Anbudsoversikt for Rammeavtale for kommunikasjonsfaglige og grafiske tjenester
Brief
Reklame og markedsføring
Trondheim Renholdsverk AS trenger en rammeavtale for grafisk design og kommunikasjonsfaglige tjenester over 4 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Avtalen skal dekke merkevarene Trondheim Renholdsverk og BrukOm, og innebærer at én hovedleverandør, med eventuelle underleverandører, skal utføre ulike kommunikasjonsoppdrag. Tjenestene skal leveres i Trøndelag. Tildelingskriteriene er pris (40%) og kvalitet (60%), hvor kvaliteten vurderes basert på kompetanse og erfaring hos nøkkelpersonell samt kampanje- og markedsmateriell. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av tilstrekkelig kapasitet og kompetanse til å håndtere oppdrag, samt evne til å håndtere oppdrag under ferieavvikling, sykdom og annet fravær.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Trondheim Renholdsverk AS (heretter kalt oppdragsgiver) er et datterselskap av TRV Gruppen AS, som eies 100% av Trondheim kommune. Bedriften har ansvaret for husholdningsavfall og kommunalt næringsavfall i Trondheim. Selskapet skal levere konkurransedyktige tjenester som ivaretar ressursene i avfallet. Selskapet skal være blant de nasjonalt ledende innen sitt hovedforretningsområde, særlig med hensyn til miljø, kvalitet, teknologi, innovasjonsgrad, arbeidsmiljø og effektivitet.
Hovedtrekk i prosedyren
Trondheim Renholdsverk skal inngå rammeavtale for grafisk design og kommunikasjonsfaglige tjenester knyttet til merkevarene Trondheim Renholdsverk og BrukOm. Det skal inngås avtale med én hovedleverandør, med eventuelle underleverandører/samarbeidspartnere, som samlet skal kunne utføre ulike typer kommunikasjonsoppdrag for Trondheim Renholdsverk. Oppstartsdato er straks etter utløpet av karensperioden. Ytterligere beskrivelse av anskaffelsen fremkommer av kravspesifikasjonen (Bilag 1).
Tildelingskriterium 1
Pris 40% Evalueringspris beregnes basert på summen av timespris for fem angitte roller, jf. kulepunkt under, multiplisert med estimert årlig uttak per rolle, pluss sum av oppmøtepris, multiplisert med årlig estimert uttak. • Strategisk rådgiver • Prosjektleder • Designer • Innholdsprodusent • Digital rådgiver
Tildelingskriterium 2
Kvalitet 60% Kvalitet, herunder 1. Kompetanse (40%) Kompetanse og erfaring tilbudt nøkkelpersonell Under dette kriteriet vurderes følgende punkter (oppgitt med vektet prioritet): 1. Erfaring fra relevante oppdrag (50 %) 2. Antall års relevant arbeidserfaring i rollen ressursen skal dekke (40 %) 3. Ressursenes utdanningsgrad innenfor fagfeltet, inkludert eventuell relevant tilleggsutdanning, kurs og sertifiseringer (10 %) Følgende regnes som nøkkelpersonell: Strategisk rådgiver Prosjektleder Grafisk designer Innholdsprodusent Digital rådgiver Oppdragsgiver vil foreta en skjønnsmessig vurdering av tilbudte CV-er opp mot rollen ressursene skal dekke. 2. Kampanje- og markedsmateriell (60%) Materiell fra trykte og digitale flater, herunder • Brosjyre/plakat/annonse på trykt flate • Digital annonsering (eksempelvis bannerannonse) • Video (inntil 40sek) Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig vurdering av brukte kommunikasjonsfaglige virkemidler for å fremme budskap, og oppnådd resultat/hensikt med kampanjen.
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandørens økonomiske kapasitet Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten, med eventuelle opsjoner. Kredittvurdering/-rating ikke eldre enn 3 måneder, som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan det dokumenteres ved å fremlegge erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon. Dokumentasjon skal knytte seg til den enhet v/organisasjonsnummer som skal stå som eventuell kontraktspart for tilbudet, samt eventuelle andre ressurser som skal bidra vesentlig i en eventuell konkurranse. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandørs organisatoriske og juridiske stilling Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandørens faglige og tekniske kvalifikasjoner - Krav til kapasitet og kompetanse - gjennomføringsevne Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og kompetanse til å gjennomføre oppdragene som omfattes av rammeavtalen innenfor gitte rammer og frister. Tilbyder må ha tilstrekkelig kapasitet til å håndtere oppdrag under ferieavvikling, sykdom og annet fravær, samt kapasitet til å håndtere hasteoppdrag. • En oversikt i tabellform som viser hvilke ressurser og kompetanse leverandøren samlet disponerer over for håndtering av oppdrag under denne rammeavtalen. Minstekrav til kvalifikasjonskrav