Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Kantine- og cateringvirksomhet

Inventura AS har inngått en tjenesteavtale med ISS Facility Services AS for levering av mat til beboere på Haram omsorgssenter og i omsorgsboligene, samt til brukere av dagsentertilbudet på Haramssenteret i Møre og Romsdal. Avtalen inkluderer også drift av et produksjonskjøkken og en kafeteria på Haramssenteret. Den totale verdien av avtalen er 36 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av rutiner for matproduksjon i tråd med nasjonale kostråd, fleksible rutiner for spesialkost, samt tiltak for å ivareta miljøhensyn og redusere klimautslipp. Kun én leverandør deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
ISS Facility Services AS
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
36 356 832 kr

Om anbudet

    Haram kommune skal inngå en tjenesteavtale med en leverandør om levering av mat til beboere på Haram omsorgssenter og i omsorgsboligene, samt til brukere av dagsentertilbudet på Haramssenteret. Leverandøren skal i tillegg drifte et produksjonskjøkken og en kafeteria på Haramssenteret. Haram kommune har lokaler for produksjonskjøkken og kafeteria med inventar, utstyr og møbler på Haramssenteret, Brattvåg, etablert i 2006. På Haramssenteret finnes også felles varemottak og avfallsstasjon i 1. etg. mot Strandgata. Haram omsorgssenter er i samme bygget og har både heldøgns sykehjemsplasser og omsorgsboliger. Produksjonskjøkken og kafeteria ligger i næringsarealet i 5. etg. sammen med hovedinngang fra Storgata. Avtalen med dagens leverandør går ut 31.05.2025.Hovedtrekkene i prosedyrenHaram kommune skal inngå en tjenesteavtale med en leverandør om levering av mat til beboere på Haram omsorgssenter og i omsorgsboligene, samt til brukere av dagsentertilbudet på Haramssenteret. Leverandøren skal i tillegg drifte et produksjonskjøkken og en kafeteria på Haramssenteret. Haram kommune har lokaler for produksjonskjøkken og kafeteria med inventar, utstyr og møbler på Haramssenteret, Brattvåg, etablert i 2006. På Haramssenteret finnes også felles varemottak og avfallsstasjon i 1. etg. mot Strandgata. Haram omsorgssenter er i samme bygget og har både heldøgns sykehjemsplasser og omsorgsboliger. Produksjonskjøkken og kafeteria ligger i næringsarealet i 5. etg. sammen med hovedinngang fra Storgata. Avtalen med dagens leverandør går ut 31.05.2025.Denne anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA). Anskaffelsen gjennomføres som en åpen anbudskonkurranse i henhold til FOA del I og III. Denne prosedyren gir alle interesserte leverandører mulighet til å levere tilbud.

    Kontakt navn
    Hilde Olsen
    Kontakt telefon
    +47 55134480
    Adresse
    Solheimsgaten 15, 5058 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Krav: Kriteriet vil bli evaluert på bakgrunn av evalueringssummen i Vedlegg 5 Prisskjema. Dokumentasjonskrav: Utfylt Vedlegg 5 Prisskjema. Alle priser skal oppgis i NOK ekskl. mva. Prisene skal inkludere alle kostnader leverandøren har i forbindelse med gjennomføringen av oppdraget, herunder blant annet administrasjonsgebyrer, skatter/avgifter, fakturakostnader, nødvendig reisevirksomhet etc.

    Beskrivelse

    Krav: Det vil gjøres en helhetlig vurdering av hvordan leverandøren vil gjennomføre oppdraget for å sikre god kvalitet på leveransen, hvor følgende elementer vil vektlegges særskilt: 1. Gode rutiner og system for å følge opp og dokumentere at maten produseres og serveres i tråd med nasjonale kostråd. 2. Gode og fleksible rutiner for å sikre tilgjengelighet på nødvendig spesialkost til enhver tid. 3. Åpningstider for kafeteriaene utover minstekravene i Bilag 1. 4. Leverandørens meny/matplan. Det vil legges særlig vekt på variasjon og innhold, f.eks. med tanke på forholdet mellom kjøtt- og fiskemåltider, grønnsaker m.v Dokumentasjonskrav: Dokumentasjonskravet for pkt. 1-3 i tildelingskriteriet fremgår av Vedlegg 6 Gjennomføring av oppdraget. Leverandøren gir sin besvarelse av pkt. 1-3 i dette dokumentet. Informasjon om sidetallsbegrensning fremgår av vedlegget. For pkt. 4 skal leverandøren levere en 4-ukers meny/matplan for de fire første ukene av kontraktsperioden. Menyen/matplanen levers som et eget vedlegg navngitt «Meny/matplan [leverandørnavn]».

    Beskrivelse

    Krav: Det vil gjøres en helhetlig vurdering av leverandørens forpliktende tiltak for å ivareta miljøhensyn og redusere klimautslipp i kontraktsperioden, eksempelvis knyttet til maksutslipp per måltid, andel av frukt/grønt per tallerken, reduksjon av matsvinn både for kafeteriaen og ifm. matlevering, grad av bruk av engangsartikler og emballasje, og transport ifm. levering av mat til hjemmeboende. Dokumentasjonskrav: Dokumentasjonskravet fremgår av Vedlegg 8 Klima og miljø. Tildelingskriteriet dokumenteres gjennom utfyllelse av dette. Informasjon om sidetallsbegrensning fremgår av vedlegget.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner