Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kontor- og rengjøringsprodukter

Asker Kommune trenger en leverandør for å levere kontorrekvisita, skolemateriell og kopipapir til en verdi av 15 millioner NOK eks. mva over en periode på 4 år. Det skal inngås en rammeavtale som sikrer kvalitetsprodukter på en kostnadseffektiv og miljøvennlig måte, med fokus på redusert forbruk og optimalisering av sortimentet. To viktige formelle krav er at leverandøren tillater kontroll av produksjons- og tekniske kapasiteter samt fremlegger etterspurte prøver eller dokumentasjon ved behov. Anbudets vekting er 17% pris og kostnader, 33% kvalitet på ehandelsløsning, og 50% service og oppfølging.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Konkurransen gjelder levering av Kontorrekvisita, skolemateriell og kopipapir Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale med én leverandør som skal dekke oppdragsgivers behov for kontorrekvisita, til riktig kvalitet, på en kostnadseffektiv og miljø- og samfunnsansvarlig måte. Andre sentrale fokusområder for rammeavtalen er blant annet redusert miljøpåvirkning, optimalisering og standardisering av sortiment, styring av forbruk, og innkjøp gjennom katalog- og analysearbeid. Det legges vekt på nøkternhet og kontroll over forbruket. Rammeavtalen skal sikre et godt samarbeid med en lojal partner som har god kunnskap og erfaring, og som kontinuerlig evner å arbeide i samsvar med rammeavtalens formål. Avtalen skal til enhver tid gjelde alle Oppdragsgivers adresser. Avtalen er rettet mot alle tjenesteområder/tjenestesteder i kommunen. De største bestillerne på denne rammeavtalen vil være skole og administrasjon Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 15000000 eks. mva i en 4 års periode. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer.

    Kontakt navn
    Jarle Bye
    Kontakt telefon
    66 90 90 00
    Adresse
    Knud Askers vei 25, 1383 ASKER

Kvalifikasjonskrav

    Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen, men det kreves minimum at leverandør har en rating på A i henhold til Bisnode AS med tjenesten CreditPro, eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på Kundens skjønn i henhold til vedlagt dokumentasjon fra leverandør. Nyetablerte selskap må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Kunden vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Det godtas ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn Bisnode AS med tjenesten CreditPro på grunn av likebehandling av leverandørene. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske leverandører.

    Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    For varer eller tjenester som er kompliserte, eller som unntaksvis skal benyttes til et spesielt formål: Vil leverandøren tillate, at det foretas kontroll av leverandørens produksjonskapasitet eller tekniske kapasitet og, hvor det er nødvendig, av de undersøkelses- og forskningsfasiliteter som leverandøren råder over, og av kvalitetskontrolltiltak? Kontrollen skal foretas av oppdragsgiveren eller oppdragsgiver kan overlate det til et kompetent offentlige organ i den staten leverandøren er etablert.

    Ved anskaffelser av varer: Leverandøren fremlegger for de varer som skal leveres, etterspurte prøver, beskrivelser eller fotografier, som ikke behøver å være ledsaget av attester for at de er ekte.

    Ved anskaffelse av varer: Hvis det etterspørres, erklærer leverandøren videre at denne vil levere de etterspurte attestene for at de er ekte.

    Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming?

    Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene?

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Totalsummen legges inn av oppdragsgiver i Tendsign.

    Evalueringsmetode

    Poengsum er så multiplisert med den angitte vekten for kriteriet.

    Beskrivelse

    Evalueringen av tilbudte ehandelsløsning vil basere seg på en skjønnsmessig vurdering. Følgende punkter vil bli evaluert: I hvilken grad løsningen er oversiktlig, enkel og intuitiv å søke i I hvilken grad løsningen har gode og tydelige bilder og produktbeskrivelser I hvilken grad bestiller kan enkelt få treff ved å benytte søkefelt, f.eks. ved bruk av nøkkelord, deler av ord, få forslag til søk osv. I hvilken grad løsningen har muligheter for søk etter varegrupper og etter varenummer I hvilken grad løsningen har filtreringsmuligheter i søkefunksjonen I hvilken grad løsningen kan filtrere ut avtaleprodukter, merke disse og/eller gjøre det enkelt for bruker å finne disse prduktene I hvilken grad det fremkommer opplysninger om produktets egenskaper, eksempelvis sertifiseringer, mål, materialer osv. I hvilken grad løsningen har valgmuligheter for varens størrelse, forpakning osv. Særlig om kjøpshjelp/veiledningsløsning ved bestilling i ehandelsløsningen: Mulighet for veiledning via chat eller lignende, som oppdragsgiver kan benytte til bestilling, samt kvalitet på slik løsning. I tillegg vil Oppdragsgiver på eget initiativ besøke Leverandørs hjemmeside på et gitt tidspunkt, for å selv teste funksjonalitet og sjekke informasjon som finnes på siden. Målet med dette er å sjekke ut hvordan beskrevet funksjonalitet oppleves fra et brukerperspektiv.Vi ber om at leverandøren i spørsmålet under oppgir relevante opplysninger for eventuell innlogging.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal beskrive sine rutiner fra de mottar bestilling til vare er levert, herunder: mottak og oppfølging av bestilling kontroll av bestilling for å avdekke avvik og åpenbare feil rutiner og oppfølging ved rest-ordre (varen som ikke kan leveres / delvis levert) reklamasjonsoppfølging og retur Oppdragsgiver har krav om leverandør skal stille med fast kontaktperson for denne avtalen. Leverandør skal beskrive hvordan kravet om fast kontaktperson er tenkt løst og hvordan leverandørens kontaktperson har tenkt å følge opp oppdragsgiver igjennom avtaleperioden med tanke på bestilling, levering og oppfølging av leveransene.

    Evalueringsmetode

    Oppdragsgiver vil foreta en helhetlig vurdering av besvarelsen, og det er ut ifra denne helhetlige vurderingen det gis poeng. Leverandøren som etter oppdragsgiver vurdering har den samlede beste besvarelsen av service og oppfølging vil få den høyeste poengsummen.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kontorrekvisita, skolemateriell og kopipapir
Estimert verdi
15 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner