Anbudsoversikt for Anskaffelse av økonomisystem

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Programvare - Bygg og anlegg

Sandnes Kommune har avlyst konkurransen om anskaffelse av et økonomisystem som skulle dekke fagområdene lønn, regnskap, budsjett, innkjøp/ehandel, og lønnsforhandlinger, med en planlagt leveranse i Rogaland. Avlysningen skyldes en endring i behovet hos oppdragsgiver. Konkurransen hadde en estimert maksimal verdi på 24 millioner kroner, og det ble mottatt 9 tilbud. Anskaffelsen krevde dokumentasjon av leverandørens besvarelse av oppdragsgivers kravspesifikasjon, spesielt innen brukerstyrt funksjonalitet, migrering og implementering, samt integrasjoner.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Besluttning av oppdragsgiveren på grunn av behovsendring
Antall mottatte tilbud
9
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av økonomisystem
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Bård Krane Alander
Kontakt telefon
+47 40900860
Adresse
Rådhusgata 1, 4306 SANDNES
Lokasjon
Estimert verdi
24 000 000,00 kr
Beskrivelse
Denne konkurransen omfatter anskaffelse av en løpende tjenesteavtale for kjøp av økonomisystem til Sandnes kommune. Økonomisystemet skal dekke fagområdene lønn, regnskap, budsjett, innkjøp/ehandel, og lønnsforhandlinger.
Oppdragsgiver trenger en løsning som på en brukervennlig måte dekker oppdragsgivers behov for et helhetlig økonomisystem, med brukervennlig funksjonalitet som støtter alle arbeidsprosessene innenfor de enkelte fagområdet. Samtidig har oppdragsgiver behov for at løsningen på en god måte ivaretar samhandlingen mellom de forskjellige fagområdene, og dataflyten mellom økonomisystemet og oppdragsgivers forsystemer og nasjonale fellesløsninger.
I forbindelse med implementeringen av den tilbudte løsningen er det viktig for oppdragsgiver at det gjøres en grundig kartlegging for å sikre at all data i løsningen, som f.eks. oppdragsgivers overordnede grunndata og grunndata innenfor de enkelte fagområdene, overføres og tilgjengeliggjøres i den tilbudte løsningen. Oppdragsgiver har mål om at så mye av dataen som mulig skal over fra dagens løsning til nytt økonomisystem.
For nærmere informasjon, se Vedlegg 1 – Kravspesifikasjon.
Hovedtrekk i prosedyren
Konkurransen gjennomføres som konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jf. anskaffelsesforskriften § 13-1 (2).
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 19. februar 2020 nr. 974 del I og del III, samt bestemmelser som følger av dette konkurransegrunnlaget.
Denne prosedyren er kun tillat dersom et eller flere av vilkårene i FOA § 13-2 oppfylles. I dette tilfellet begrunnes bruk av prosedyren på bakgrunn av §13-2 (c). Løsningen som anskaffes er kompleks med tanke på funksjonalitet og omfang, og skal integreres og kobles mot et stort antall andre løsninger. Dette gjør at anskaffelsens karakter er såpass kompleks at oppdragsgiver har et reelt behov for å kunne forhandle med leverandørene for å unngå unødvendige risikoer og avvisninger.
Oppdragsgiver planlegger å gjennomføre forhandlinger med leverandørene som inngir tilbud i konkurransen, men forbeholder seg retten til å likevel velge å ikke gjøre dette dersom tilbudene tilsier at det ikke er nødvendig. Forhandlingene vil kunne gjelde alle sider av tilbudene. Dialog i form av rettinger/avklaringer gjennomføres ved behov.
Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter gjennom EU-Supply til oppdragsgivers kontaktperson.
Tildelingskriterium 1
Kostnad
Oppdragsgiver vil gi hver leverandør en poengsum mellom 0-10. For tildelingskriteriet kostnad vil den laveste tilbudte prisen gi den høyeste poengsummen, og de resterende tilbudene vil bli gitt poeng forholdsmessig basert på laveste sum. Poengene per leverandør multipliseres så med tildelingskriteriets vekting, som resulterer i endelig poengsum per leverandør for tildelingskriteriet. Dokumentasjon: Ferdig utfylt Vedlegg 2 - Prisskjema.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet - Funksjonalitet, brukervennlighet, og løsningsforslag
Oppdragsgiver vil gi hver leverandør en poengsum mellom 0-10 basert på hva som ansees som den beste besvarelsen av hvert enkelt vurderingskrav for fagområdene dekt under dette tildelingskriteriet. Vurderingen omfatter kravene som ligger under «Brukerstyrt funksjonalitet», og ikke kravene som ligger under «Løsningsfunksjonalitet». Oppdragsgiver vil gjøre en helhetlig skjønnsmessig vurdering av hver del dekt av det enkelte vurderingskrav, hvor funksjonalitet, brukervennlighet og løsningsforslag vil bli sett på basert på det enkelte kapittels innhold. Undervekting benyttes i denne anskaffelsen. Se konkurransegrunnlagets punkt 6.2 for nærmere informasjon. Dokumentasjon: Besvarelse av oppdragsgivers vedlegg 1 – Kravspesifikasjon, av vurderingskrav under kapittelet «Brukerstyrt funksjonalitet».
Tildelingskriterium 3
Kvalitet - Teknisk bistand og leveringsbetingelser
Oppdragsgiver vil gi hver leverandør en poengsum mellom 0-10 basert på hva som ansees som den beste besvarelsen av hvert enkelt vurderingskrav i kapitlene dekt under dette tildelingskriteriet. Oppdragsgiver vil gjøre en helhetlig skjønnsmessig vurdering av hvordan leverandørens besvarelse oppfyller behovet beskrevet i det enkelte vurderingskrav. Dokumentasjon: Leverandørens besvarelse oppdragsgivers vedlegg 1 – Kravspesifikasjon, av vurderingskrav under kapittelet «Migrering og implementering» og «integrasjoner».

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    7. apr. 2025, 13:12

  2. Kunngjøring av resultat

    9. mai 2025

Se aktive konkurranser som ligner