Anbudsoversikt for Anskaffelse - Håndverkertjenester - Rørleggerarbeid, 2024

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Ålesund Kommune trenger rørleggerkompetanse for å levere håndverkertjenester i Møre og Romsdal over 2 år til en verdi av 22.000.000 NOK. Et viktig formelt krav er at leverandøren har erfaring fra minst 3 relevante oppdrag de siste 3 årene, med en verdi på minimum 75.000 NOK ekskl. mva per oppdrag. Anbudets vekting er kvalitet: 1, pris: 2, miljø: 3.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Håndverkertjenester - Rørleggerarbeid, 2024
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jonette Valaas Skare
Kontakt telefon
+4770162000
Adresse
Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND
Estimert verdi
33 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Beskrivelse
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for håndverkertjenester innen rørleggerarbeid.
Hovedtrekk i prosedyren
Åpen tilbudskonkurranse
Tildelingskriterium 1
Kvalitet
I dette tildelingskriteriet evalueres 1) vaktordning, 2) oppdragsforståelse/løsningsbeskrivelse, og 3) dedikert ressursgruppe. Se mer info i kravspesifikasjonen.
Tildelingskriterium 2
Pris
Leverandør bes fylle ut vedlagte prisskjema. Se mer info i kravspesifikasjonen. Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Leverandøren får uttelling for å bruke biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippskjøretøy i kontraktsperioden. Se mer info i kravspesifikasjonen.
Kvalifikasjonskrav 1
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF-1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet (krav til rolle i Altinn for bestilling: regnskapsmedarbeider, begrenset signeringsrettighet, eller revisormedarbeider). Ved bestilling oppgir du Ålesund kommune som mottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte til sin innboks i Altinn.
Kvalifikasjonskrav 2
Kredittvurdering
Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring
Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 3 relevante oppdrag de siste 3 år. Med relevante oppdrag menes oppdrag innenfor det aktuelle fagområdet, med en verdi på minimum NOK 75.000 ekskl. mva. pr. oppdrag. Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    15. juli 2024, 12:10

  2. Endring i konkurranse

    23. aug. 2024, 13:20

  3. Frist for spørsmål

    24. aug. 2024, 22:00

  4. Frist for innlevering

    2. sep. 2024, 10:00

  5. Åpningsdato

    2. sep. 2024, 10:05

  6. Vedståelsesfrist

    4. des. 2024, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner