Anbudsoversikt for 80-BYM-2024 Sykkeltiltak Ulvenveien

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Bruer

Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger entreprenørkompetanse for å levere sykkeltiltak i Ulvenveien i Oslo. Prosjektet innebærer bygging av sykkelvei med fortau over Ulvenveien bru og forbedring av belysning og asfalt på hele strekningen. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha økonomisk kapasitet og være kredittverdig, samt ha erfaring fra arbeid i sammensatt og høytrafikkert miljø.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
80-BYM-2024 Sykkeltiltak Ulvenveien
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Morten Engan
Kontakt telefon
+47 21802180
Adresse
Karvesvingen 3, 0579 OSLO
Lokasjon
Beskrivelse
Utgangspunktet for prosjektet er å gi et trafikksikkert og mer attraktivt tilbud til syklister i et område med til dels stor konflikt mellom syklende og tungtrafikk. Samtidig skal det legges godt til rette for gående og kollektivreisende. Ulvenveiens rolle i hovedveinettet endres ikke som følge av prosjektet.
Ulvenveien inngår i Oslos plan for sykkelveinettet, og er en viktig forbindelse mellom Hovinbyen og Teisen, Tvetenveien og Bryn, i tillegg til å være viktig lokalt.
Ulven gjennomgår store endringer. Det har i lang tid vært et logistikk- og lagerområde hvor veisystemene har vært dominert av tung trafikk, lite tilrettelagt for gående og syklende. Når Ulven nå er i ferd med å bli en mer levende del av byen bestående av kontorbygg, boliger, skoler og generelle sentrumsfunksjoner, endres også trafikkbildet. Det blir flere gående, syklende og kollektivreisende.
Prosjektets hovedgrep er å anlegge en sikker og godt framkommelig løsning for myke trafikanter over Ulvenveien bru, hvor det skal byges sykkelvei med fortau på motsatt side for de tungt trafikkerte kryssene ved Persveien og Ulvensplitten.
Prosjektet omfatter Ulvenveien sør for Standardveien østover til krysset med Karl Staaffs vei, samt Persveien ned til planlagt nytt busstopp.
Fra Karl Staaffs vei og 140 m nordover blir det fortsatt sykling i blandet trafikk. Hele prosjektstrekningen vil få ny asfalt og bedre belysning.
Videre nordvestover skal det bygges sykkelfelt i motbakken opp forbi avkjøringa til Østre Aker kirke. Før krysset med Ulvensplitten blir det systemskifte til sykkelvei med fortau på venstre side, sett nordover (se illustrasjoner). Denne løsningen opprettholdes over Ulvenveien bru og opp til krysset med Standardveien, der prosjektet slutter.
I prosjektet inngår også bygging av busstopp i Persveien for buss retning Alna.
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å kunne gjennomføre oppdraget/kontrakten
Leverandøren skal levere en kredittvurdering, ikke eldre enn 3 måneder, og som dokumenterer at leverandør er kredittverdig. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å selv innhente egen kredittvurdering av leverandør og eventuelt støttende virksomhet. Oppdragsgiver benytter tjenester levert av Dun & Bradstreet for kredittvurdering.
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv, jf. kontraktformularets pkt. 22. Med dette menes at leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.
En beskrivelse av Leverandørens systemer for å arbeide med aktsomhetsvurderinger i henhold til FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dokumentasjonen skal inneholde: Formelle policy/retningslinjer som omfatter en forpliktelse om å etterleve krav til et ansvarlig næringsliv.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor Leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 4
Erfaring Entreprenør må ha erfaring fra arbeid i sammensatt og høytrafikkert miljø. Se konkurransegrunnlaget for ytterligere presiseringer.
Kort beskrivelse av relevante referanseprosjekter fra de siste fem år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, samt navn på Oppdragsgiver, beskrivelse av oppdragets innhold og Leverandørens rolle prosjektene.
Kvalifikasjonskrav 5
Nøkkelpersonell Nøkkelpersonell som er ansvarlige for gjennomføringen av prosjektet skal ha minimum 5 års relevant erfaring fra gjennomføring av veianlegg i sammensatt og høytrafikkert miljø slik det er beskrevet i rubrikk over.
Utfylt CV-mal for nøkkelpersonell med minimum fem års relevant erfaring fra anlegg i sammensatt og høytrafikkert miljø. Det skal oppgis referanseprosjekter, de tre mest relevante fra fem siste år, for nøkkelpersonell, som er: • Prosjektleder • Anleggsleder • Formann
Kvalifikasjonskrav 6
Kapasitet Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
En beskrivelse av Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene.
Kvalifikasjonskrav 7
Kvalitetssikring Leverandøren skal ha kvalitetssikringstiltak tilpasset oppdragets kompleksitet, risiko og målsetning, jf. anskaffelsesforskriften § 16-6 (1) bokstav d
Beskrivelse av kvalitetssikringstiltak, herunder en beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Dersom leverandøren er sertifisert, er det tilstrekkelig å vedlegge kopi av attest utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2008 eller tilsvarende.
Kvalifikasjonskrav 8
Miljøledelse Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt, jf. anskaffelsesforskriften §16-6 (1) bokstav g
En beskrivelse av Leverandørens miljøledelsestiltak, herunder en beskrivelse av miljøpolicy, klima- og miljømålsettinger, samsvarsvurdering og tiltak og rutiner med kontinuerlig forbedringstiltak. Dersom Leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljø-revisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelses-standarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    7. nov. 2024, 13:27

  2. Åpningsdato

    19. des. 2024, 11:00

  3. Frist for innlevering

    19. des. 2024, 11:00

  4. Startdato for avtale

    31. mars 2025, 00:00

  5. Sluttdato for avtale

    1 år

    30. sep. 2026, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner