Tildelingskriterium 2Support og opplæring
Dette kriteriet vurderer Leverandørens evne til å tilby gode tjenester for support og opplæring i driftsfasen. Følgende fra Leverandørens tilbud er gjenstand for evaluering:
besvarelse av bør-kravene i Vedlegg 6 – Kundens kravspesifikasjon og Leverandørens løsningsbeskrivelse. Dette gjelder bør-kravene som i kolonne H er tilknyttet tildelingskriteriet 2.1 Support og opplæring.
Oppdragsgiver vil evaluere rutiner for supportsaker, tilgjengelighet av support og tiltak for forbedring, samt kvaliteten på opplæringstjenester med fokus på kvalifisert personell, tilpassede programmer og relevant materiell.
Tildelingskriterium 3Kvalitet - brukervennlighet, funksjonalitet og etablering og implementering
Kvalitet vurderes ut fra Leverandørens evne til å tilby en ERP-løsning som oppfyller Oppdragsgivers behov for effektivitet, enkelhet og funksjonalitet. Kriteriet består av følgende underkriterier:
Brukervennlighet:
Følgende fra Leverandøren er gjenstand for evaluering:
- besvarelse av bør-kravene i Vedlegg 6 – Kundens kravspesifikasjon og Leverandørens løsningsbeskrivelse. Dette gjelder bør-kravene som i kolonne H er tilknyttet tildelingskriteriet 3.1 Brukervennlighet.
- besvarelse av relevante brukerhistorier i Vedlegg 3 – Besvarelse av brukerhistorier. Dette gjelder brukerhistoriene som er tilknyttet tildelingskriteriet 3.1 Brukervennlighet.
- presentasjon av løsningen, der informasjonen fra demonstrasjonen kan justere evalueringen av brukerhistorier opp eller ned.
Oppdragsgiver vil vektlegge hvorvidt løsningen gir en oversiktlig og prosessbasert brukeropplevelse som leder brukerne effektivt til riktig funksjonalitet, herunder hvor intuitiv og enkel løsningen er for ulike brukergrupper.
Funksjonalitet:
Følgende fra Leverandørens tilbud er gjenstand for evaluering:
- besvarelse av bør-kravene i Vedlegg 6 – Kundens kravspesifikasjon og Leverandørens løsningsbeskrivelse. Dette gjelder bør-kravene som i kolonne H er tilknyttet tildelingskriteriet 3.2 Funksjonalitet.
- Leverandørens besvarelse gitt i Vedlegg 3 – Besvarelse av brukerhistorier. Dette gjelder brukerhistoriene som er tilknyttet tildelingskriteriet 3.2 Funksjonalitet.
- Presentasjon av løsningen, der informasjonen fra demonstrasjonen kan justere evalueringen av brukerhistorier opp eller ned.
Oppdragsgiver vil vektlegge i hvilken grad løsningen oppfyller angitte bør-krav, løsningens fleksibilitet for fremtidige behov, integrasjoner med eksisterende systemer og støtte for datadeling.
Etablering og implementering:
Følgende fra Leverandørens tilbud vil bli evaluert:
- besvarelse av relevante punkter i SSA-T Bilag 2,4,5 og 6.
Oppdragsgiver vil vurdere leverandørens plan for etablering, tilpasning og opplæring i implementeringsfasen, inkludert support under overgangen til ny løsning.