Anbudsoversikt for Kjøp av bildelingstjenester

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bil- og leasingtjenester

Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten trenger bildelingstjenester for å levere transportløsninger over 12 måneder til en verdi av 21 000 000 NOK. Det skal leveres bildelingstjenester som erstatter eller komplementerer eksisterende tjenestebiler i Bydel Alna, med spesifikasjoner på antall og type biler samt tilgjengelighet beskrevet i konkurransegrunnlaget. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha erfaring fra lignende oppdrag, tilstrekkelig kapasitet, et kvalitetssikringssystem og miljøledelsestiltak, samt være egnet til å følge etiske retningslinjer innen ansvarlig næringsliv. Anbudets vekting er pris: 60%, informasjonsdeling: 10%, kjøretøy og tilleggsutstyr: 8%, applikasjonen: 8%, desktopløsningen: 4%, kundeservice: 4% og kostnadshåndtering: 6%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Kjøp av bildelingstjenester
Estimert verdi
21 000 000,00 kr
Varighet
12 måneder
Tildelingskriterium 1

Kjøretøy og tilleggsutstyr
Tildelingskriterium 2

Appløsningen
Tildelingskriterium 3

Desktopløsningen
Tildelingskriterium 4

Informasjonsdeling
Tildelingskriterium 5

Kundeservice
Tildelingskriterium 6

Kostnadshåndtering
Tildelingskriterium 7

Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjon: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes inngått avtale med minimum 1 års varighet om levering av bildelingstjenester til offentlig eller privat virksomhet. Dokumentasjon: Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Krav: Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring Alternativt: Gyldig attest for firmaets kvalitetssikringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder, eksempelvis ISO 9001:2015. Krav: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser (se kontraktens punkt 10.2, 10.3 og 10.4). Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende. Krav: Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen 3 måneder etter kontraktsignering. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon. Leverandøren skal ha etiske retningslinjer (retningslinjer for samfunnsansvar / Code of Conduct / Suppliers Code of Conduct eller tilsvarende) som er minimum tilsvarende sosiale kontraktsvilkår for leveransen i denne anskaffelsen (Kontraktens punkt 10.4). Retningslinjene skal blant annet dekke innkjøp og leverandørkjedestyring. Retningslinjene skal være signert av administrerende direktør eller tilsvarende. Leverandøren skal arbeide aktivt for å sikre at leverandørens etiske retningslinjer etterleves av underleverandører blant annet gjennom utvelgelseskriterier for nye underleverandører og kvalitetssikringstiltak overfor eksisterende underleverandører. Dokumentasjon: En beskrivelse av Leverandørens systemer for å arbeide med aktsomhetsvurderinger i henhold til FNs veiledende prinsipper for næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs retningslinjer for flernasjonale selskaper. Dokumentasjonen skal inneholde: • Formelle policy/retningslinjer som omfatter en forpliktelse om å etterleve krav til et ansvarlig næringsliv. Kopi av retningslinjene samt en kort beskrivelse av hva som er gjort/planlagt å gjøres for å implementere etiske retningslinjer i utvelgelse av nye underleverandører og i kvalitetssikring av eksisterende leverandører.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner