Beskrivelse
Evalueringen av tilbudte ehandelsløsning vil basere seg på en skjønnsmessig vurdering. Følgende punkter vil bli evaluert:
I hvilken grad løsningen er oversiktlig, enkel og intuitiv å søke i
I hvilken grad løsningen har gode og tydelige bilder og produktbeskrivelser
I hvilken grad bestiller kan enkelt få treff ved å benytte søkefelt, f.eks. ved bruk av nøkkelord, deler av ord, få forslag til søk osv.
I hvilken grad løsningen har muligheter for søk etter varegrupper og etter varenummer
I hvilken grad løsningen har filtreringsmuligheter i søkefunksjonen
I hvilken grad løsningen kan filtrere ut avtaleprodukter, merke disse og/eller gjøre det enkelt for bruker å finne disse prduktene
I hvilken grad det fremkommer opplysninger om produktets egenskaper, eksempelvis sertifiseringer, mål, materialer osv.
I hvilken grad løsningen har valgmuligheter for varens størrelse, forpakning osv.
Særlig om kjøpshjelp/veiledningsløsning ved bestilling i ehandelsløsningen: Mulighet for veiledning via chat eller lignende, som oppdragsgiver kan benytte til bestilling, samt kvalitet på slik løsning.
I tillegg vil Oppdragsgiver på eget initiativ besøke Leverandørs hjemmeside på et gitt tidspunkt, for å selv teste funksjonalitet og sjekke informasjon som finnes på siden. Målet med dette er å sjekke ut hvordan beskrevet funksjonalitet oppleves fra et brukerperspektiv.Vi ber om at leverandøren i spørsmålet under oppgir relevante opplysninger for eventuell innlogging.