Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kontormøbler og -utstyr

Kristiansund Kommune, gjennom Nordmøre Interkommunale Innkjøpssamarbeid (NII), søker å inngå en rammeavtale over 4 år med én leverandør for levering av nye møbler til kontor, skoler og barnehager i Møre og Romsdal, med en estimert årlig verdi på 8 millioner kroner og en maksimal årlig verdi på 10 millioner kroner. Avtalen inkluderer også muligheter for reparasjon og restaurering av eksisterende møbler, samt kjøp og leie av brukte møbler, men kommunen forbeholder seg retten til å gjennomføre egne anskaffelser for disse tjenestene. Det stilles høye krav til funksjonalitet, holdbarhet, brukervennlighet, sikkerhet, ergonomi og miljøpåvirkning. Kvalifikasjonskrav inkluderer miljøsertifisering (ISO14001, Miljøfyrtårn eller EMAS), medlemskap i et returselskap godkjent av Miljødirektoratet (Grønt Punkt AS eller Norsirk), samt dokumentasjon av erfaring fra inntil 3 relevante oppdrag de siste 3 årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    NII skal inngå rammeavtale med 1 leverandør for kjøp av nye møbler, herunder møbler til kontor, skoler og barnehager. Avtalen åpner også for å benytte leverandører til reparasjon og restaurering av eksisterende møbler, samt kjøp og leie av brukte møbler. Oppdragsgiver forbeholder seg imidlertid retten til å gjennomføre egne anskaffelser på reparering, restaurering, kjøp og leie av brukte møbler. Formålet med en fellesavtale er å sikre en effektiv og enkel tilgang til møbler og inventar for kommunens virksomheter. Det stilles høye krav til funksjonalitet, holdbarhet, brukervennlighet, sikkerhet, ergonomi og miljøpåvirkning. Det er vanskelig å anslå verdig for rammeavtalen og omfang. Oppdragsgiver estimerer at det vil bli kjøpt ca. 8 000 000 kr eksl MVA pr år på denne avtalen. Vi tar likevel høyde for at det kan blir kjøpt møbler for inntil 10 000 000 kr årlig. Oppgitte verdier er ikke bindende for oppdragsgiver, men er oppgitt for å antyde anbudets omfang. Volumet vil variere i avtaleperioden og vil blant annet være avhengig av oppdragsgivers behov, aktiviteter og budsjettsituasjon. Tilbudsfrist 05.03.2025Hovedtrekkene i prosedyrenNII skal inngå rammeavtale med 1 leverandør for kjøp av nye møbler, herunder møbler til kontor, skoler og barnehager. Nordmøre Interkommunale Innkjøpssamarbeid (NII) ble etablert i 2002 og er i dag en interkommunal innkjøpsordning bestående av de 10 kommunene Averøy, Hustadvika, Sunndal, Surnadal, Tingvoll, Aure, Gjemnes, Kristiansund, Rindal og SmølaAvtalen åpner også for å benytte leverandører til reparasjon og restaurering av eksisterende møbler, samt kjøp og leie av brukte møbler. Oppdragsgiver forbeholder seg imidlertid retten til å gjennomføre egne anskaffelser på reparering, restaurering, kjøp og leie av brukte møbler. Formålet med en fellesavtale er å sikre en effektiv og enkel tilgang til møbler og inventar for kommunens virksomheter. Det stilles høye krav til funksjonalitet, holdbarhet, brukervennlighet, sikkerhet, ergonomi og miljøpåvirkning. Det er vanskelig å anslå verdig for rammeavtalen og omfang. Oppdragsgiver estimerer at det vil bli kjøpt ca. 8 000 000 kr eksl MVA pr år på denne avtalen. Vi tar likevel høyde for at det kan blir kjøpt møbler for inntil 10 000 000 kr årlig. Oppgitte verdier er ikke bindende for oppdragsgiver, men er oppgitt for å antyde anbudets omfang. Volumet vil variere i avtaleperioden og vil blant annet være avhengig av oppdragsgivers behov, aktiviteter og budsjettsituasjon. Ved større anskaffelser, prosjektanskaffelse eller anskaffelser i forbindelse med ombygging, påbygging eller nybygg kan oppdragsgiver velge å gjennomføre egne anbudskonkurranser (minikonkurranser)

    Kontakt navn
    Zainabu Minani
    Kontakt telefon
    +47 71573980
    Adresse
    Kaibakken 2, 6509 KRISTIANSUND N

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet.

    Leverandør skal være miljøsertifisert.

    Leverandøren må være medlem i et returselskap godkjent av Miljødirektoratet for retur av emballasjeavfall, pt. en av følgende: Grønt Punkt AS og Norsirk.

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag i omfang og kompleksitet.

Se hele utlysningen

Tittel
NII - Rammeavtale - Levering av Møbler
Kategori (CPV)
Estimert verdi
40 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner