Anbudsoversikt for 20240059 SaaS-leveranse av kontaktsenter- og bemanningsplanleggingssystem

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Skatteetaten trenger en SaaS-leveranse av kontaktsenter- og bemanningsplanleggingssystem for en løpende tjenesteavtale over 8 år. Systemet skal inkludere funksjonalitet for besvarelse av eksterne henvendelser via telefon og chat, samt bemanningsplanlegging, og skal håndtere minimum 125 000 inngående telefonhenvendelser og bemanne minst 75 personer samtidig. Tildelingskriteriene vektlegger pris (30%), tjenestens kvalitative verdi knyttet til tekniske, funksjonelle og sikkerhetsmessige egenskaper (65%), samt organisering og gjennomføring av etableringsfasen og kundestøtte (5%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av tidligere leveranser til eksterne kunder med spesifisert funksjonalitet og integrasjon, samt redegjørelse for avtaleforhold de seneste fem år.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
20240059 SaaS-leveranse av kontaktsenter- og bemanningsplanleggingssystem
Varighet
8 år
Tildelingskriterium 1
T1 - Pris
Se konkurransegrunnlagets hoveddokument.
Tildelingskriterium 2
T2 - Tjenestens kvalitative verdi innenfor rammen av spesifiserte underkriterier, hovedsakelig knyttet til tekniske, funksjonelle og sikkerhetsmessige egenskaper
Se konkurransegrunnlagets hoveddokument.
Tildelingskriterium 3
T3 - Tjenestens kvalitative verdi innenfor rammen av spesifiserte underkriterier, hovedsakelig knyttet til organisering og gjennomføring av etableringsfasen, organisering og bemanning av kundestøtte samt konsulenters kompetanse
Se konkurransegrunnlagets hoveddokument.
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Kvalifikasjonskrav: - Interessenten skal ha tilfredsstillende soliditet. Dokumentasjonskrav: - Kredittvurdering, ikke eldre enn ett år regnet fra frist for innlevering av deltagelsesanmodningen. - Dersom interessenten støtter seg på annet foretak for oppfyllelse av nærværende kvalifikasjonskrav, herunder annet foretak i samme konsern som interessenten, må det i tillegg fremlegges kredittvurdering for slikt foretak. Kredittvurdering nevnt i foregående setning skal oppfylle krav i strekpunktet over. Videre må interessenten dokumentere overfor oppdragsgiver at vedkommende har rådighet over foretakets aktuelle og nødvendige ressurser, for eksempel ved å framlegge forpliktelseserklæring. Se for øvrig siste avsnitt i underkap. 3.3 i konkurransegrunnlagets hoveddokument. *** Merk at oppdragsgiver også har oppstilt krav om at interessenten skal ha ordnede forhold, hva gjelder innbetaling av skatt samt arbeidsgiver- og merverdiavgift, jf. underkap. 2.1 i konkurransegrunnlagets hoveddokument. For det sistnevnte kravet gjelder følgende dokumentasjonskrav: - Norske interessenter skal innlevere attest fra Skatteetaten som synliggjør hvor vidt interessenten har innbetalingsrestanser vedrørende skatt samt arbeidsgiver- og merverdiavgift. - Utenlandske interessenter skal innlevere tilsvarende attest som norske, fra tilsvarende myndigheter som de norske. - Attesten skal ikke være eldre enn seks måneder, regnet fra frist for innlevering av deltagelsesanmodningen. Eventuelle restanser og andre bemerkninger må forklares.
Kvalifikasjonskrav 2
Organisatorisk og juridisk stilling
Kvalifikasjonskrav: - Interessenten skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: - Norske interessenter skal innlevere firmaattest. - Utenlandske interessenter skal innlevere dokumentasjon som godtgjør at interessentene er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor vedkommende er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav: 1. Interessenten skal i løpet av de seneste fem årene ha omsatt programvaretjeneste (*) til minst to eksterne kunder (*), hvorav programvaretjeneste som har blitt omsatt til den enkelte eksterne kunde a. skal inkludere funksjonalitet for kontaktsentervirksomhet, og da minimum funksjonalitet for besvarelse av henvendelser via telefon og chat b. skal ha blitt brukt til kontaktsentervirksomhet hos den enkelte eksterne kunde, og da minimum til å besvare henvendelser via telefon og chat c. i løpet av en periode på 12 måneder i løpet av de seneste fem år skal ha håndtert minimum 125 000 inngående telefonhenvendelser til den enkelte eksterne kunde 2. Til hver enkelt ekstern kunde som interessenten har omsatt programvaretjeneste til i henhold til pkt. 1, så skal interessenten også ha ytt følgende tjenester i løpet av de seneste fem år: a. Gjennomført eller bistått ved teknisk og funksjonell konfigurasjon av samme programvaretjeneste som interessenten har omsatt b. Gjennomført eller bistått ved utvikling og/eller oppsett av integrasjon mellom samme programvaretjeneste som interessenten har omsatt og minst én annen løsning 3. Interessenten skal ha i løpet av de seneste fem årene ha omsatt programvaretjeneste til minst én ekstern kunde, hvorav programvaretjeneste som har blitt omsatt til den enkelte eksterne kunde skal inkludere funksjonalitet for bemanningsplanlegging, ha blitt brukt til bemanningsplanlegging av den enkelte eksterne kunde og i den forbindelse ha blitt brukt av den enkelte eksterne kunde til å, på ett og samme tidspunkt, håndtere minimum 75 ulike personer. * "programvaretjeneste": Programvarefunksjonalitet som leveres som tjeneste over nett, også betegnet som SaaS-ytelse. Slik programvarefunksjonalitet kan være basert på én eller flere underliggende løsninger og tjenester, herunder løsninger og SaaS-ytelser fra ulike produsenter. * "ekstern kunde": unde utenfor interessentens egen organisasjon og eventuell konsernstruktur som interessenten inngår i. Dokumentasjonskrav: - Interessenten skal vedlegge en strukturert redegjørelse som godtgjør at vedkommende oppfyller samtlige elementer i kvalifikasjonskravet. Struktureringen av redegjørelsen skal baseres på kvalifikasjonskravets punktbaserte oppbygning. Redegjørelsen skal minst omfatte en beskrivelse av avtaleforhold, som interessenten er eller har vært part i de seneste fem år, som godtgjør oppfyllelse av kvalifikasjonskravet, herunder opplysninger om (o) det enkelte avtaleforholds art og omfang (o) det enkelte avtaleforholds verdi og varighet (o) tidspunkt det enkelte avtaleforhold ble stiftet (o) navn på offentlig eller privat medkontrahent i det enkelte avtaleforhold (o) navn, telefonnummer og e-postadresse til kontaktperson hos den enkelte medkontrahent - Dersom interessenten støtter seg på annet foretak for oppfyllelse av nærværende kvalifikasjonskrav, herunder annet foretak i samme konsern som interessenten, må interessenten for øvrig dokumentere overfor oppdragsgiver at interessenten har rådighet over foretakets aktuelle og nødvendige ressurser for nærværende anskaffelse, for eksempel ved å framlegge forpliktelseserklæring. Det påpekes at foretak som interessenten støtter seg på i denne sammenheng, også, dersom avtale inngås med interessenten, vil måtte benyttes av interessenten i avtalegjennomføringen innenfor hva som fremgår av FOA § 16-10 (5). Se for øvrig siste avsnitt i underkap. 3.3 i konkurransegrunnlagets hoveddokument.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner