1.1 • Krav 2.2 • Krav 2.4 2. Kranbiltjenester: Tilbyder skal beskrivelse oppfyllelse av følgende punkter i bilag 1 - kravspesifikasjon, se punkter under. • Krav 1.1.3 • Krav 1.1.4 • Krav 4.1.3 • Krav 5.2 • Krav 5.4

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner