NII skal inngå rammeavtale med 1 leverandør for kjøp av nye møbler, herunder møbler til kontor, skoler og barnehager. Avtalen åpner også for å benytte leverandører til reparasjon og restaurering av eksisterende møbler, samt kjøp og leie av brukte møbler.
Oppdragsgiver forbeholder seg imidlertid retten til å gjennomføre egne anskaffelser på reparering, restaurering, kjøp og leie av brukte møbler.
Formålet med en fellesavtale er å sikre en effektiv og enkel tilgang til møbler og inventar for kommunens virksomheter. Det stilles høye krav til funksjonalitet, holdbarhet, brukervennlighet, sikkerhet, ergonomi og miljøpåvirkning.
Det er vanskelig å anslå verdig for rammeavtalen og omfang. Oppdragsgiver estimerer at det vil bli kjøpt ca. 8 000 000 kr eksl MVA pr år på denne avtalen. Vi tar likevel høyde for at det kan blir kjøpt møbler for inntil 10 000 000 kr årlig. Oppgitte verdier er ikke bindende for oppdragsgiver, men er oppgitt for å antyde anbudets omfang. Volumet vil variere i avtaleperioden og vil blant annet være avhengig av oppdragsgivers behov, aktiviteter og budsjettsituasjon.
Tilbudsfrist 05.03.2025Hovedtrekkene i prosedyrenNII skal inngå rammeavtale med 1 leverandør for kjøp av nye møbler, herunder møbler til kontor, skoler og barnehager. Nordmøre Interkommunale Innkjøpssamarbeid (NII) ble etablert i 2002 og er i dag en interkommunal innkjøpsordning bestående av de 10 kommunene Averøy, Hustadvika, Sunndal, Surnadal, Tingvoll, Aure, Gjemnes, Kristiansund, Rindal og SmølaAvtalen åpner også for å benytte leverandører til reparasjon og restaurering av eksisterende møbler, samt kjøp og leie av brukte møbler. Oppdragsgiver forbeholder seg imidlertid retten til å gjennomføre egne anskaffelser på reparering, restaurering, kjøp og leie av brukte møbler.
Formålet med en fellesavtale er å sikre en effektiv og enkel tilgang til møbler og inventar for kommunens virksomheter. Det stilles høye krav til funksjonalitet, holdbarhet, brukervennlighet, sikkerhet, ergonomi og miljøpåvirkning.
Det er vanskelig å anslå verdig for rammeavtalen og omfang. Oppdragsgiver estimerer at det vil bli kjøpt ca. 8 000 000 kr eksl MVA pr år på denne avtalen. Vi tar likevel høyde for at det kan blir kjøpt møbler for inntil 10 000 000 kr årlig. Oppgitte verdier er ikke bindende for oppdragsgiver, men er oppgitt for å antyde anbudets omfang.
Volumet vil variere i avtaleperioden og vil blant annet være avhengig av oppdragsgivers behov, aktiviteter og budsjettsituasjon.
Ved større anskaffelser, prosjektanskaffelse eller anskaffelser i forbindelse med ombygging, påbygging eller nybygg kan oppdragsgiver velge å gjennomføre egne anbudskonkurranser (minikonkurranser)