Skatteetaten kommuniserer med hele Norges befolkning, både lønnstakere, pensjonister, næringsdrivende, unge, eldre og utenlandske arbeidstakere.
Den statlige kommunikasjonspolitikken, som blant annet vektlegger åpenhet og inkluderende kommunikasjon, setter høye krav til Skatteetatens tilnærming for å opplyse og veilede befolkningen.
Vi må aktivt informere i flere kanaler om både plikter og rettigheter, og nå ut med ulik informasjon og budskap til alle målgrupper.
Skatteetaten ønsker å inngå en rammeavtale med en leverandør som kan være en god rådgiver i forbindelse med markedskampanjer og betalt kommunikasjon - med formål om å sikre at vi kommuniserer målrettet og effektivt mot aktuelle målgrupper. En leverandør må innfri våre totale behov innen reklamebyråtjenester. Dette omfatter blant annet konsept- og idéutvikling, filmproduksjon, kreativ og kreativ rådgivning, tekst og grafisk design, kunnskap og forståelse for kanalvalg.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres iht. lov om offentlige anskaffelser av (LOA) av 17. juni 2016 nr. 73 og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 12. august 2016 nr 974, del III.
Anskaffelsen gjennomføres som en begrenset anbudskonkurranse, jf. FOA § 13-1 (1).
Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase. Alle interessenter kan søke om å få delta i konkurransen ved å sende inn deltagelsesanmodning. Kun de interessentene som oppfyller kvalifikasjonskravene og blir invitert til deltakelse i konkurransen vil få anledning til å levere tilbud.
Skatteetaten har besluttet å begrense antall interessenter som vil bli invitert til å levere tilbud.
Interessenter som oppfyller Skatteetatens kvalifikasjonskrav, jf. pkt. 2.2 – 2.4, vil i den forbindelse bli underlagt en utvelgelsesvurdering i henhold til utvelgelseskriteriene som er angitt under pkt. 2.5. De kvalifiserte interessentene vil rangeres etter utvelgelseskriteriene, og maksimum 5, av disse vil bli invitert til å delta i konkurransen.
Etter at tilbud er levert er det ikke anledning til å endre tilbudet. Det vil ikke bli gjennomført forhandlinger, men Leverandøren som leverer tilbud vil bli invitert til å presentere deler av tilbudet i et møte med Skatteetaten etter tilbudsfrist. Det kan imidlertid være aktuelt, etter initiativ fra Skatteetaten, å avklare uklarheter ved tilbudene.