Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Brief
Reklame og markedsføring
Barne-, Ungdoms- Og Familiedirektoratet har inngått en rammeavtale med Try Råd AS for levering av kommunikasjonstjenester og kampanjer, delt inn i to delkontrakter: én for oppdrag med tema Foreldrehverdag og familievernet, og én for øvrige tema innen Bufdir og Bufetats samfunnsoppdrag. Avtalen har en varighet på 4 år og skal kunne brukes av Bufdir og Bufetats fem regioner. Det ble krevd at leverandøren dokumenterer gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk med tre relevante referansecaser, beskriver rutiner for organisering og tilgjengelighet, samt tilbyr et nøkkelteam bestående av hovedkontakt/strategisk rådgiver, prosjektleder, kreatør, grafisk designer og digital rådgiver, dokumentert med CV-mal for 5 ressurser. Fem leverandører deltok i konkurransen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av kommunikasjonstjenester. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter: Delkontrakt 1: Oppdrag med tema Foreldrehverdag og familievernet Delkontrakt 2: Øvrige tema innen Bufdir og Bufetats samfunnsoppdrag Det skal inngås en rammeavtale med én leverandør for hver av delkontraktene. Tilbydere kan levere tilbud på én eller begge delkontraktene. Avtalene vil være etatsovergripende og skal kunne tas i bruk av Bufdir og Bufetats fem regioner i kontraktsperioden.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre avtalen for delområdet/ene det søkes om deltakelse for å levere tilbud for.
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring fra arbeid av relevant art og omfang til å utføre avtalen for delområdet/ene det søkes om deltakelse for å levere tilbud for.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å uføre avtalen for delområdet/ene det søkes om deltakelse for å levere tilbud for.
Tildelingskriterier
Beskrivelse
Kriterium: Pris evalueres på bakgrunn av evalueringssum. Dokumentasjonskrav: Ferdig utfylt Bilag 5a Prisskjema faneblad 1. Oppdrag med team Foreldrehverdag og familievern.
Beskrivelse
Tildelingskriteriet består av tre underkriterier, hvorav underkriterium 1 teller 40 % av tildelingskriteriets totale vekt, underkriterium 2 teller 20 % og underkriterium 3 teller 40 %.
1. Gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk
Oppdragsgiver skal ha god gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og det legges vekt på i hvor stor grad leverandør evner å løse oppdrag slik at oppdragsgivers behov best kan løses. Leverandør skal gjennom relevante referansecase vise sin gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og hvordan dette skal brukes i leveransene under rammeavtalen, herunder strategisk tilnærming, resultatoppnåelse, kreativitet, kanalbruk, relevans og hvordan det treffer målgrupper.
Det vil vektlegges positivt dersom det dokumenteres referanseoppdrag av ulik art, oppdragsgiver og målgruppe for å vise bredde i leveransene.
2. Oppgaveforståelse og ressursbruk:
- Leverandør skal ha gode interne rutiner for organisering for å gjennomføre gode leveranser til oppdragsgiver.
- God tilgjengelighet ved behov for oppdrag med kort tidsfrist.
- Leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og ha god evne til å levere riktige ressurser til oppdragene. Øvrige ressurser enn tilbudt nøkkelpersonell som skal benyttes i leveransen skal også ha relevant kompetanse og erfaring for denne delkontrakten.
3. Relevant kompetanse og erfaring nøkkelpersonell
Leverandøren skal ha fast nøkkelpersonell tilgjengelig for oppdragsgiver. Tilbudte ressurser skal ha relevant kompetanse og erfaring for oppdraget. Det skal tilbys én ressurs per rolle. Samme person kan kun tilbys i én rolle.
Følgende roller skal tilbys:
- Hovedkontakt/Strategisk rådgiver
- Prosjektleder
- Kreatør
- Grafisk designer
- Digital rådgiver (digital markedsføring, digitale flater)
Dokumentasjonskrav:
1. Gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk
Tre referanser på tidligere gjennomført arbeid, som er relevant for denne delkontrakten.
Leverandør skal dokumentere referansecasene med egnet dokumentasjon, avhengig av hva oppdraget var, slik som tekst, skisser, filmer, nettsider etc.
Det er viktig å presisere hva mål og målgrupper er, og hvordan leverandør har tilnærmet seg og leverer dette.
Leverandør skal beskrive hvordan løsningene og arbeidsmetodikken kan overføres til denne avtalen.
2. Oppgaveforståelse og ressursbruk
Beskrivelse av:
- Leverandørs rutiner for organisering for å bistå Bufdir og Bufetats fem regioner i kontraktsperioden.
- Tilgjengelighet for å gjennomføre leveranser.
- Beskrivelse av hvordan leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og leverandørs evne til å levere riktige ressurser til oppdrag, samt kompetanse og erfaring øvrige gjennomførende ressurser.
3. Relevant kompetanse og erfaring nøkkelpersonell
Utfylt Bilag 1a CV-mal for 5 ressurser i nøkkelteam.
Delkriterier
Beskrivelse
Oppdragsgiver skal ha god gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og det legges vekt på i hvor stor grad leverandør evner å løse oppdrag slik at oppdragsgivers behov best kan løses. Leverandør skal gjennom relevante referansecase vise sin gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og hvordan dette skal brukes i leveransene under rammeavtalen, herunder strategisk tilnærming, resultatoppnåelse, kreativitet, kanalbruk, relevans og hvordan det treffer målgrupper. Det vil vektlegges positivt dersom det dokumenteres referanseoppdrag av ulik art, oppdragsgiver og målgruppe for å vise bredde i leveransene.
Dokumentasjonskrav:
Tre referanser på tidligere gjennomført arbeid, som er relevant for denne delkontrakten.
Leverandør skal dokumentere referansecasene med egnet dokumentasjon, avhengig av hva oppdraget var, slik som tekst, skisser, filmer, nettsider etc.
Det er viktig å presisere hva mål og målgrupper er, og hvordan leverandør har tilnærmet seg og leverer dette.
Leverandør skal beskrive hvordan løsningene og arbeidsmetodikken kan overføres til denne avtalen.
Beskrivelse
Leverandør skal ha gode interne rutiner for organisering for å gjennomføre gode leveranser til oppdragsgiver.
God tilgjengelighet ved behov for oppdrag med kort tidsfrist.
Leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og ha god evne til å levere riktige ressurser til oppdragene. Øvrige ressurser enn tilbudt nøkkelpersonell som skal benyttes i leveransen skal også ha relevant kompetanse og erfaring for denne delkontrakten.
Dokumentasjonskrav:
Beskrivelse av:
Leverandørs rutiner for organisering for å bistå Bufdir og Bufetats fem regioner i kontraktsperioden.
Tilgjengelighet for å gjennomføre leveranser.
Beskrivelse av hvordan leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og leverandørs evne til å levere riktige ressurser til oppdrag, samt kompetanse og erfaring øvrige gjennomførende ressurser.
Beskrivelse
Leverandøren skal ha fast nøkkelpersonell tilgjengelig for oppdragsgiver. Tilbudte ressurser skal ha relevant kompetanse og erfaring for oppdraget. Det skal tilbys én ressurs per rolle. Samme person kan kun tilbys i én rolle.
Følgende roller skal tilbys:
- Hovedkontakt/Strategisk rådgiver
- Prosjektleder
- Kreatør
- Grafisk designer
- Digital rådgiver (digital markedsføring, digitale flater)
Dokumentasjonskrav:
Utfylt Bilag 1a CV-mal for 5 ressurser i nøkkelteam.
Beskrivelse
Kriterium: Tildelingskriteriet består av tre underkriterier, hvorav underkriterium 1 teller 40 % av tildelingskriteriets totale vekt, underkriterium 2 teller 20 % og underkriterium 3 teller 40 %.
1. Gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk
Oppdragsgiver skal ha god gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og det legges vekt på i hvor stor grad leverandør evner å løse oppdrag slik at oppdragsgivers behov best kan løses. Leverandør skal gjennom relevante referansecase vise sin gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og hvordan dette skal brukes i leveransene under rammeavtalen, herunder strategisk tilnærming, resultatoppnåelse, kreativitet, kanalbruk, relevans og hvordan det treffer målgrupper.
Det vil vektlegges positivt dersom det dokumenteres referanseoppdrag av ulik art, oppdragsgiver og målgruppe for å vise bredde i leveransene.
2. Oppgaveforståelse, ressursbruk, kompetanse og erfaring for gjennomførende ressurser:
- Leverandør skal ha gode interne rutiner for organisering for å gjennomføre gode leveranser til oppdragsgiver.
- God tilgjengelighet ved behov for oppdrag med kort tidsfrist.
- Leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og ha god evne til å levere riktige ressurser til oppdragene. Øvrige ressurser enn tilbudt nøkkelpersonell som skal benyttes i leveransen skal også ha relevant kompetanse og erfaring for denne delkontrakten.
3. Relevant kompetanse og erfaring nøkkelpersonell
Leverandøren skal ha fast nøkkelpersonell tilgjengelig for oppdragsgiver. Tilbudte ressurser skal ha relevant kompetanse og erfaring for oppdraget. Det skal tilbys én ressurs per rolle. Samme person kan kun tilbys i én rolle.
Følgende roller skal tilbys:
- Hovedkontakt/Strategisk rådgiver
- Prosjektleder
- Kreatør
- Grafisk designer
- Digital rådgiver (digital markedsføring, digitale flater)
Dokumentasjonskrav:
1. Gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk
Tre referanser på tidligere gjennomført arbeid, som er relevant for denne delkontrakten.
Minimum ett av referansecasene skal dokumentere langsiktig arbeid (minimum 3 år), hvor leverandør gjennom kampanjeutvikling og løpende kommunikasjonsbistand har bidratt til at oppdragsgiver har oppnådd gode resultater i møte med sluttbrukerne sine.
Leverandør skal dokumentere referansecasene med egnet dokumentasjon, avhengig av hva oppdraget var slik som tekst, skisser, filmer, nettsider etc.
Det er viktig å presisere hva mål og målgrupper er, og hvordan leverandør har tilnærmet seg og leverer dette.
Leverandør skal beskrive hvordan løsningene og arbeidsmetodikken kan overføres til denne avtalen.
2. Oppgaveforståelse, ressursbruk, kompetanse og erfaring for gjennomførende ressurser:
Beskrivelse av:
- Leverandørs rutiner for arbeidsmetodikk og organisering for å bistå Bufdir og Bufetats fem regioner i kontraktsperioden med bistand innenfor Foreldrehverdag og familievernet.
- Tilgjengelighet for å gjennomføre leveranser.
- Beskrivelse av hvordan leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og leverandørs evne til å levere riktige ressurser til oppdrag, samt kompetanse og erfaring øvrige gjennomførende ressurser.
3. Relevant kompetanse og erfaring nøkkelpersonell
Utfylt Bilag 1a CV-mal for 5 ressurser i nøkkelteam.
Delkriterier
Beskrivelse
Oppdragsgiver skal ha god gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og det legges vekt på i hvor stor grad leverandør evner å løse oppdrag slik at oppdragsgivers behov best kan løses. Leverandør skal gjennom relevante referansecase vise sin gjennomføringsevne og arbeidsmetodikk, og hvordan dette skal brukes i leveransene under rammeavtalen, herunder strategisk tilnærming, resultatoppnåelse, kreativitet, kanalbruk, relevans og hvordan det treffer målgrupper. Det vil vektlegges positivt dersom det dokumenteres referanseoppdrag av ulik art, oppdragsgiver og målgruppe for å vise bredde i leveransene.
Dokumentasjonskrav:
Tre referanser på tidligere gjennomført arbeid, som er relevant for denne delkontrakten.
Minimum ett av referansecasene skal dokumentere langsiktig arbeid (minimum 3 år), hvor leverandør gjennom kampanjeutvikling og løpende kommunikasjonsbistand har bidratt til at oppdragsgiver har oppnådd gode resultater i møte med sluttbrukerne sine.
Leverandør skal dokumentere referansecasene med egnet dokumentasjon, avhengig av hva oppdraget var slik som tekst, skisser, filmer, nettsider etc.
Det er viktig å presisere hva mål og målgrupper er, og hvordan leverandør har tilnærmet seg og leverer dette.
Leverandør skal beskrive hvordan løsningene og arbeidsmetodikken kan overføres til denne avtalen.
Beskrivelse
Leverandør skal ha gode interne rutiner for organisering for å gjennomføre gode leveranser til oppdragsgiver.
God tilgjengelighet ved behov for oppdrag med kort tidsfrist.
Leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og ha god evne til å levere riktige ressurser til oppdragene. Øvrige ressurser enn tilbudt nøkkelpersonell som skal benyttes i leveransen skal også ha relevant kompetanse og erfaring for denne delkontrakten.
Dokumentasjonskrav:
Beskrivelse av:
Leverandørs rutiner for arbeidsmetodikk og organisering for å bistå Bufdir og Bufetats fem regioner i kontraktsperioden med bistand innenfor Foreldrehverdag og familievernet.
Tilgjengelighet for å gjennomføre leveranser.
Beskrivelse av hvordan leverandør skal sikre ressurstilgjengelighet og leverandørs evne til å levere riktige ressurser til oppdrag, samt kompetanse og erfaring øvrige gjennomførende ressurser.
Beskrivelse
Leverandøren skal ha fast nøkkelpersonell tilgjengelig for oppdragsgiver. Tilbudte ressurser skal ha relevant kompetanse og erfaring for oppdraget. Det skal tilbys én ressurs per rolle. Samme person kan kun tilbys i én rolle.
Følgende roller skal tilbys:
- Hovedkontakt/Strategisk rådgiver
- Prosjektleder
- Kreatør
- Grafisk designer
- Digital rådgiver (digital markedsføring, digitale flater)
Dokumentasjonskrav:
Utfylt Bilag 1a CV-mal for 5 ressurser i nøkkelteam.