Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Bil- og leasingtjenester

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Abax AS for en helhetlig administrativ løsning for kjøretøypark, som omfatter elektronisk kjørebok, administrasjon av drivstoffkort og bombrikker. Avtalen har en varighet på 2 år og en estimert totalverdi på 80 millioner kroner. Løsningen skal bidra til enklere rapportering og redusert administrativt arbeid. To leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Abax AS
Andre tilbydere
  • Ayvens Norge AS
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 72 000 000 kr

Om anbudet

    Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale for en helhetlig administrativ løsning for kjøretøypark, som omfatter: Elektronisk kjørebok: Et system for automatisk registrering og dokumentasjon av kjøredata (kilometere, ruter, formål med kjøring m.m.) for Oppdragsgivers kjøretøy. Løsningen skal tilfredsstille Skatteetatens krav til kjørebok og forenkle håndtering av yrkes- og privatkjøring. Drivstoffkort: Administrasjon av drivstoffkort knyttet til kjøretøyene, inkludert oversikt over drivstofforbruk, kostnader og fakturering. Løsningen skal gjerne integreres med drivstoffleverandører for å hente transaksjonsdata automatisk. Bombrikke: Administrasjon av bombrikker (AutoPASS eller lignende) for kjøretøyene, med oversikt over passeringer og bompengekostnader. Systemet bør konsolidere bompasseringer per kjøretøy og legge til rette for korrekt kostnadsfordeling. Målet med anskaffelsen er å oppnå en effektiv og samlet løsning som gir full oversikt over kjøretøybruken og tilhørende kostnader. Løsningen skal bidra til enklere rapportering og redusert administrativt arbeid. Merkand til deltakere: Ørsta kommune tiltrer ikke drivstoffavtale før tidligst juni 2026. Volda kommune ønsker kun elektronisk kjørebok Følgende elementer omfattes ikke av denne avtalen: Drivstoff i bulk LeasingfinaniseringHovedtrekkene i prosedyrenÅpen anbudskonkurranse

    Kontakt navn
    Stian Busæt
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene.

    Evalueringsmetode

    Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Ved evalueringen vil følgende summerte kostnader legges til grunn: Samlet kostnad for drivstoff (basert på en gitt volumberegning) over 4 år. Samlet administrasjonskostnad for objekter (drivstoffkort og bombrikker) over 4 år. Samlet leiekostnad for elektronisk kjørebok over 4 år. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 femte ledd, og vekter ikke klima- og miljøhensyn etter andre ledd. Det vurderes at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, og dette begrunnes nedenfor. Anskaffelsen gjelder administrative og digitale tjenester knyttet til: Drivstoffkortadministrasjon, inkludert fakturering og transaksjonshåndtering. Administrasjon av bombrikker, herunder registrering og viderefakturering av passeringer. Elektronisk kjørebok, et digitalt system for registrering av kjøreturer. Det anskaffes ingen fysiske varer eller tjenester som direkte påvirker kommunens miljøbelastning, som drivstoffleveranser, kjøretøy eller verkstedtjenester.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner