BeskrivelseFormålet med anskaffelsen var å inngå parallelle rammeavtaler for kjøp av spesialistkompetanse innen rådgivnings- og konsulenttjenester i klart avgrensede og definerte oppdrag/prosjekt. Avtalene skal også benyttes ved behov for ekstern kvalitetssikring.Konsulenttjenestene er inndelt i to delkontrakter (kompetanseområder), og det ble gjennomført selvstendige konkurranser på hver delkontrakt (kompetanseområde).Vi har tildel kontrakt til 3 leverandører pr delkontrakt.Volumet pr delkontrakt er estimert til:Virksomhetsutvikling – estimert volum over 4 år er 27 millDigitalisering - estimert volum over 4 år er 18 mill Hovedtrekk i prosedyrenAnskaffelsen er kjørt i 2 trinn. De best kvalifiserte tilbyderne, mellom 5 og 7 leverandører, pr delkontrakt, ble invitert til å levere tilbud.Delkontrakt for virksomhetsutvikling skal dekke bistand og rådgivning innen blant annet prosjektledelse, endringsledelse, porteføljestyring, virksomhetsstyring, økonomi inkl. controlling og offentlig anskaffelse.Delkontrakt for digitalisering skal dekke bistand og rådgivning innen forvaltning og utvikling av IT-tjenester (on prem og sky). Dette inkluderer blant annet områdene UX design, tjenestedesign, BI og dataanalytics, IKT sikkerhet og revisjon, IKT arkitektur og CMS teknologier.