Anbudsoversikt for (2025-1706) Tolketjenester, rammeavtale
Brief
Bedriftsrådgivning
Øvre Eiker Kommune trenger tolketjenester for en rammeavtale med en estimert årlig verdi på 12 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 96 millioner kroner over 4 år. Tjenestene skal leveres til flere kommuner, inkludert Flå, Gol, Gran, Hemsedal, Hol, Hole, Jevnaker, Lier, Lunner, Modum, Nore og Uvdal, Ringerike, Rollag, Tinn, Sigdal, Ål, og Øvre Eiker, med flere kommuner som tiltrer fra 2026. Anskaffelsen har liten innvirkning på klima og miljø, og tildelingskriteriene er basert på pris (25%), løsningsforslag (35%), og oppdragsspesifikk kompetanse (40%). Leverandøren må dokumentere oppdragsspesifikk kompetanse, og det er krav om attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling (ESPD: Del II A.e).
Dokumentasjonskrav:
Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og MVA er felles og bestilles fra altinn.no, RF-1507, tidligere RF-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder.
I henhold til forskriftens §17-1(4) har ikke oppdragsgiver anledning til å be om attesten dersom han allerede har mottatt den. Dersom du har levert skatteattest til oppdragsgiver og denne fremdeles er gyldig ved tilbudsinnleveringstidspunktet for denne konkurransen, er du ikke forpliktet til å levere attest nå. Oppgi i så fall når du tidligere har levert attesten, og til hvem. Du kan uansett legge ved attesten frivillig hvis du ønsker det.