Anbudsoversikt for Anskaffelse - Vikartjenester helse og omsorg 2024

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Ålesund Kommune har avlyst konkurransen for vikartjenester til å levere helse- og omsorgstjenester i Møre og Romsdal over 2 år til en verdi av 350 000 000 NOK. Anbudets vekting var 50% for kvalitet og 50% for leveringsevne og kapasitet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Beslutning av oppdragsgiveren som følge at klage på tildeling av kontrakten fra en tilbyder/levarandør
Antall mottatte tilbud
20
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Vikartjenester helse og omsorg 2024
Estimert verdi
350 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Tildelingskriterium 1
Organisering og rutiner
Avrop på avtalen vil bli gjennomført ved minikonkurranse, hvor pris og kvalitet vil bli evaluert iht. behovet i det enkelte oppdrag. I tillegg til kvaliteten på det enkelte oppdrag er det viktig for oppdragsgiver at leverandør har en robust organisasjon, med egnede rutiner for ivaretakelse av de plikter som følger med denne avtalen. Oppdragsgiver vil derfor evaluere tilbudene på bakgrunn av leverandørs beskrivelse av følgende punkter: •Hvilke rutiner leverandør har for kvalitetssikring av vikarer • Hvilke rutiner leverandør har for oppfølging av vikarer • Hvilke rutiner leverandør har for administrasjon av oppdrag • Hvilke rutiner leverandør har for mottak og oppfølging av avvik • Hvilket kvalitetsstyringssystem leverandøren benytter Besvarelsen skal være på maks. 5 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 5 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Leverandør skal beskrive hvordan de imøtekommer kravspesifikasjonens krav til kvalitetssikring og oppfølging av vikarer og hvilke rutiner de har for administrasjon av oppdrag og mottak og oppfølging av avvik. Leverandør skal beskrive sitt kvalitetsstyringssystem. Dersom leverandør benytter tredjepartssertifisert system er det tilstrekkelig å legge ved systemsertifikat. Vedlegg med systemsertifikat kan komme i tillegg til sidebegrensning på 5 sider. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.
Tildelingskriterium 2
Leveringsevne og kapasitet
Rammeavtalen skal benyttes av en rekke kommuner på Sunnmøre, med en sammensatt geografi. Leverandør skal beskrive sin erfaring med å levere vikarer til distriktene/mindre sentrale strøk. Det er viktig for oppdragsgiver at leverandør er bevisst på særlige utfordringer som ligger i å levere til distriktene. Besvarelsen for denne punktet skal være på maks. 2 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Videre er det viktig for oppdragsgiver at leverandør har kapasitet til å imøtekomme kundenes behov gjennom året. Leverandør skal derfor gjøre rede for sin leveringskapasitet ved å levere revisorbekreftet oversikt over fakturerte vikartimer til norske kommuner i 2023. I oversikten skal det skilles mellom de ulike stillingsgruppene som er stilt krav om i denne anskaffelsen; sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider og ufaglært. Timer som ikke er definert som ordinær timelønn skal holdes utenfor beregningen. Det betyr at ulike skifttillegg, overtid, helligdagsgodtgjørelse, UB-tillegg etc. ikke skal beregnes med i timetallet. Kommunehelsetjenester som driftes av private kan telles med. Antall timer skal være bekreftet av revisor med et vedlegg. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timetallet er begrenset til de ulike stillingsgruppene i nevnte tidsperiode til norske kommuner. Redegjørelse om kapasitet skal gis ved at leverandør skal fylle ut vedlagt Excel-skjema kalt "Kapasitet" og levere eget vedlegg med bekreftelse fra revisor.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 femte ledd, og prioriterer ikke klima- og miljøhensyn etter tredje ledd. Det vurderes at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. I DFØ sin veileder til reglene om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser vises det til ulike eksempler på anskaffelser som typisk har så lav klimaintensitet at den små anses som uvesentlig. Et sentralt tema er hvorvidt hovedytelsen "etter sin art" fører til klimaavtrykk eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, eller at hovedytelsen får direkte konsekvenser for et sluttprodukt som etter sin art har klimaavtrykk og/eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, for eksempel konsulentrådgivning i bygge- og anleggsbransjen. I den aktuelle anskaffelsen legger oppdragsgiver til grunn at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Vi viser til at ytelsen i hovedsak består av skrivebordsarbeid og undersøkelser av pasienter i egnet lokale. Hovedytelsen er vikarens arbeidsinnsats. Vi kan ikke se at arbeidet vil danne grunnlag for noe fysisk sluttprodukt som gir klimaavtrykk eller miljøbelastning. Oppdragsgiver finner derfor å kunne gjøre unntak fra hovedregelen om å oppstille klima- og miljøhensyn som tildelingskriterie i konkurransen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner