Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Sykehusinnkjøp HF har inngått en rammeavtale med Bekk Consulting AS for å utvikle et nytt system for bestilling, planlegging og optimering av pasientreiser med rekvisisjon for Pasientreiser HF. Avtalen omfatter tjenester innen interaksjonsdesign, arkitektur, systemutvikling og optimering, og dekker alle faser av livssyklusen til en løsning. Bistanden kan inkludere modernisering av eksisterende systemer og løsninger, og er begrenset til systemer og løsninger som Pasientreiser HF utvikler og drifter. Det var 15 deltakere i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Bekk Consulting AS
Antall mottatte tilbud
15
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 60 000 000 kr

Om anbudet

    Pasientreiser HF planlegger å starte opp et nytt tiltak «Nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser (NAPO)». Målet er å utvikle et nytt system for bestilling-, planlegging og optimering av organiserte pasientreiser.  Utviklingen skal skje trinnvis og innrettes som løpende produktutvikling. I første omgang skal det utvikles en ny løsning for (manuell)planlegging av pasientreiser. Denne løsningen vil kunne utvides med automatisering og optimering som neste steg. Det vises til styresak 19-2025 – «Oppdragsbeskrivelse for tiltaket nasjonal planlegging og optimering av pasientreiser» som ble vedtatt av styret i Pasientreiser HF den 28.03.25. Styresaken kan leses her Styresaker 2025 - Pasientreiser HF.  I forbindelse med utviklingen som gjelder manuell planlegging og støttefunksjoner for området, ønsker Pasientreiser HF å inngå et samarbeid med en ekstern leverandør. Leverandøren skal være en utviklingspartner som skal samarbeide med ressurser og team i Pasientreiser HF. Det er blant annet behov for kompetanse innen interaksjonsdesign, arkitektur, systemutvikling og optimering.Anskaffelsen omfatter bistand innenfor flere fagområder, og Kunden skal kunne kjøpe all bistand som omhandler programvareutvikling – fra idé til ferdig løsning.Bistand kan omfatte prosesstøtte, behovskartlegging, leveranseplanlegging, løsningsarkitektur, løsningsdesign, tjenestedesign, interaksjonsdesign, test, systemutvikling, produksjonssetting, kontinuerlige leveranser, feilretting og problemløsning. Bistand under rammeavtalen skal kunne utføres i alle faser av livssyklusen til en løsning.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen, kan omfatte endringer av interne og eksterne systemer og tjenester. Bistand kan også innebære modernisering av eksisterende systemer og løsninger.Bistand som Kunden skal kunne kjøpe under rammeavtalen begrenses til systemer og løsninger som Pasientreiser HF utvikler og drifter innenfor reiser med rekvisisjon.Bistanden kan være av ulikt omfang – fra kortvarige til mer langvarige med fast tilknytning.Hovedtrekkene i prosedyrenSykehusinnkjøp HF bistår Pasientreiser HF med gjennomføring av konkurransen.

    Kontakt navn
    Postmottak Sykehusinnkjøp
    Kontakt telefon
    +47 78950700
    Adresse
    Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ

Kvalifikasjonskrav

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Med tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet menes at Tilbyder oppfyller krav om kredittverdighet uten sikkerhet.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i.

    Tilbyder, og de ressursene som skal benyttes til å utføre tjenestene, skal ha relevante tekniske og faglige kvalifikasjoner og relevant erfaring fra levering av tilsvarende eller lignende oppdrag.

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontraktsforpliktelsene.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris vil primært evalueres etter den forholdsmessige metoden, dvs. at laveste evalueringssum får karakter 10, mens karakteren for de øvrige tilbudene beregnes etter følgende formel: Poeng = 10*(laveste pris/aktuell pris)

    Evalueringsmetode

    Laveste evalueringssum får karakter 10. De øvrige tilbudene får score basert på formelen: Poeng = 10*(laveste pris/aktuell pris)

    Beskrivelse

    Det gis score på hvert evalueringskrav på en skala fra 1 til 10, der 10 er best. Det tilbud som vurderes som best for dette tildelingskriteriet oppnår høyest score (10). De øvrige tilbudene får score basert på skjønn ut fra de oppgitte forhold.

    Evalueringsmetode

    Det gis score på hvert evalueringskrav på en skala fra 1 til 10, der 10 er best. Det tilbud som vurderes som best for dette tildelingskriteriet oppnår høyest score (10). De øvrige tilbudene får score basert på skjønn ut fra de oppgitte forhold.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner