Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Brief
Bil- og leasingtjenester
Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten har inngått avtale med Cognia Technology AS for å levere et flåtestyringssystem i Oslo over 10 år til en verdi av 42 500 000 NOK. Anbudets vekting var 40% pris, 20% oppdragsforståelse, 20% løsningsbeskrivelse, 10% servicenivå, og 10% etableringsplan og kompetanse.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Oslo kommune skal anskaffe et felles flåtestyringssystem for alle kommunens virksomheter. Flåtestyringssystemet skal ivareta de individuelle virksomhetenes behov for elektroniske kjørebøker, samt administrasjon og vedlikehold av egen kjøretøy- og maskinpark. I tillegg skal systemet gi en bedre overordnet oversikt over kommunens kjøretøy- og maskinpark og legge til rette for deling av kjøretøy internt og mellom virksomheter.
Funksjon for deling av maskiner, enhet for GPS-sporing og avansert flåtestyring inngår i anskaffelsen som ikke-eksklusive opsjoner for Oppdragsgiver, som er valgfri for leverandørene å tilby.
Det gis uttelling for beskrivelser som viser at Leverandøren har forstått oppdraget.
Beskrivelse
Det gis uttelling for gode løsninger med hensyn til brukervennlighet, samt effektivt og intuitivt brukergrensesnitt.
Beskrivelse
Det gis uttelling for god brukeropplæring, samt god kundeservice og SLA.
Beskrivelse
Det gis uttelling for en rask og smidig etableringsprosess, samt nøkkelressurser med relevant kompetanse.
Beskrivelse
Klima og miljøhensyn legges ikke til grunn som et av tildelingskriteriene da det er vurdert som klart at klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen vil gi en bedre klima- og miljøeffekt, jf. FOA § 7-9 (4).
For å sikre at klima- og miljøhensyn ivaretas stilles krav til levetiden for maskinvare og krav til nullutslipp for transport av enheter, da det er dette som antas å ha klima- og miljøbelastning. Det vektlegges at minimumskrav knyttet til levetid og nullutslippstransport vil gi en bedre effekt enn evalueringskrav. Bakgrunnen for dette er at minimumskrav i større grad sikrer at den ønskede effekten oppnås. Ved bruk av evalueringskrav, risikerer man at effekten uteblir dersom markedet ikke kan levere, eller dersom kravene ikke når opp blant de øvrige evalueringskravene. Minimumskrav knyttet til nullutslippstransport kombineres med kontraktskrav.