Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    79341200 Forvaltning av reklamevirksomhet

Viser 1-25 av 38 resultater

  1. Statens Vegvesen

    Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp m.m.

    Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med Try AS og Atyp AS for levering av reklame- og mediebyråtjenester for kortsiktige kampanjer, sesongaktiviteter og mediekjøp. Avtalen har en varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 16 millioner kroner. Tjenestene skal bidra til at Statens Vegvesen fremstår som en profesjonell og attraktiv aktør med tydelig profil i relevante kanaler. Det var krav om dokumentasjon av tilbudt personells relevante formelle kompetanse og erfaring, samt forståelse av oppdraget og case. Konkurransen mottok totalt 9 tilbud.

    Resultat8. juli 202516 000 000 kr
  2. Innovasjon Norge

    Rammeavtale for kjøp av mediebyråtjenester

    Innovasjon Norge har inngått en rammeavtale med Dentsu Norge AS for levering av mediebyråtjenester til Merkevaren Norge, med en total maksimal verdi på 300 millioner kroner. Tjenestene inkluderer medierådgivning og -kjøp rettet mot B2B- og B2C-målgrupper, samt analyse, kampanjehåndtering og innholdsproduksjon tilpasset sosiale og digitale kanaler. Avtalen dekker også strategisk rådgivning ved behov for ekstern observasjon og diskusjonspartner innen informasjons- og kommunikasjonsaktiviteter. Leveransen skjer i Oslo, og det var fire deltakere i konkurransen.

    Resultat17. juni 2025300 000 000 kr
  3. Nordland Fylkeskommune

    Tildeling av rett til salg og drift av reklameflater i kollektivtransporten

    Nordland Fylkeskommune trenger tjenester for kommersielt salg og drift av reklameflater i kollektivtransporten, med en avtale som gir leverandøren rett til å selge reklameplasser på bybusser i Bodø, Mo i Rana og Narvik, samt digitale skjermer om bord på hurtigbåter. Formålet med avtalen er å generere inntekter for både leverandøren og Nordland fylkeskommune. Detaljer om oppdraget finnes i Vedlegg 1 - Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens etableringsland.

    Konkurranse5. juni 2025
    30. juni 2025(Utgått)
  4. Høgskolen I Østfold

    Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester

    Høgskolen i Østfold trenger reklame- og mediebyråtjenester for en rammeavtale over 3 år. Avtalen skal bistå høgskolen både operativt og rådgivende for å styrke studentrekruttering, employer-branding og høgskolens omdømme, inkludert utarbeidelse av konsept og forslag til markedsaktiviteter og relevante plattformer for synlighet mot forskjellige målgrupper. Tildelingskriteriene er kreativitet, kvalitet og kompetanse (50%), fleksibilitet, service og responstid (20%), og pris (30%).

    Konkurranse4. juni 2025
    4. juli 2025(Utgått)
  5. Høgskolen I Østfold

    Rammeavtale for kjøp av reklame-/ og mediebyråtjenester

    Høgskolen i Østfold har avlyst konkurransen om å inngå en rammeavtale for kjøp av reklame- og mediebyråtjenester, som skulle bistå med å styrke studentrekruttering, employer-branding og høgskolens omdømme. Avlysningen skyldes tekniske eller prosessfeil, og ikke klage fra en tilbyder eller leverandør. Avtalen skulle inkludere utarbeidelse av konsept samt forslag til markedsaktiviteter og relevante plattformer for synlighet mot forskjellige målgrupper. Konkurransen ble vurdert etter kriterier som pris, kreativitet, kvalitet og kompetanse, samt fleksibilitet, service og responstid.

    Resultat3. juni 2025
  6. Vygruppen AS

    Mediebyråtjenester

    Vygruppen AS trenger mediebyråtjenester for en avtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 300 millioner kroner. Avtalen omfatter strategisk medierådgivning, mediekjøp og planlegging, samt evaluering og analyse av medieinvesteringer. Leverandøren vil ha ansvar for anskaffelse, forhandlinger og kontraktsinngåelse for medieplass, og må ha god forretningsforståelse og innsikt i relasjonen mellom merkevare og målgruppe. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse20. mai 2025
    19. juni 2025(Utgått)
    300 000 000 kr
  7. Norges Miljø- Og Biovitenskapelige Universitet (nmbu)

    Mediekjøp - Rammeavtale

    Norges Miljø- Og Biovitenskapelige Universitet (NMBU) har inngått en rammeavtale med TRY Opt AS for levering av strategisk medierådgivning, medieplanlegging og fysiske innkjøp av medieplass i ulike mediekanaler. Avtalen har en varighet på 2 år og en total verdi på 12 millioner kroner. Konkurransen vektla oppdragsspesifikk kompetanse med en fast kontaktperson og team, samt løsningsbeskrivelse, service, kapasitet og responstid. Seks leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat24. mars 2025
  8. Bergen Kommune

    BME X 2025-01 RFI - Inntektspotensialet reklame i byrom og fremtidig bysykkelordning – Invitasjon til markedsdialog

    Bergen Kommune planlegger anskaffelsen av tjenester knyttet til reklame i offentlige rom og en fremtidig bysykkelordning, og inviterer markedsaktører til å gi innspill til utredninger om reklamefinansiering av bysykler, toaletter og annen byromsmøblering. Leverandører kan bidra med innspill til begge eller enkeltpunkter i de to utredningene som utarbeides av Bymiljøetaten i Bergen.

    Planlegging10. feb. 2025
    10. juni 2025(Utgått)
  9. Rogaland Fylkeskommune

    Reklamefinansierte leskur og utstyr

    Rogaland Fylkeskommune har inngått en avtale med Clear Channel Norge AS for anskaffelse, drift og vedlikehold av reklamefinansierte leskur og utstyr i Rogaland. Tjenestekonsesjonen innebærer at leverandøren vil dele inntekter fra reklamesalg med oppdragsgiveren, og det er lagt vekt på både økonomiske og estetiske kriterier i evalueringen. Avtalen fokuserer på å sikre en unik og funksjonell utforming av leskur og stasjonsområder langs Bussveien, med en vektlegging på design som er tiltalende og gjennomtenkt.

    Resultat7. feb. 2025
  10. Nordland Fylkeskommune

    Reklameplass på båter og busser

    Nordland Fylkeskommune trenger en leverandør for kommersielt salg av reklameplasser i kollektivtransporten, inkludert bybusser i Bodø, Mo i Rana og Narvik, samt digitale skjermer på hurtigbåter. Formålet med avtalen er å generere inntekter for både leverandøren og Nordland fylkeskommune. Detaljer om oppdraget finnes i Vedlegg 1 - Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget. Anskaffelsen gjelder tjenester innen reklamevirksomhet i Nordland.

    Konkurranse17. jan. 2025
    17. feb. 2025(Utgått)
  11. Sandnes Kommune

    Konsesjonskontrakt - Reklamefinansierte bymøbler

    Oppdragsgiver har behov for å inngå en konsesjonskontrakt for investering, drift og vedlikehold av bymøbler dedikert til offentligheten og offentlig bruk i Sandnes kommune og Sola kommune, som skal finansieres gjennom en kommersiell utnyttelse av reklameflatene som stilles til rådighet i bymøblene. Det opprettes to (2) kontraktsforhold, ett for Sandnes kommune og ett for Sola kommune. Nåværende bymøbler består av busskur/leskur med og uten reklame, offentlige toaletter med reklame, frittstående reklamebærere, fastmonterte reklamefrie benker og fastmonterte reklamefrie avfallsbeholdere. Oversikt over bymøblene som er etablert i Sandnes kommune og Sola kommune fremkommer av vedleggene «Vedlegg 5 – Oversikt over bymøbler – Sandnes» og «Vedlegg 6 – Oversikt over bymøbler – Sola».

    Resultat6. juni 2023
  12. Viken Fylkeskommune Under Sletting Fra 01.01.2024

    Kommunikasjonstjenester, rammeavtale

    Konkurransen gjelder levering av kommunikasjonstjenester. Maksimalverdi, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 1.500.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    Konkurranse28. nov. 2022
    9. jan. 2023(Utgått)
  13. Hordaland Fylkeskommune Under Sletting Fra 01.01.2020

    Rammeavtale for bistand innan kommunikasjonstenester

    Anskaffinga gjeld kjøp av bistand til teamet som arbeider med kommunikasjon og marknad i NDLA. Leverandøren skal levera løypande bistand kva gjeld strategisk kommunikasjon, merkevare- og omdømebygging og marknadsføring. Herunder ligger bistand til å identifisere og prioritere aktiviteter innen merkevarebygging. Leverandøren skal også kunne utvikle, produsere og gjennomføre ulike marknadsføringstiltak.

    Konkurranse7. nov. 2022
    7. des. 2022(Utgått)
    4 000 000 kr
  14. Sandnes Kommune

    Markedsundersøkelse - Reklamefinansierte bymøbler

    Sandnes kommune og Sola kommune planlegger å gjennomføre en anskaffelse for en konsesjonskontrakt for investering, drift og vedlikehold av bymøbler dedikert til offentligheten og offentlig bruk i Sandnes kommune og Sola kommune, som skal finansieres gjennom en kommersiell utnyttelse av reklameflatene som stilles til rådighet i bymøblene. Antatt kontraktssum, inkludert opsjoner, er estimert til kr. 200.000.000 eks. mva. Sandnes kommune og Sola kommune ønsker å ha en god dialog med markedet slik at konkurransene kan gjennomføres på en best mulig måte og derfor ønsker vi deres innspill på anbudsgrunnlaget i sin helhet. Tilbakemeldinger vil være viktige for at Oppdragsgiver skal kunne arrangere en god og realistisk konkurranse.

    Planlegging28. okt. 2022
    27. okt. 2022(Utgått)
    200 000 000 kr
  15. Oslo Kommune Klimaetaten

    Kommunikasjonstjenester og mediekjøp

    Oslo Kommune Klimaetaten har inngått en rammeavtale med Dinamo AS, HyperRedink, Manus AS og Mediabrands for levering av kommunikasjonstjenester og mediekjøp. Avtalen skal støtte Klimaetaten i å utføre sitt kommunikasjonsoppdrag for å endre atferd hos befolkning og næringsliv på en effektiv måte. Tjenestene inkluderer strategisk medieplanlegging og mediekjøp for å optimalisere kanalene som når de aktuelle målgruppene. Konkurransen vektla kvalitet, med 30% på kompetanse og 30% på oppdragsforståelse, samt 40% på pris. Det ble mottatt 14 tilbud i konkurransen.

    Resultat11. okt. 2021
  16. Oslo Kommune Klimaetaten

    Kommunikasjonstjenester og mediekjøp

    Anskaffelsen skal gi Klimaetaten den støtten etaten trenger for å kunne utøve kommunikasjonsoppdraget om å endre atferd på en mest mulig effektiv måte. Anskaffelsen skal gi spisskompetanse der Klimaetaten ikke selv har kompetanse eller tilstrekkelig ressurser i perioden den aktuelle oppgaven skal løses. Målet er å få en tjeneste som bidrar til å gjennomføre treffsikre kommunikasjonstiltak for å oppnå adferdsendring hos befolkning og næringsliv. For at kommunikasjonstiltakene skal ha best mulig effekt er Klimaetaten avhengig av strategisk medieplanlegging og mediekjøp slik at vi får effektivisert og optimalisert de kanalene og flatene som når de aktuelle gruppene i befolkningen og næringslivet. For mer informasjon og nærmere beskrivelser, se dokumentene i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse15. mai 2021
    23. juni 2021(Utgått)
    37 000 000 kr
  17. Statnett Sf

    Mediebyråtjenester

    Statnett har behov for en ny rammeavtale med et mediebyrå som kan levere mediebyråtjenester. Dagens avtale med IUM AS har løpt ut. Hensikten er å optimalisere medie- og kanalvalg for å oppnå våre strategiske mål, innenfor rammen av budsjett og konkrete mål for den enkelte kampanje/aktivitet. Samtidig skal mediebyrået bidra med kompetanse og rådgivning. Rammeavtalen har en varighet på 3 år med opsjoner på 1 + 1 år. Forbruket på tidligere avtale har vært rundt 1 mill NOK pr år. Ytterligere informasjon kommer i kommende forespørsel.

    Planlegging19. okt. 2020
    18. okt. 2020(Utgått)
    5 000 000 kr