IT-konsulent og rådgivning
Gjennom denne anskaffelsen ønsker Oppdragsgiver å inngå avtale med en leverandør. Fra 01.01.2020 vil kommunene Skodje, Haram, Ørskog, Sandøy og Ålesund slå seg sammen og danneén kommune (videre kalt «nye Ålesund»). Formålet med avtalen er å dekke Kundens behov for et moderne, framtidsrettet og velfungerende NAV-system (sosialsystem) i nye Ålesund. Dette innebærer et komplett, brukervennlig og rollebasert system for økonomisk rådgiving, saksbehandling og tiltak etter Lov om sosiale tjenester i NAV (Sosialtjenestesystem med tilhørende tjenester). De ovennevnte kommunene har per i dag to ulike fagsystem, og vi ber nå om tilbud på et felles systemfor de fem kommunene. I første omgang ønsker vi å få forslag til et optimalt innhold, slik leverandørene ser det. Ny løsning skal være implementert senest innen 01.01.2020. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å velge når de forskjellige delene av systemet skal tas i bruk. Implementering vil bli avtalt med ny leverandør.