Anbudsoversikt for Anskaffelse - Multifunksjonsmaskiner, 2024

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Kontor- og utskriftsløsninger

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Kontorsystemer AS for levering av multifunksjonsmaskiner, inkludert serviceavtale, til en verdi av 50 millioner kroner. Avtalen har en varighet på 2 år og dekker behovet for utskrift, kopi og scanning i Møre og Romsdal. Leverandøren skal tilby maskiner som ivaretar sikkerhet og personvern, med mulighet for både kjøp og leasing. Tildelingskriteriene vektla pris (50 %), miljø (30 %) og kvalitet (20 %). Tre leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Kontorsystemer AS
Andre tilbydere
  • Canon Norge AS
  • Lindbak Office AS
Kontraktsverdi
50 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Multifunksjonsmaskiner, 2024
Estimert verdi
60 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Tildelingskriterium 1
Pris
Vekting: Tildelingskriteriet vektes 50 %. Orientering: Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i deoppgitte kostnadene. Evaluering: Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes medtildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Vekting: Tildelingskriteriet vektes 20 %. Orientering: Funksjonalitet og brukervennlighet Leverandør bes gi en beskrivelse av: • Brukergrensesnitt for tilbudte maskiner: Det er ønskelig at maskinene har et så likt brukergrensesnitt som mulig. Leverandøren bes beskrive dette så entydig som mulig og definere eventuelle forskjeller mellom de enkelte maskinene. •Mulighet for forhånds-programmering av programmer for enklest mulig tilgang til de mest brukte funksjoner, enten til bruk for alle, eller som personlig skrivebord på maskinen. • Hvordan tilbudte maskiner ivaretar hensynet til universell utforming Det er ønskelig med funksjonalitet som sikrer at innskannede dokumenter får tilfredsstillende kvalitet. Eksempelvis: • (automatisk) oppretting av skjeve sider (deskew) • sletting av blanke sider • fjerning av flekker • osv. • Antall maksimalt anbefalte klikk ført i prisskjema vil bli vurdert her. Besvarelsen skal være på maks. 5 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 5 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Vekting: Tildelingskriteriet vektes 30 %. Tildelingskriteriet består av to underkriterier: • Underkriteriet service og garanti vektes 65 % av dette tildelingskriteriet. • Underkriteriet kjøretøy vektes 35 % av dette tildelingskriteriet. Orientering: Service og garanti Leverandør bes beskrive hvordan det i hele avtaleperioden skal sikres at innmeldte feilsituasjoner fra oppdragsgiver håndteres slik at avtalens bestemmelser overholdes og at oppdragsgiver opplever en høy grad av service og tilfredsstillelse ved bruk av maskiner. •Det er nødvendig at leverandør er en rådgivende avtalepart som skal sørge for at virksomhetene som avroper på avtalen får maskiner som er tilpasset dere brukt, utskriftsvolum og fysisk lokasjon/utforming av lokaler der maskinen(e) skal plasseres. • Leverandør bes beskrive garanti i antall år for tilbudte modeller, samt øvrig innhold i garanti Kjøretøy Leverandør får uttelling for å bruke biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippkjøretøy til gjennomføring av denne avtalen. Det evalueres med hensyn til siste transportledd ("last mile"). Last mile er det siste leddet i transport og leverandørkjeden hvor varen og/eller tjenesten leveres til sluttkunden. Se Exel-vedlegg "Liste over kjøretøy 24-97" for mer utfyllende informasjon om tildelingskriteriet. Leverandøren bes legge ved ferdig utfylt skjema "Liste over kjøretøy 24-97 Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig vurdering av beskrevet løsning. For hvert underkriterie gis beste løsning høyeste poengscore (10), og øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Oppnådd poengscore på hvert av underkriteriene blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette tildelingskriteriet skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av leverandørene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengscorene for underkriteriene, vil oppdragsgiver legge til et likt prosentvis påslag for alle leverandørene, slik at beste leverandør skal oppnå poengscore 10. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner