Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - E-læring og undervisning

Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO har inngått en avtale med Learnlab AS om å levere en tjeneste for undervisningsvurdering til de videregående skolene i Akershus fylkeskommune, til en verdi av 500 000 kroner. Tjenesten skal fremme profesjonsutvikling, bidra til evaluering av undervisningskvalitet og videreutvikling av denne, samt gi mulighet for innsamling av data og rapportering basert på tilbakemeldinger fra elever og eventuelt ansatte. Kvalitet og pris ble vektet likt med 50% hver i tildelingskriteriene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Learnlab AS
Andre tilbydere
  • Conexus Norge AS
  • Shorewise AS
Kontraktsverdi
500 000 kr

Om anbudet

    Anska skal anskaffe tjeneste for undervisningsvurdering til de videregående skolene i Akershus fylkeskommune. Anskaffelsen skal fremme profesjonsutvikling og skal ta utgangspunkt i en prosess i klassen der elever og lærere sammen utvikler undervisningen. Den skal også bidra til at skolene og skoleeier kan evaluere undervisningskvaliteten og videreutvikle denne. Tjenesten skal gi mulighet for innsamling av data, rapportering basert på tilbakemeldinger fra elever, og eventuelt ansatte.

    Kontakt navn
    Linn Sundt
    Kontakt telefon
    +47
    Kontakt e-post
    linnsun@bfk.no
    Adresse
    Hauges gate 89, 3019 Drammen

Kvalifikasjonskrav

    Firmaattest

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tilbyder skal legge ved utfylt Bilag 7 vedlegg 7.1 Prisskjema

    Beskrivelse

    Evalueres på bakgrunn av tildelingskriteriene: - Tjenestens innhold - Planlegging og oppstart av tjenesten

    Beskrivelse

    Om klima- og miljøhensyn Etter FOA § 7-9 andre ledd har oppdragsgiver i utgangspunktet plikt til å vekte klima- og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier til klima og miljø gjelder ikke dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. FOA § 7-9 femte ledd. I følge DFØ sin veileder til regler om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser, kapittel 7, så er anskaffelser av konsulent- og analysetjenester en av 14 CPV-koder som anses å ha et klimaavtrykk og miljøbelastning som er uvesentlig etter sin art. «DFØ har gjennomgått alle anskaffelser som ble gjennomført i 2022 registrert på de 14 CPV-kodene som er vurdert å ha lav klimaintensitet. Basert på denne gjennomgangen har de typer anskaffelser som går igjen og som har en typisk lav klimaintensitet, blitt identifisert. Videre er det gjort kvalitative vurderinger knyttet til andre former for miljøbelastninger, hentet fra begrepslisten i kapittel 2. Resultatet av disse vurderingene er listen nedenfor. Arkiv- og dokumentasjonstjenester Brukerstyrt personlig assistanse (BPA) Juridiske tjenester og advokattjenester Konsulent- og analysetjenester Medieovervåkning og analyse Nød- og sikkerhetstjenester Tekst- og innholdstjenester Telefonitjenester og mobiltelefoni Tjenester i forbindelse med trening og utdannelse Arbeidsmarkedsopplæring (AMO) og alternativ opplæringsarena Digitale og teknologiske kurs Kjøretøy og transportrelaterte kurs Kurs for spesifikke målgrupper (f.eks. flyktninger, ungdom) Sikkerhets- og HMS-opplæring Lederutvikling og prosjektledelse Sikkerhets- og HMS-opplæring Språk- og integreringskurs Yrkes- og fagopplæring Oppdragsgiver benytter seg av unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften §7-9 femte ledd med bakgrunn i at SaaS-anskaffelser i seg selv har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning da det hovedsakelig innebærer bruk av eksisterende infrastruktur. Det kan argumenteres med at det vil være et ikke ubetydelig energiforbruk knyttet til tjenesten som skal anskaffes, men dette er vanskelig å måle. Tiltak som kan settes inn for å redusere klimaavtrykket er å benytte seg av fornybar energi, samt fokus på å optimalisere energieffektiviteten. Utfordringen her ligger i å knytte energiforbruket spesifikt opp mot tjenestene som oppdragsgiver kjøper. I tillegg har DFØ gjennomført en dialog med aktuelt marked, og svaret er at markedet for denne type tjenester ikke er modent for å kunne dokumentere krav som andel fornybar energi for eksempel. Oppdragsgiver er pliktet til å følge opp alle tildelingskriterier i konkurransen, og ser at det kan bli utfordrende for leverandør å knytte energibruken spesifikt opp mot oppdragsgivers tjeneste. På bakgrunn av ovenstående vurderes det at denne anskaffelsen etter sin art har et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, og oppfyller dermed vilkårene for unntak i henhold til anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner