Anbudsoversikt for Rammeavtale - Forbruksvarer (inkl. cateringprodukt) 2023 (3)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Elektrisk utstyr og belysning

Ålesund Kommune trenger en leverandør for å levere et bredt spekter av forbruksvarer. Det skal inngås rammeavtale for produkter som renholdsmidler, håndsåpe/desinfeksjon, papir/plastprodukter, cateringartikler, lyskilder, batterier og engangshansker. Et viktig formelt krav er at tilbyderen må ha et godt kvalitetsstyringssystem som ISO 9001 eller tilsvarende og erfaring fra minst to lignende oppdrag de siste tre årene med en verdi på over 5 millioner NOK ekskl. mva. per oppdrag. Anbudets vekting er klima- og miljø: 20%, kvalitet: 40% og pris: 40%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Rammeavtale - Forbruksvarer (inkl. cateringprodukt) 2023 (3)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Even Arvik Langseth
Adresse
Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND
Tilleggskategorier (CPV)
Beskrivelse
Gjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå rammeavtale med én leverandør. Valgt leverandør skal levere alle produkter som er forespurt i prisskjema, samt har et tilfredsstillende sortiment på andre produkter som inngår i dette produktspekteret. For denne anskaffelsen skal det inngås rammeavtale for kjøp av følgende produktgrupper: - renholdsmidler og utstyr - håndsåpe/desinfeksjon - papir/plast - catering - lyskilder - batterier - ulike typer engangshansker Merknader til avtalen: Det tas forbehold om at spesialprodukter som ikke finnes i leverandørens katalog/utvalg vil kunne bli kjøpt hos andre leverandører. Dispensere til nybygg eller ved totalrenovering av hele bygg kan kjøpes utenom denne avtalen. Liste over brukersteder er lagt ved konkurransegrunnlaget. Avtalen skal dekke alle deltakende kommuner/selskap i sin helhet, og flere brukersteder kan derfor tilkomme under avtaleperioden.
Tildelingskriterium 1

Miljø
Tildelingskriterium 2

Kvalitet
Tildelingskriterium 3

Kvalifikasjonskrav 1

Økonomisk og finansiell kapasitet, herunder betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter, samt godkjent kredittvurdering. Tekniske og faglige kvalifikasjoner, herunder kvalitetsstyingssystem og erfaring.
Kvalifikasjonskrav 2

2.2.4.1.1 Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Dokumentasjonskrav: For norske leverandører:Leverandør må i etterkant av tilbudsinnleveringen gi samtykke til at TendSign innhenter og at oppdragsgiver får opplysninger om det ovennevnte via TendSign. Etter at leverandør har sendt inn tilbudet i TendSign vil leverandør få en forespørsel fra Altinn om samtykke til å dele skatteinformasjon. Samtykket er gyldig på organisasjonsnivå og er gyldig i 3 (tre) måneder. Dersom leverandør ikke samtykker til dette, må leverandør fremlegge attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 (seks) måneder regnet fra tilbudfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. (Leverandør kan selv hente ut elektronisk skatte- og MVA-attest, og umiddelbart få den tilsendt på e-post.) For utenlandske leverandører: Leverandør som ikke er etablert i Norge skal levere tilsvarende dokumentasjon utstedt av myndighetene i det landet leverandøren er etablert. Attest skal fortrinnsvis være oversatt til norsk, men det aksepteres også svensk, dansk og engelsk språk 2.2.4.1.2 Kredittvurdering Krav: Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A i henhold til firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro (heretter kalt CreditPro), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom CreditPro. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten CreditPro omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn CreditPro på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreet Credit (via DNB, https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på CreditPro (eller Dun & Bradstreet Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Minimumskrav: Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser Krav: Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A i henhold til firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro (heretter kalt CreditPro), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn.
Kvalifikasjonskrav 3

Oversikt og kort beskrivelse av kvalifikasjonskrav: Oversikt og kort beskrivelse av kvalifikasjonskrav: Kvalitetsstyingssystem og erfaring. 2.2.4.2.1 Kvalitetsstyringssystem Krav: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for ytelsene som skal leveres, som eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges et systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer. 2.2.4.2.2 Erfaring Krav: Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 2 tilsvarende oppdrag siste 3 år. Med tilsvarende oppdrag menes levering av forbruksrekvisita innenfor en eller flere produktgrupper i prisskjema, med en verdi på minimum NOK 5 000 000 ekskl. mva. pr oppdrag. Referanseoppdrag kan gjelde levering til offentlige eller private virksomheter. Dokumentasjonskrav: Excel-dokumentet "leverandørens referanser" skal fylles ut. For hvert referanseoppdrag skal det opplyses om oppdragets innhold, verdi, tidspunkt for oppdraget, oppdragsgiver, kontaktperson hos oppdragsgiver med e-postadresse og telefonnr. Minimumskrav: 2.2.4.2.1 Kvalitetsstyringssystem Krav: Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for ytelsene som skal leveres, som eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. 2.2.4.2.2 Erfaring Krav: Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 1 tilsvarende oppdrag siste 3 år. Med tilsvarende oppdrag menes levering av forbruksrekvisita innenfor en eller flere produktgrupper i prisskjema, med en verdi på minimum NOK 5 000 000 ekskl. mva. pr oppdrag. Referanseoppdrag kan gjelde levering til offentlige eller private virksomheter.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    20. sep. 2023, 10:00

  2. Frist for å melde interesse

    24. okt. 2023, 10:00

  3. Frist for innlevering

    24. okt. 2023, 10:00

  4. Åpningsdato

    24. okt. 2023, 10:15

  5. Startdato for avtale

    1. jan. 2024, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    22. jan. 2024, 11:00

  7. Sluttdato for avtale

    2 år

    31. des. 2026, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner