Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Brann- og sikkerhetstjenester

Tromsø Kommune har inngått en rammeavtale med NOR DIESEL AS for levering av verkstedtjenester for kjøretøy under 3500 kg, som inkluderer årlig service, vedlikehold og EU-kontroll for over 400 biler. Avtalen har en varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 56 millioner kroner. Det var krav om godkjenning av Statens vegvesen for verksteder, samt integrasjon mot CarAdmin. Konkurransen ble evaluert med 60% vekt på pris og 40% på kvalitet, med fokus på prioritet, kundeservice og kompetanse. Det ble mottatt ett tilbud i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Nor Diesel AS
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
1 415 515 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 56 000 000 kr

Om anbudet

    Rammeavtalen omfatter i overkant av 400 biler under 3500 kg, som skal ha årlig service og vedlikehold samt EU-kontroll (PKK). Systematisk oppfølging av kjøretøyene samt service- og reparasjonshistorikk kan bidra til bedre kontroll over bilparken, kostnadsreduksjoner og lengere levetid på bilene. Rammeavtalen om verkstedtjenester omfatter ikke dekk, dekkhotell eller reparasjon av skader på karosseri og glass.

    Kontakt navn
    Renate Mortensen
    Kontakt telefon
    +47 77 79 00 00
    Adresse
    Rådhusgata 2, 9008 TROMSØ

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Totalpris iht. prisskjema

    Beskrivelse

    Tildelingskriteriet Kvalitet evalueres med utgangspunkt i tilbyders besvarelse av følgende underkriterier: Prioritet og kundeservice Kompetanse Integrasjon mot CarAdmin

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Prioritet og kundeservice

    Beskrivelse

    Kompetanse

    Beskrivelse

    Integrasjon mot CarAdmin

    Beskrivelse

    En kartlegging av klima- og miljøbelastninger i anskaffelsen viser at tjenestedelen i seg selv medfører minimal miljøbelastning all den tid den omfatter kjøp av menneskelige ressurser som timearbeid eller oppdrag. Miljøbelastningen i avtalen knyttes i stor grad til: Avfallshåndtering ved at verksteder genererer betydelige mengder avfall, inkludert farlig avfall som olje, batterier og kjemikalier. Feil håndtering av dette avfallet kan føre til forurensning av jord og vann Bruk av kjemikalier til bilreparasjoner og vedlikehold som kan være skadelige for miljøet hvis de ikke håndteres riktig Støyforurensning ved drift av maskiner og utstyr som kan påvirke lokalmiljøet negativt Verksteder som tilbyr reparasjoner og periodiske kjøretøykontroller må være godkjent av Statens vegvesen, jf. verkstedsforskriften § 3. Ett av vilkårene for godkjenning er at lokaler og teknisk utstyr som benyttes av godkjent kjøretøyverksted være egnet til formålet og ha nødvendige tillatelser, jf. verkstedforskriften § 7. Lokalenes egnethet godkjennes av kommunen iht. plan- og bygningsloven. Nødvendige tillatelser relateres blant annet til forurensningsloven § 7 første punktum hvor det fremkommer at det stilles krav om at den som er ansvarlig for en aktivitet eller tiltak som forurenser, eller medfører en risiko for forurensning, må ha en tillatelse. Søknad om tillatelse til virksomhet etter forurensningsloven rettes til Miljødirektoratet. Alle kjøretøyverksteder som er godkjent av Statens vegvesen pålegges derfor å etterleve strenge krav til klima og miljø for å kunne drive virksomheten. Klima og miljø som tildelingskriterium vil dermed ikke være egnet til å skille leverandørene siden alle må oppfylle de samme strenge kravene til klima og miljø. Vurderingen er da at klima og miljø som tildelingskriterium ikke vil gi noe ytterligere gevinst utover de lovpålagte kravene. Ved anskaffelse av verkstedtjenester for kjøretøy under 3500 kg, vil man på bakgrunn av ovenstående oppnå en klart bedre klima- og miljøeffekt ved å stille absolutte krav i kravspesifikasjon som sikrer at de allerede pålagte klima- og miljøkravene i verkstedsgodkjenningen etterleves og rapporteres, at rutiner og retningslinjer er oppdaterte, implementert og forankret i virksomheten, og at ansatte får tilstrekkelig opplæring i håndtering av farlig avfall. Unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 fjerde ledd første punktum vil derfor komme til anvendelse og tildelingskriteriet erstattes av absolutte krav i kravspesifikasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner