Anbudsoversikt for Anskaffelse - Håndverkertjenester - Glassfagarbeid, 2025

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Ålesund Kommune trenger håndverkertjenester innen glassfagarbeid for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner. Arbeidet inkluderer løpende vedlikehold, reparasjoner, rehabilitering, oppgradering, samt mindre utvidelser og påbygg, både innendørs og utendørs i Møre og Romsdal. Tildelingskriteriene er pris, kvalitet og miljø, hvor pris er en viktig faktor. Leverandører må dokumentere erfaring fra minst 3 relevante oppdrag de siste 5 årene, og det gis uttelling for bruk av miljøvennlige kjøretøy. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring og økonomisk kapasitet, samt bruk av dedikerte ressurser med relevant kompetanse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Håndverkertjenester - Glassfagarbeid, 2025
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jonette Valaas Skare
Kontakt telefon
+4770162000
Adresse
Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND
Kategori (CPV)
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Beskrivelse
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for håndverkertjenester innen glassfagarbeid. Arbeidet vil i hovedsak bestå av løpende vedlikehold og reparasjoner, arbeid med rehabilitering og oppgradering både innendørs og utendørs, mindre utvidelser og påbygg, og lignende oppdrag innen fagområdet.
Hovedtrekk i prosedyren
Åpen tilbudskonkurranse
Tildelingskriterium 1
Pris
Orientering: Se kravspesifikasjonens avsnitt om prisbestemmelser. Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er til orientering å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen, kun bortsett fra de konkrete unntak som er beskrevet i kravspesifikasjonen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte prisene. Eventuelle avvik/forbehold mot dette vil vurderes iht. FOA, og kan til orientering medføre avvisning av tilbudet. Alle volum i prisskjema er kun satt for evalueringsformål. Evaluering: Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt konkurransegrunnlaget følger mal for evalueringsmodellen.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Orientering: I dette tildelingskriteriet evalueres leverandørs oppdragsforståelse / løsningsbeskrivelse, samt tilbudt dedikert ressursgruppe. A) Oppdragsforståelse / løsningsbeskrivelse: Leverandør bes levere en besvarelse, fortrinnsvis i PDF- eller Word format, på maks. 1 A4-side. Sider utover dette blir ikke evaluert, og evt. lenker el.l. i besvarelsen blir ikke evaluert. Besvarelsen bør inneholde informasjon om følgende: Leverandørs forståelse av oppdraget og løsningsbeskrivelse, herunder eksempelvis: -hvordan sikre kunde høy prioritet og god tilgjengelighet på ressurser -rutiner for oppfølging og kommunikasjon med kunde, generelt gjennom avtaleperioden og i det enkelte oppdrag -rutiner for håndtering/prioritering av bestillinger/avrop -leverandørens organisering og plan for gjennomføring av oppdragene -hvordan sikre kompetanse og kvalitet gjennom avtaleperioden, eks. sjekklister o.l. som viser hvordan leverandør planlegger og sikrer kvalitet på arbeid, kompetanseheving for ressursene, o.l. Det presiseres at alle krav i kravspesifikasjonen uansett må oppfylles, og at det som evalueres i tildelingskriteriet er eventuell meroppfyllelse (utover/bedre enn krav). B) Dedikert ressursgruppe: Leverandør skal tilby en gruppe av dedikerte ressurser, bestående av de ressurser som er nødvendig for å løse dette oppdraget. Gruppen skal bestå av minimum 2 og maksimum 5 ressurser. Dette skal være de ressursene hos leverandør som i all hovedsak vil bli benyttet til gjennomføring av denne avtalen, herunder både administrative og utførende ressurser. Det som vil evalueres er gruppens sammensetning av relevante ressurser, og dens samlede kompetanse og erfaring, herunder både formal- og realkompetanse inkl. referanseoppdrag. Leverandør bes benytte Excel-vedlegget "Ressursskjema" til å svare ut dette kriteriet. Alle gule celler bør fylles ut for alle tilbudte ressurser. Det presiseres at kvantitet i antall ressurser ikke automatisk medfører høyere poengscore. Videre at leverandør ikke skal tilby ressurser som de vet at ikke vil bli benyttet i oppdraget. Benyttede ressurser i forhold til tilbudte ressurser vil følges opp i avtaleperioden. Det vises for øvrig til kravspesifikasjonens punkt om dedikerte ressurser for vilkår knyttet til bytte av dedikerte ressurser i avtaleperioden. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs besvarelse av oppdragsforståelse / løsningsbeskrivelse og utfylt ressursskjema. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevne løsninger. Beste løsning samlet tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Orientering: Leverandør får uttelling for å bruke biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippskjøretøy i kontraktsperioden. I tillegg gis noe uttelling for hybridteknologi på fossilbiler. Se Excel-vedlegget "Kjøretøyskjema" for utfyllende informasjon og hvordan tildelingskriteriet evalueres. NB! Kun kjøretøy som faktisk skal bli brukt på avtalen skal oppgis, og alle kjøretøy som skal brukes på avtalen skal oppgis. Leverandøren bes legge ved ferdig utfylt kjøretøyskjema. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs besvarelse i nevnte skjema. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore i henhold til evalueringsmodellen som beskrevet i skjemaet. OBS! Ved manglende/mangelfull/feil utfylling av skjema kan det gis trekk i poeng eller null poeng.
Kvalifikasjonskrav 1
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF-1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet. Ved bestilling oppgis Ålesund kommune som kopimottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte fra Altinn.
Kvalifikasjonskrav 2
Kredittvurdering
Krav: Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum B, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring
Krav: Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 3 relevante oppdrag de siste 5 år. Med relevante oppdrag menes håndverkertjenester innen glassfagarbeid, med en verdi på minimum NOK 40.000 ekskl. mva. pr. oppdrag. Dokumentasjonskrav: Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon (maks. 2 A4-sider). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppdragsgivers kontaktperson for referanseoppdrag som oppgis, for å verifisere relevans. Dette er en rett og ikke en plikt. Det er leverandørs ansvar å synliggjøre relevans gjennom besvarelsen.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    4. mars 2025, 14:26

  2. Frist for spørsmål

    26. mars 2025, 23:00

  3. Frist for innlevering

    4. apr. 2025, 10:00

  4. Åpningsdato

    4. apr. 2025, 10:05

  5. Vedståelsesfrist

    1 måned

    2. juli 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner