Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Bil- og motorvognstjenester

Ålesund Kommune har inngått en avtale med Bertel O Steen AS om å levere en helhetlig bildelingstjeneste. Tjenesten skal bidra til reduserte utslipp, optimalisert bruk av kommunens kjøretøypark, redusert bruk av privatbiler i tjeneste, og bedre ressursutnyttelse og kostnadskontroll. Avtalen har en varighet på 3 år med opsjon på forlengelse inntil 7 ganger á 1 år (totalt maks. 10 år), og har en total verdi på 15 millioner kroner. Det er et umiddelbart behov for 22 biler, og løsningen skal være skalerbar for fremtidige behov. Det ble mottatt 1 tilbud i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Bertel O Steen AS
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
15 000 000 kr

Om anbudet

    Formål: Gjennom denne anskaffelsen skal kommunen sikre en helhetlig bildelingstjeneste med høy tilgjengelighet, enkel brukervennlighet og god integrasjon med eksisterende kommunale systemer. Løsningen skal støtte kommunens ansatte i arbeidstiden, men også muliggjøre enkelte utvalgte lokasjoner for bildeling med publikum utenom arbeidstid for å maksimere utnyttelsen av bilparken. Anskaffelsen skal støtte kommunens mål om: Redusert utslipp og bærekraftig mobilitet. Optimalisert bruk av kommunens kjøretøypark. Redusert bruk av privatbiler i tjeneste. Bedre ressursutnyttelse og kostnadskontroll. Løsningen skal være basert på en digital plattform med app-basert tilgang, støtte for administrativ styring, samt fleksibilitet for utvidelse med flere kjøretøy og lokasjoner over tid. Kort om behovet: Ålesund kommune har behov for en fleksibel og brukervennlig bildelingsløsning. Løsningen skal bidra til effektiv ressursutnyttelse ved å redusere behovet for private tjenestebiler og sikre bedre tilgang til delte kjøretøy. Det er behov for: Rådgivningstjeneste som bidrar til å optimalisere kommunens bruk og størrelse av kjøretøyparken. Elektriske personbiler til kommunale tjenester og offentlig bildeling. App-basert administrasjon for enkel booking, tilgangsstyring og fakturering. Integrasjon med kommunens systemer, inkludert tjenestetelefoner og EntraID. Stasjonsbasert løsning med mulighet for utvidelse av antall lokasjoner. Omfang: Per i dag består kommunens bildelingsløsning av ca. 50 biler, hvor størts andel brukes internt av kommunen, mens resten deles med publikum. Denne ordningen vil videreføres i den nye anskaffelsen, men ikke nødvendigvis på alle av dagens lokasjoner. I starten av den nye avtaleperioden vil det være umiddelbart behov for 22 biler. Etterhvert som kontrakt utløper med de resterende bilene vil vi tegne kontrakt med ny leverandør fortløpende. Det forventes at behovet for bildelingstjenester vil endre seg over tid, både i antall kjøretøy og geografisk dekning. Løsningen må derfor være skalerbar og tilpasses framtidige behov, slik at kommunen kan øke eller redusere bilparken og etablere flere stasjoner etter behov. Avtaleperiode: Ålesund kommune ønsker å inngå en løpende tjenesteavtale for bildeling med en varighet på 3 år, med opsjon på forlengelse inntil 7 ganger á 1 år (totalt maks. 10 år).Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen anbudskonkurranse

    Kontakt navn
    Stian Busæt
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite, eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit. Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.

    Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes.

    Det kreves at leverandør har erfaring fra minst 1 tilsvarende oppdrag siste 2 år. Med tilsvarende oppdrag menes leveranse av helhetlig bildelingstjeneste som for eksempel Mobility as a Service (MaaS) til en offentlig oppdragsgiver, hvor løsningen inkluderer både kjøretøy og digital plattform med en verdi på minimum NOK 1 000 000,- ekskl. mva. per år.

    Leverandør skal ha et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene.

    Beskrivelse

    Tildelingskriteriet kvalitet består av flere underkriterier, som hvert er beskrevet nedenfor. Leverandør skal laste opp ett samlet dokument som besvarer tildelingskriteriet. Dokumentet skal være formatert til pdf eller annet søkbart format. Besvarelsen skal ikke overstige totalt 14 A4- sider, med skriftstørrelse 11 og evt. bilder. Alle sider bak maksimalt antall blir ikke hensyntatt. Oppdragsgiver skal også ha demonstrasjon og gjennomgang av løsning på inntil EN time. Dette vil gjennomføres med alle tilbudsgivere i løpet av første uken etter tilbudsfrist. Oppdragsgiver initierer og kaller inn til denne seansen. Tildelingskriteriet består av: Oppdragsforståelse, Rådgivningstjeneste, Demonstrasjon av plattform og mobilapplikasjon, Fremdriftsplan.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsforståelse er et underkriterium under Kvalitet og løsning.

    Beskrivelse

    Rådgivningstjeneste er et underkriterium under Kvalitet og løsning.

    Beskrivelse

    Demonstrasjon av plattform og mobilapplikasjon er et underkriterium under Kvalitet og løsning.

    Beskrivelse

    Fremdriftsplan er et underkriterium under Kvalitet og løsning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner