Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Bygg og anlegg - Bruer

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Hovden Hytteservice AS for prosjektering og bygging av ny Hemla bru på rv. 9 med tilstøtende veg, inkludert riving av eksisterende bru, ca. 12 km nord for Hovden i Setesdal. Prosjektet, som skal gjennomføres modellbasert i henhold til håndbok R110, har en varighet på 10 måneder og en total kontraktsverdi på 15 millioner kroner. Det er lagt vekt på å minimere CO2-utslippene knyttet til materialene som brukes i konstruksjonen, og prosjektet er lokalisert i Vestfold og Telemark. Avtalen ble tildelt basert på laveste pris.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Hovden Hytteservice AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
15 000 000 kr

Om anbudet

    Prosjektet omfatter prosjektering og bygging av ny Hemla bru på rv. 9 med tilstøtende veg, ca. 12 km nord for Hovden i Setesdal. Prosjektet omfatter også riving av eksisterende Hemla bru. Ny/utbedret Rv. 9 skal ha en vegbredde på 7,5 meter. Statens vegvesen har utarbeidet et forslag til ny veg/bru-løsning med en total lengde på ca. 350 meter. Løsningen som Statens vegvesen har foreslått er av illustrativ karakter og leverandøren må selv utføre detaljprosjektering. Prosjektet skal gjennomføres modellbasert iht. håndbok R110.

    Kontakt navn
    Tone Gunn Myhre
    Kontakt telefon
    +90 203259
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av laveste pris.

    Beskrivelse

    Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima-/miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i all hovedsak knyttet til produksjon og leveranse av materialer til konstruksjonen. For å minimere klima-/miljøbelastningen for denne anskaffelsen er det derfor sentralt å minimere CO2-utslippene knyttet til disse materialene. Størst gevinst vil sannsynligvis oppnås enten ved å stille krav til materialer som brukes i anskaffelsen eller ved at tilbyderne konkurrerer på lavest mengde klimagassutslipp for materialer som er aktuelle i denne anskaffelsen. Anleggsområdets beliggenhet gjør at det er knyttet usikkerhet rundt hva leverandørene kan levere på miljøkriterier, og vi risikerer derfor lav måloppnåelse og liten miljøeffekt ved å overlate dette til entreprenørene i konkurransen. Ved å stille krav til materialene som brukes i kontrakten er vi i større grad sikret at vi faktisk får materialer hvor CO2-utslippene er hensyntatt. Sistnevnte løsning vil altså garantere en effekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner