Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Fergetransport

Forsvarsmateriell trenger leie av sivile fartøy, også kjent som Ship-Taken-Up-From-Trade (STUFT), for å støtte Marinen i øvelser og operasjoner. Dette skal leveres gjennom en parallell rammeavtale med flere leverandører over 4 år, med opsjoner for forlengelse i ytterligere 3 år, totalt 7 år. Den estimerte verdien av anskaffelsen er 50 millioner kroner ekskl. mva., med en maksimal verdi på 75 millioner kroner ekskl. mva. Leverandørene må dokumentere erfaring fra lignende oppdrag med tre referanseprosjekter fra de siste tre årene, samt ha et godt kvalitetssikringssystem og miljøledelsessystem, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon. Tildelingskriteriet er basert på oppdragsforståelse, med en vekt på 100 poeng.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Forsvaret har behov for å inngå rammeavtale på leie av sivile fartøy, også kalt Ship-Taken-Up-From-Trade (STUFT), som blant annet skal støtte Marinen i øvelser og operasjoner. Fartøyene skal fungere som støtte for Marinens fartøyer, herunder som plattform for etterforsyning og vedlikehold av Marinens enheter. Behovet dekkes gjennom etablering av parallell rammeavtale med flere leverandører for leie av STUFT-kapasiteter. Rammeavtalens varighet vil være 4 år fra signeringstidspunkt. Oppdragsgiver skal ha opsjon på forlengelse av rammeavtalen én eller flere ganger i ytterligere 3 år. Avtalens maksimale varighet inkludert opsjoner vil være 7 år. Anskaffelsens estimerte verdi er 50 MNOK ekskl. mva. inkludert opsjoner. Anskaffelsens maksimalverdi er 75 MNOK ekskl. mva. inkludert opsjoner. Se DEL I Regler for anskaffelsen for nærmere informasjon.Hovedtrekkene i prosedyrenSom angitt i DEL I Regler for anskaffelsen pkt. 2.1 (Anskaffelsesprosedyre)

    Kontakt navn
    Sarah Arshad
    Kontakt telefon
    94003895
    Kontakt e-post
    sarshad@mil.no
    Adresse
    Grev Wedels plass 1, 0151 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha den nødvendige økonomiske og finansielle kapasitet til å utføre kontrakten. Det er tilstrekkelig for å oppfylle kravet at leverandøren har oppnådd kredittratingen «kredittverdig» eller tilsvarende.

    Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem.

    Leverandør skal ha et dokumentert og gyldig miljøledelsessystem med rutiner og struktur som viser hvordan leverandøren ivaretar relevante miljøhensyn knyttet til tjenestene som leveres. Systemet må være knyttet til utøvende enhet(er), og skal som minimum inneholde: 1) en miljøpolitikk 2) oversikt over de vesentligste miljøpåvirkningene (miljøaspektene) fra virksomheten 3) bevis for at virksomheten stiller miljøkrav til underleverandørene 4) beskrivelse av miljøarbeidets organisering og ansvarsfordeling 5) beskrivelse av bedriftens beredskap for å håndtere beredskapssituasjoner med risiko for ugunstige miljøpåvirkninger 6) beskrivelse av de ressurser som er nødvendig for å etablere, implementere, vedlikeholde og kontinuerlig forbedre ledelsessytemet for miljø.

    Leverandøren skal ha et godt system for IKT-sikkerhet.

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, fagregister eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser. Med begrepet «lignende leveranser» menes at Leverandøren må kunne dokumentere erfaring fra tilsvarende STUFT-oppdrag som etterspurt i denne konkurransen, jfr. Pkt. 1.4

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Med tilstrekkelig gjennomføringsevne menes tilstrekkelig kapasitet og egnet bemanning og fasiliteter til å gjennomføre leveransen.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Under dette tildelingskriteriet vil oppdragsgiver vurdere leverandørens oppdragsforståelse på bakgrunn av leverandørens besvarelse av løsningsforslag på de angitte casene i DEL II - Vedlegg B (Kravspesifikasjonen) punkt 4.1. Casene har tilknytning til kontraktsgjenstanden, og Leverandørens samtlige løsningsforslag vil vurderes basert på effektiv og kostnadsbesparende løsningsevne i tråd med dokumentasjonskravene tilknyttet hver enkelt case. Casene er innbyrdes vektet likt. Se DEL II – Vedlegg B (Kravspesifikasjonen) for mer informasjon om besvarelse og dokumentasjonskrav. Tildelingskriteriet er oppgitt i DEL I Regler for anskaffelsen pkt. 4.2.1 Tildelingskriterier for rammeavtalen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner