Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Skilt og tilbehør

Trondheim Kommune trenger leverandører av trafikkskilt og skiltmateriell for å levere ulike typer skilt og materiell i Trøndelag til en verdi av 13 200 000 NOK. Det skal leveres standard trafikkskilt, privatrettslige egenproduserte skilt, materiell til arbeidsvarsling og oppsettingsmateriell inkludert fester og fundament. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha erfaring fra lignende oppdrag og et fungerende kvalitetssikringssystem. Anbudets vekting er ukjent.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune, heretter kalt oppdragsgiver, inviterer til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale på trafikkskilt og skiltmateriale til oppdragsgiverens enheter. Nærmere beskrivelse av oppdraget finnes i dette dokumentet med vedlegg, samt i Mercell-portalen.Hovedtrekkene i prosedyrenOppdragsgiver ber om tilbud på kjøp og levering av trafikkskilt og skiltmateriale hovedsaklig innenfor:Trafikkskilt i henhold til Vegdirektoratets håndbøkene N300 “Trafikkskilt”, R310 “Trafikksikkerhetsutstyr -tekniske krav”, N301 “Arbeid på og ved veg”, samt V320 “Planlegging og oppsetting av trafikkskilt”. Privatrettslige egenproduserte skiltMateriell til arbeidsvarsling i forbindelse med arbeid på, og ved, offentlig vei, i henhold til Vegdirektoratets håndbok N301 “Arbeid på og ved veg”Oppsettingsmateriell til faste skilt og arbeidsvarsling, inkludert skilt-fester, beslag, klammer, holdere og fundamentOppmerkingsprodukter

    Kontakt navn
    Elise Thao Buås-Hansen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre oppdraget. Leverandør skal være kredittverdig, Klasse A. Kredittverdig mot sikkerhet aksepteres ikke. For nyoppstarta leverandører er A/N tilstrekkelig.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag. For nyetablerte leverandører er det tilstrekkelig at tilbudt nøkkelpersonell har erfaring fra lignende oppdrag.

    Leverandøren skal ha et fungerende kvalitetssikrings-/kvalitetsstyringssystem.

    Leverandøren skal ha et system for styring og sporing av leveransekjeden.

    Leverandøren skal ha system og rutiner for å redusere de viktigste miljøbelastningene fra sin virksomhet og skal benytte miljøledelsestiltak gjennom avtaleperioden. Det stilles derfor krav til at virksomheten har et miljøstyringssystem, som for eksempel Miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende. Dersom hele virksomheten er miljømerket med type-1 miljømerke, som Svanemerket eller tilsvarende, godkjennes også dette.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Det skal oppgis priser i den rekkefølge som er forespurt i vedlegg "Pris- og produktskjema". Prisen skal oppgis i NOK, eks. mva. Prisene skal være faste første avtaleår. Oppdragsgiver aksepterer ingen form for gebyrer i form av fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr og lignende. Alle avgifter eller gebyrer skal derfor være tatt hensyn til, og innkalkulert i tilbudsprisen. Totalprisen fra prisskjemaet skrives inn i Mercell-portalen i fanen "Produkter".

    Evalueringsmetode

    Laveste pris vil oppnå maks poengsum. Det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i prisen nedover for øvrige tilbud.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver har satt seg ambisiøse klima- og miljømål der anskaffelser blir brukt som et strategisk virkemiddel for å oppnå ønsket virkning. I tillegg ønsker kommunen å tilknytte seg leverandører som har et godt miljøfokus og en god forståelse av virksomhetens klimarisiko. Følgende underkriterier vil bli vurdert under tildelingskriteriet "Miljø": Leverandørens plan for å oppnå nullutslipp-bilpark innen gitte frister Vektes 40 % For å innfri det politiske vedtaket (PS 0245/22 (22/17927) vil det være et behov for leverandøren å legge en plan for å oppnå en nullutslipp-bilpark før ikrafttredelse. Leverandøren skal legge ved deres plan for å oppnå nullutslipp-bilpark som svarer til det politiske vedtaket. Det skal beskrives hvordan alle lette kjøretøy (under 7,5 tonn og/eller kan frakte opp til 8 personer) skal være nullutslipp- eller biogass kjøretøy innen den 01.01.2025, og alle tunge kjøretøy (over 7,5 tonn og/eller kan frakte over 8 personer) skal være nullutslipp- eller biogass kjøretøy innen den 01.01.2027. Leverandør skal oppgi delmål, milepæler og tiltak, og vil premieres for fremleggelse av dokumentasjon på eksempelvis kjøp/leie/bestilling av nullutslipp- og biogass kjøretøy, infrastruktur for lading/fylling, og der det er relevant, avtale med leverandør av drivstoff (hydrogen eller biogass). Dokumentasjon: Besvarelsen på kriteriet skal vedlegges tilbudet under navnet “Plan for å oppnå nullutslipp-bilpark”. Besvarelsen skal være skriftlig og ikke være lengre enn 2 A4 sider (med font: Calibri, skriftstørrelse: 12, linjeavstand: enkel, marger: normal). Besvarelser utover dette vil ikke tas hensyn til, heller ikke informasjon det er referert til i besvarelsen. Anskaffelsesfaglig skjønn blir lagt til grunn for evaluering av kriteriet.

    Evalueringsmetode

    Anskaffelsesfaglig skjønn blir lagt til grunn for evaluering av kriteriet.

    Beskrivelse

    Vektes 30 % Oppdragsgiver har politisk vedtatt krav til utslippsfri transport ved leveranse av varer og tjenester til kommunen (PS 0245/22 (22/17927)), som blir gjeldende i løpet av kommende kontraktsperiode, se kravspesifikasjon punkt 3.4.0 "Nullutslipp og biogass kjøretøy". I evalueringen vil oppdragsgiver gi uttelling for andelen nullutslippskjøretøy eller fossilfrie kjøretøy som benyttes av leverandøren (eller underleverandøren, herunder også transportør) for oppdraget. Evalueringen gjøres på bakgrunn av de to første årene av kontrakten (104 uker) eller frem til ikrafttredelse av PS 0245/22 (22/17927). Det forventes at leverandøren under utførelse av oppdraget minimum opprettholder en tilsvarende andel slik at den totale miljøbelastningen ikke påvirkes negativt, samt at kontraktens transportbehov dekkes i sin helhet av de kjøretøyene som legges til grunn for evalueringen. Det evalueres med hensyn på siste transportledd “last mile”. Last-mile er det siste leddet i transport- og leverandørkjeden der varen og/eller tjenesten leveres til sluttkunden. Oppdragsgiver legger følgende rangering av drivstoff teknologier til grunn for evalueringen: A. Nullutslippskjøretøy - (Hydrogenkjøretøy eller 100 % batterielektriske kjøretøy), gir en uttelling på 10 poeng pr. kjøretøy per uke det er tilgjengelig for oppdraget. B. Biogass - (komprimert biogass - CBG eller flytende biogass - LBG), gir en uttelling på 8 poeng pr. kjøretøy per uke det er tilgjengelig for oppdraget. C. Biodrivstoff - (øvrig bærekraftig biodrivstoff), gir en uttelling på 2 poeng pr. kjøretøy per uke det er tilgjengelig for oppdraget. Det skal benyttes 100% øvrig bærekraftige biodrivstoff som oppfyller EUs bærekraftskriterier* (*jf § 3-6 til § 3-9 i Forskrift om begrensning i bruk av helse- og miljøfarlige kjemikalier og andre produkter (produktforskriften). D. Fossil - (fossil drivstoff), gir en uttelling på 0 poeng per kjøretøy per uke. Kjøretøy som oppfyller minimumskrav om euroklasse 6/VI og samtidig benytter fossilt drivstoff gis ikke uttelling (0 poeng), men disse kjøretøyene skal likevel registreres inn i "liste over kjøretøy" slik at listen gir et totalbilde av antall kjøretøy som vil bli benyttet i oppdraget. Leverandøren med høyeste samlede uttelling på tildelingskriteriet vil få poengscore 10 poeng. Det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller til øvrige tilbud. Besvarelser hvor oppdragsgiver vurderer at det overhodet ikke er samsvar mellom leverandørens oppgitte, tilgjengelige kjøretøyflåte og beskrivelse av transportløsning vil få 0 poeng. Poengscoren multipliseres med den angitte vekten, 60 %. Dokumentasjonskrav: Vedlegg 5 - "Liste over kjøretøy" skal fylles ut og leveres med tilbudsbesvarelsen. Her ligger også ytterligere veiledning og informasjon. For kjøretøy under bestilling eller som skal bestilles ved en eventuell tildeling, skal leverandør i sitt tilbud vedlegge dokumentasjon fra enten forhandler, importør eller leie- eller leasing selskap med bekreftelse på at kjøretøy enten er bestilt eller kan bestilles. Dokumentasjonen inneholder forventet leveringsdato (ukenummer). Navn på vedlegget skal oppgis i punkt 7 i Vedlegg 5, ark: “Liste over kjøretøy”. a. Ettersom det normalt går noe tid fra leveringsdato til det tidspunktet et kjøretøy er klart til og benyttes, skal det i "Listen over kjøretøy" oppgis at den sannsynlige datoen (ukenummer) kjøretøyet er klart og benyttes. b. For kjøretøy som introduseres i løpet av kontraktsperioden, skal registreringsnummer oppgis når kjøretøyet er klart. 2. Med bakgrunn i den totale kjøretøy flåten som er oppgitt, skal leverandøren i vedlegg (i arket “Beskrivelse av bruk”) gi en helhetlig beskrivelse av hvordan oppgitt kjøretøypark benyttes for å dekke transportbehovet for varen og/eller tjenesten. Løsningsforslaget må inneholde en kort beskrivelse av hvordan hver enkelt kjøretøykategori (personbil, varebil, lastebil, el-sykkel osv.), med tilhørende kjøretøyteknologi (el, hydrogen, biogass, biodrivstoff og fossil), brukes for å utføre beskrevet oppdrag for siste transportledd (last mile), hvor varen og/eller tjenesten blir levert til Trondheim kommune. a. Beskrivelsen vil bli brukt for å vurdere om det er samsvar mellom løsningsforslaget og leverandørens oppgitte kjøretøyliste. Kjøretøy hvor bruk ikke er beskrevet eller hvor bruken ansees som ikke relevant for leveransen kan oppdragsgiver velge å stryke denne fra listen (i vedlegg 5, ark: “Liste over kjøretøy”) og den vil dermed ikke inngå i vurderingen av tildelingskriteriet. b. Besvarelsen skrives i arkfanen “Beskrivelse av bruk”. Der er det angitt radhøyde som fungerer som begrensning av lengde på besvarelsen (i skrift font arial, med skriftstørrelse 11).

    Evalueringsmetode

    Leverandøren med høyeste samlede uttelling på tildelingskriteriet vil få poengscore 10 poeng. Det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller til øvrige tilbud. Besvarelser hvor oppdragsgiver vurderer at det overhodet ikke er samsvar mellom leverandørens oppgitte, tilgjengelige kjøretøyflåte og beskrivelse av transportløsning vil få 0 poeng. Poengscoren multipliseres med den angitte vekten, 60 %.

    Beskrivelse

    Vektes 30 % Leverandør skal vedlegge en helhetlig beskrivelse av sin miljøhandlingsplan. Det er ønskelig at leverandør skal beskrive hvordan dere arbeider mot konkrete klima- og miljømål. Dette innebærer hvilke rutiner og tiltak dere har internt og eksternt for å oppnå gitte mål, og hvordan dette arbeidet oppdateres og utvikles over tid for å sikre kontinuerlig forbedring. Leverandør kan inkludere mål og tiltak/rutiner for økt andel gjenbrukbar og gjenbruk av emballasje, økt sirkularitet, måling og reduksjon av indirekte og direkte CO2-utslipp osv. Det er ønskelig med en tiltaksliste knyttet til tilhørende klima- og miljømål. Leverandør premieres for tallfestede mål og tiltak. Videre er det ønskelig at leverandør oppgir hvordan miljøarbeidet er forankret i virksomheten. Dokumentasjon: Leverandør skal levere en skriftlig besvarelse under navnet “Miljøhandlingsplan”. Besvarelsen skal ikke overstige 3 A4-sider med normale marginer, skrifttype Calibri eller Times New Roman, skriftstørrelse 12 og linjeavstand 1. Anskaffelsesfaglig skjønn blir lagt til grunn for evaluering av kriteriet.

    Evalueringsmetode

    Anskaffelsesfaglig skjønn blir lagt til grunn for evaluering av kriteriet.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver ønsker vareprøve på 1 stykk. gatenavnskilt med kvalitet i henhold til “Designprogram for Midtbyen”. Teksten på gateskiltet skal være ” Nordre gate”. Den skal være buet med emaljert overflate og med ferdige, plast beskyttende skruehull for veggmontering. Videre ønsker oppdragsgiver 3 stykk vareprøver på skiltnummer 552 - parkering, med underskilt 834 - tekst på skilt “08-16, med miniatyr 372 -parkering forbudt, og tekst “over 3 timer”, hvorav; 1 stykk er i ramme, pulverlakkert aluminium og med folieklasse 1. 1 stykk er i ramme, ikke-lakkert aluminium og med folieklasse 2. 1 stykk er uten ramme og med folieklasse 3. Vareprøver leveres til Fylkets hus, Bytorget, Erling Skakkes gate 14 innen 1 uke etter tilbudsfristen og merkes med "Innkjøpstjenesten - Anbud trafikkskilt"

    Beskrivelse

    Det vises til krav 3.1 "Tilgjengelighet". Leverandør premieres for mer-oppfyllelse: Leveringstid på "Liste over de viktigste skiltene" Åpningstid dagtid Leveringstid på varer angitt i "Prisskjema" og "Rabatterte produkter" Evaluering: Leverandører som oppgir kortest leveringstid vil oppnå 10 poeng. Øvrige leverandører blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i leveringstid. Videre vil leverandører som oppgir 2 timer leveringstid få 0 poeng på tildelingskriteriet. Leverandører som oppgir lengst åpningstid vil oppnå 10 poeng. Øvrige leverandører scores relativt til lengste åpningstid. Leverandører som oppgir kortest leveringstid vil oppnå 10 poeng. Øvrige leverandører blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i leveringstid. Videre vil leverandører som oppgir 3 uker leveringstid få 0 poeng på tildelingskriteriet.

    Evalueringsmetode

    Leverandører som oppgir kortest leveringstid vil oppnå 10 poeng. Øvrige leverandører blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i leveringstid. Videre vil leverandører som oppgir 2 timer leveringstid få 0 poeng på tildelingskriteriet. Leverandører som oppgir lengst åpningstid vil oppnå 10 poeng. Øvrige leverandører scores relativt til lengste åpningstid. Leverandører som oppgir kortest leveringstid vil oppnå 10 poeng. Øvrige leverandører blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i leveringstid. Videre vil leverandører som oppgir 3 uker leveringstid få 0 poeng på tildelingskriteriet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner