Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Dokumenthåndtering og saksbehandling

Brakar AS trenger et nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss i Viken, med en kontrakt over 4 år og en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Systemet skal administrere søknader og bestillinger for skoleskyss for ca. 10 000 elever, inkludert 1 000 med tilrettelagt skoleskyss, og dekke Buskerud fylkeskommune samt elever i andre fylker. Leverandøren må ha kompetanse og erfaring fra tilsvarende leveranser, med minst én referanse fra offentlig sektor de siste 3 år, og tilstrekkelig organisasjon og bemanning for å gjennomføre anskaffelsen. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 65% og pris med 35%, mens miljøhensyn er vurdert som uvesentlige. Dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder kan benyttes som kvalifikasjonskrav.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Brakar ønsker å anskaffe nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss med én leverandør som kan levere bredden av de tjenester som er spesifisert, eventuelt med bruk av underleverandører.Hovedtrekkene i prosedyrenBrakar administrerer søknader og bestillinger om skoleskyss, og har ansvaret for å organisere skoleskyss for elever i grunnskolen og elever i videregående skole som har rett til gratis skyss etter opplæringsloven. Det er ca. 10 000 elever som får innvilget skoleskyss hvert år, og av disse er det ca. 1 000 elever med tilrettelagt skoleskyss (drosje). Buskerud fylkeskommune består av 18 kommuner, med ca. 130 grunnskoler og 15 videre-gående skoler. I tillegg er det elever i andre fylker som Brakar har skyssansvaret for.

    Kontakt navn
    Kjell Thompsen
    Kontakt telefon
    +47 32826666
    Kontakt e-post
    kth@tellmann.no
    Adresse
    Strømsø torg 4, 3044 DRAMMEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Med dette menes god økonomisk og finansiell stilling.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Med dette menes god økonomisk og finansiell stilling.

    Leverandør skal kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming.

    Leverandøren skal kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandøren skal ha kompetanse og erfaring fra tilsvarende leveranser og ha utført oppdrag av samme art, kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse. Med relevant, sammenlignbar leveranse menes: Oppdrag som er i størrelsesorden, kompleksitet og med de relevante teknologier, type løsning, utviklingsmetodikk og ytelser og som ellers er sammenlignbare med det som fremgår av dette Kvalifikasjonsgrunnlag, samt Konkurransegrunnlaget med vedlegg.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig organisasjon og bemanning til å forestå leveransen.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    - Leverandørens evne til å oppfylle Kundens kravspesifikasjon og kvaliteten på imøtekommelsen - Leverandørens angivelse av hvordan Kundens kravspesifikasjon vil bli oppfylt og etterspurte tjenester levert. Dokumentert gjennom ferdigstilt Bilag 2 - Gjennomføring av etablerings- og innføringsprosjektet; kvalitet, tidsplan, ressurser, aktiviteter og milepæler. Dokumentert gjennom ferdigstilt Bilag 3 - Leverandørens spesifikasjon av hvordan leveransen tilrettelegges administrativt. Dokumentert gjennom ferdigstilt Bilag 5 - Leverandørens spesifikasjon av tjenestekvalitet, hvilke SLAer som garanteres og hvordan disse vil oppfylles. Dokumentert gjennom ferdigstilt Bilag 4

    Beskrivelse

    - Månedlig vederlag for levering av systemet - Vederlag for etablerings og innføring av systemet - Timepriser per definerte kompetansekategori for tjenester som ikke inngår i fastpris og antatt volum på slike tjenester fra tilbyder - Månedlig prisavslag ved brudd på SLAer

    Beskrivelse

    Klimaavtrykk og miljøbelastning etter anskaffelsen sin art er av Oppdragsgiver vurdert til å være uvesentlige iht. anskaffelsesforskriften § 7-9. De krav og kriterier som stilles i medhold av anskaffelsesforskriften § 7-9 skal ha som formål å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk eller miljøbelastning, jf. Anskaffelsesforskriftens § 7-9 (1). Hovedregelen i anskaffelsesforskriften § 7-9 (2) er at Kunden skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Unntak fra forpliktelsen til å stille miljøkrav eller kriterier foreligger dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. anskaffelsesforskriften § 7- 9 (5). Behovet Kunden ønsker dekket er en løsning som primært er en standardisert tjenesteanskaffelse over internett. Arbeidet omfatter ingen eller lite reisevirksomhet, og ingen bruk av papir eller annet forbruksmateriell. Et direkte klimaavtrykk som følge av anskaffelsen antas derfor å være av beskjeden karakter. Programvaren vil medføre bruk av datasenter og servere hos leverandøren (eller leverandørens underleverandør), som vil medføre en miljøbelastning. Denne belastningen vil være tilnærmet den samme uavhengig av hvilken programvare som benyttes, da alle slike programvarer vil ha behov for datasenter, servere og strøm. I tillegg mener Oppdragsgiver at selve datasenteret og servere vil være utenfor anskaffelsens art, og det er derfor ikke mulig for Oppdragsgiver å stille krav eller tildelingskriterier relatert til datasenter eller servere. Oppdragsgiver skal bare anskaffe programvaren, og det skal ikke installeres eller på annen måte anskaffes servere hos Oppdragsgiver som en del av denne anskaffelsen. Tildelingskriterier vedrørende leverandørens strømforsyning (både til datasenter/servere og leverandørens kontorer) vil også være ulovlige tildelingskriterier, da dette er utenfor anskaffelsens art. Oppdragsgiver kan ikke se at det er andre forhold knyttet til anskaffelsen av programvaren som medfører klimaavtrykk eller miljøbelastning. På bakgrunn av dette vurderes anskaffelsen etter sin art å ha uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, og faller dermed inn under unntaksregelen i FOA §7-9 (5).

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner