Anbudsoversikt for Anskaffelse - Byggevarer og festemateriell - Ålesund Øst og Vest, 2024

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Diverse konstruksjonsmateriell

Ålesund Kommune har inngått tre parallelle rammeavtaler med Løvenskiold Handel AS, E.A.Smith AS og Optimera AS for levering av byggevarer og festemateriell i Møre og Romsdal. Avtalene har en varighet på 2 år og en total verdi på 12 millioner kroner. Formålet med avtalene er å dekke behovene for vedlikehold av bygg samt småkjøp til sløydundervisning på skolene. Tildelingskriteriene vektlegger pris (70 %) og miljø (30 %), hvor pris vurderes basert på hovedsortiment og øvrig sortiment, mens miljøkriteriet fokuserer på produkter merket med miljømerker Type I etter ISO standard 14024. Tre leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • E.a. Smith AS
  • Løvenskiold Handel AS
  • Optimera AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
12 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Byggevarer og festemateriell - Ålesund Øst og Vest, 2024
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Tildelingskriterium 1
Pris
Vekting: Tildelingskriteriet vektes 70 %. Tildelingskriteriet består av to (2) underkriterier: Underkriteriet hovedsortiment vektes 70 % av dette tildelingskriteriet. Underkriteriet øvrig sortiment vektes 30 % av dette tildelingskriteriet. Orientering: Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Dette gjelder også eventuelle bompenger og kraning ved frakt av varer. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Prisskjema for hovedsortiment - vektes innbyrdes 70 %: Pris skal oppgis som dokumenterbar utsalgspris (før rabatt/kampanje) per 14.11.2024, minus rabatt, som gir nettopris per produkt. (Beregnes automatisk) Utsalgspris skal kunne dokumenteres både under evalueringen og gjennom hele avtaleperioden. Dersom varelinjer i prisskjemaet leveres blanke/ikke utfylt, vil de bli utfylt med den høyeste enhetsprisen som er tilbudt for denne produktlinjen + 10%. Dersom flere enn 20 % av produktlinjene mangler prisangivelse vil dette anses som et vesentlig avvik og kan føre til avvisning av tilbudet i sin helhet. Prisskjema for øvrig sortiment - vektes innbyrdes 30 %: Det skal oppgis en rabattprosent per varegruppe som skal være fast gjennom avtaleperioden. Rabattsats vil evalueres i konkurransen. Rabatt skal gjelde på butikkens utsalgspriser før evt. andre rabatter/salgspriser/kampanjepriser.  Evaluering: Totalpris i prisskjema: vektes innbyrdes 70 % Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Beste pris oppnår høyeste poengscore (10), og øvrige tilbud tildeles poengscore i henhold til evalueringsmodellen.  Rabattprosent: vektes innbyrdes 30 % Høyeste gjennomsnittlige rabattsats for varegruppene oppnår høyeste poengscore (10), og øvrige tilbud gis en forholdsmessig score beregnet etter beste rabatt/leverandørens rabatt * 10. Oppnådd poengscore på hvert av underkriteriene blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette tildelingskriteriet skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av leverandørene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengscorene for underkriteriene, vil oppdragsgiver legge til et likt prosentvis påslag for alle leverandørene, slik at beste leverandør skal oppnå poengscore 10. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 2
Miljø
Vekting:  Tildelingskriteriet vektes 30 %. Orientering: Oppdragsgiver vil vektlegge om tilbudte produkter i kjernesortimentet er merket med miljømerker Type I etter ISO standard 14024 (f.eks. Svanemerket, Blå Engel, NF Environnement og EU Ecolabel). Tilsvarende merkeordninger vil også gi full uttelling pr. produkt (10 poeng). Leverandører som tilbyr andre merker, har det juridiske ansvaret for å dokumentere at deres miljømerke kan anses likeverdig/tilsvarende med de merker som er spesifisert ovenfor.  Dersom produktet er miljømerket skal leverandør i prisskjema kolonne "miljømerke" oppgi hvilket mijømerke produktet innehar. I kolonne "lisensnummer" skal gyldig lisensnummer oppgis. Dersom leverandør ikke oppgir lisensnummer, må gyldig sertifikat legges ved og skrive dette som kommentar i cellen for aktuelt produkt.  Det vil kun tas hensyn til informasjon som ligger vedlagt tilbudet. Sertifikater eller andre dokumenter må være gyldige (ikke utgått på dato) for å bli tatt hensyn til.  Evaluering: Det vil bli gitt en score mellom 0-10 (10 er best). Tildelt poengscore multipliseres med estimert volum per produkt i prisskjema. Dette gir antall miljøpoeng.  Tilbudet som oppnår høyest poengsum, tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner