Anbudsoversikt for Avlysning av konkurranse - Anskaffelse av ERP-løsning

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Programvare - Dokumenthåndtering og saksbehandling

Ringerike Kommune har avlyst konkurransen om anskaffelse av en ERP-løsning som skulle inkludere implementering, opplæring og innføring med fokus på økonomi- og HR-området. Løsningen skulle sikre moderne og effektiv systemstøtte for økonomi- og regnskapsfunksjoner samt lønnskjøring, og understøtte kommunens digitale transformasjon. Konkurransen ble avlyst fordi alle tilbud ble trukket tilbake eller funnet inadmissible, og det ble mottatt kun ett tilbud.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Alle tilbud, forespørsler å delta eller prosjekter ble trukket tilbake eller funnet inadmissible
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Avlysning av konkurranse - Anskaffelse av ERP-løsning
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Silje Skansen Elfving
Kontakt telefon
+47 32117400
Adresse
Rådhuset Osloveien 1, 3511 HØNEFOSS
Beskrivelse
Oppdragsgiver skal anskaffe ERP-løsning. Dette inkluderer anskaffelse av ny løsning, implementering, opplæring og innføring med hovedvekt på økonomi- og HR-området.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgiver har behov for en moderne og effektiv løsning som er brukervennlig og funksjonell. Løsningen skal sikre at Ringerike kommune fortsatt har god og nødvendig systemstøtte for økonomi- og regnskapsfunksjoner, samt for lønnskjøring.Den nye løsningen skal videre understøtte effektive arbeidsprosesser og legge grunnlaget for den digitale transformasjonen Ringerike kommune skal gjennom de neste årene.Løsningens kjernefunksjonalitet skal være idriftsatt så tidlig som mulig, senest innen 30.11.2025.En fullstendig beskrivelse av anskaffelsen, dens formål og omfang finnes i oppdragsgivers KGV (trinn 1 og trinn 2).
Tildelingskriterium 1
Pris
Under dette kriteriet vurderes totalsum (celle K7) i Vedlegg 8 – Prisskjema. Leverandør skal fylle ut prisskjemaet i henhold til instruksene i Vedlegg 8 -Prisskjema. Alle priser skal oppgis i NOK eks. mva.
Tildelingskriterium 2
Support og opplæring
Dette kriteriet vurderer Leverandørens evne til å tilby gode tjenester for support og opplæring i driftsfasen. Følgende fra Leverandørens tilbud er gjenstand for evaluering: besvarelse av bør-kravene i Vedlegg 6 – Kundens kravspesifikasjon og Leverandørens løsningsbeskrivelse. Dette gjelder bør-kravene som i kolonne H er tilknyttet tildelingskriteriet 2.1 Support og opplæring. Oppdragsgiver vil evaluere rutiner for supportsaker, tilgjengelighet av support og tiltak for forbedring, samt kvaliteten på opplæringstjenester med fokus på kvalifisert personell, tilpassede programmer og relevant materiell.
Tildelingskriterium 3
Kvalitet - brukervennlighet, funksjonalitet og etablering og implementering
Kvalitet vurderes ut fra Leverandørens evne til å tilby en ERP-løsning som oppfyller Oppdragsgivers behov for effektivitet, enkelhet og funksjonalitet. Kriteriet består av følgende underkriterier: Brukervennlighet: Følgende fra Leverandøren er gjenstand for evaluering: - besvarelse av bør-kravene i Vedlegg 6 – Kundens kravspesifikasjon og Leverandørens løsningsbeskrivelse. Dette gjelder bør-kravene som i kolonne H er tilknyttet tildelingskriteriet 3.1 Brukervennlighet. - besvarelse av relevante brukerhistorier i Vedlegg 3 – Besvarelse av brukerhistorier. Dette gjelder brukerhistoriene som er tilknyttet tildelingskriteriet 3.1 Brukervennlighet. - presentasjon av løsningen, der informasjonen fra demonstrasjonen kan justere evalueringen av brukerhistorier opp eller ned. Oppdragsgiver vil vektlegge hvorvidt løsningen gir en oversiktlig og prosessbasert brukeropplevelse som leder brukerne effektivt til riktig funksjonalitet, herunder hvor intuitiv og enkel løsningen er for ulike brukergrupper. Funksjonalitet: Følgende fra Leverandørens tilbud er gjenstand for evaluering: - besvarelse av bør-kravene i Vedlegg 6 – Kundens kravspesifikasjon og Leverandørens løsningsbeskrivelse. Dette gjelder bør-kravene som i kolonne H er tilknyttet tildelingskriteriet 3.2 Funksjonalitet. - Leverandørens besvarelse gitt i Vedlegg 3 – Besvarelse av brukerhistorier. Dette gjelder brukerhistoriene som er tilknyttet tildelingskriteriet 3.2 Funksjonalitet. - Presentasjon av løsningen, der informasjonen fra demonstrasjonen kan justere evalueringen av brukerhistorier opp eller ned. Oppdragsgiver vil vektlegge i hvilken grad løsningen oppfyller angitte bør-krav, løsningens fleksibilitet for fremtidige behov, integrasjoner med eksisterende systemer og støtte for datadeling. Etablering og implementering: Følgende fra Leverandørens tilbud vil bli evaluert: - besvarelse av relevante punkter i SSA-T Bilag 2,4,5 og 6. Oppdragsgiver vil vurdere leverandørens plan for etablering, tilpasning og opplæring i implementeringsfasen, inkludert support under overgangen til ny løsning.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    2. des. 2024, 15:12

  2. Kunngjøring av resultat

    17. feb. 2025

Se aktive konkurranser som ligner