Anbudsoversikt for Sikringsoppdrag og utbedringsarbeid på åsteder

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Låsesmed- og sikkerhetstjenester

Politiets Fellestjenester (PFT) trenger sikringsoppdrag og utbedringsarbeid på åsteder gjennom en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 50 millioner kroner. Avtalen dekker to tjenesteområder: sikringsoppdrag, som innebærer midlertidig sikring av åsteder for å hindre uvedkommende tilgang og beskytte personer og eiendom, og utbedringsarbeid, som innebærer å reparere skader på åsteder til opprinnelig standard. Tjenestene inkluderer låsesmed, glassmester og snekkerarbeid, og er delt inn i 9 geografiske delkontrakter. Tildelingskriteriet er 100% pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av kvalitetssikringssystem (ISO 9001 eller tilsvarende) og miljøledelsessystem (ISO 14001 eller tilsvarende), samt beskrivelse av inntil 2 relevante oppdrag de siste 5 årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Sikringsoppdrag og utbedringsarbeid på åsteder
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Julie Heggemsli
Kontakt telefon
+47 61318000
Adresse
Rognebakken 8, 2770 JAREN
Estimert verdi
50 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Beskrivelse
Politiets fellestjenester (PFT), heretter kalt oppdragsgiver, skal inngå rammeavtale for sikringsoppdrag og utbedringsarbeid på åsteder. Avtalen dekker to tjenesteområder: 1) Sikringsoppdrag og 2) Utbedringsarbeid. Hvert tjenesteområde har tilhørende 9 delkontrakter basert på geografisk inndeling. Se konkurransegrunnlag for ytterligere detaljer. Tjenesteområde 1: Sikringsoppdrag innebærer at en leverandør bidrar til å sikre rask og effektiv, midlertidig sikring av åsteder og lignende i forbindelse med politiaksjoner, innbrudd, hærverk og andre situasjoner som krever umiddelbar respons. Målet er å hindre uvedkommende tilgang til oppdragsstedet, samt å sikre områder, bygninger eller andre objekter for å forhindre ytterligere skade, tap av bevis eller for å beskytte personer. Tjenesteområde 2: Utbedringsarbeid innebærer at leverandør skal utbedre skader på et oppdragssted etter bestilling fra politiet. Målet er at åstedet skal tilbakestilles til samme standard det var i før skaden ble påført. Tjenesteområdene inkluderer flere elementer knyttet til låsesmed, glassmester og snekkerarbeid.
Tildelingskriterium 1
Pris
Kvalifikasjonskrav 1
Krav til leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet
"Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet med krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: - Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Oppdragsgiver vil ved behov innhente kredittvurdering, fra kredittopplysningsvirksomhet med konsesjon til å drive slik virksomhet, som et tillegg til dokumentasjonen levert i tilbudet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet."
Kvalifikasjonskrav 2
Egenerklæring om russisk involvering i offentlige anskaffelser.
"Offentlige oppdragsgivere er pålagt å ikke inngå kontrakter med juridiske personer / selskap som omfattes av § 8n i forskrift om restriktive tiltak vedrørende handlinger som undergraver eller truer Ukrainas territorielle integritet, suverenitet, uavhengighet og stabilitet av 15. august 2014 nr. 1076 (Sanksjonsforskrift Ukraina (territoriell integritet mv.)), med mindre Utenriksdepartementet gir tillatelse etter § 8n andre ledd. Egenerklæring skal vedlegges her."
Kvalifikasjonskrav 3
Støtte fra andre virksomheter
Forpliktelseserklæring for eventuelle virksomheter leverandøren støtter seg på, jf. "Regler for konkurransen", skal vedlegges her.
Kvalifikasjonskrav 4
Skatteattest
Norske leverandører skal levere "Attest for skatt og merverdiavgift". Skatteattesten bestilles i Altinn, og skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud.
Kvalifikasjonskrav 5
Kvalitetssystem
"Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem for ytelsen som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt kvalitetssikring- og styringssystem. Følgende dokumentasjon aksepteres: Attest for firmaets kvalitetssikring- / styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller kvalitetssikringsstandarder etter ISO 9001 eller tilsvarende, eller En beskrivelse som minimum omfatter firmaets prosedyrer/rutiner for: - avviks- og reklamasjonsbehandling - evt godkjenning av underleverandører"
Kvalifikasjonskrav 6
Miljøledelse
"Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt miljøledelsessytem. Følgende dokumentasjon aksepteres: • Gyldig attester / sertifikat utstedt av uavhengige organ (eks. ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende), eller • En beskrivelse av leverandørens eget miljøledelsessystem. Beskrivelsen skal minimum omfatte en kort beskrivelse av leverandørens miljømål og miljøpolicy. "
Kvalifikasjonskrav 7
Firmaattest
"Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert."
Kvalifikasjonskrav 8
Relevant erfaring
"Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 2 mest relevante/sammenlignbare oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør."

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    24. mars 2025, 11:24

  2. Frist for innlevering

    6. mai 2025, 08:00

  3. Åpningsdato

    6. mai 2025, 10:30

Se aktive konkurranser som ligner