Anbudsoversikt for Anskaffelse - Vikartjenester til barnehage, sfo og skole, 2024

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Arbeidsformidlingstjenester

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Dedicare AS, Manpower AS og Adecco Norge AS for levering av vikartjenester til barnehager, SFO og skoler i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 2 år og en total verdi på 20 millioner kroner. Leverandørene må kunne tilby vikarer i stillingsgruppene assistent/ufaglært og barne- og ungdomsarbeider/fagarbeider, og det er ønskelig, men ikke et krav, at de også kan tilby barnehagelærere. Det kreves at alt fagpersonell har nødvendig kompetanse i henhold til lovkrav for stillingskategorien. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Adecco Norge AS
  • Dedicare AS
  • Manpower AS
Andre tilbydere
  • Bonliva AS
  • Personalhuset Staffing Group AS
Kontraktsverdi
20 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Vikartjenester til barnehage, sfo og skole, 2024
Estimert verdi
25 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Tildelingskriterium 1
Pris
Orientering: Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Evaluering: Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Orientering: Kapasitet: Det er viktig for oppdragsgiver at leverandør har kapasitet til å imøtekomme kundenes behov gjennom året. Leverandør skal derfor gjøre rede for sin leveringskapasitet ved å levere revisorbekreftet oversikt over fakturerte vikartimer til norske kommuner og norske private barnehager de siste 2 år. I oversikten skal det skilles mellom de ulike stillingsgruppene som er stilt krav om i denne anskaffelsen; Assistent/ ufaglært Barne og ungdomsarbeider/ fagarbeider Timer som ikke er definert som ordinær timelønn skal holdes utenfor beregningen. Det betyr at ulike skifttillegg, overtid, helligdagsgodtgjørelse, UB-tillegg etc. ikke skal beregnes med i timetallet. Antall timer skal være bekreftet av revisor med et vedlegg. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timetallet er begrenset til de ulike stillingsgruppene i nevnte tidsperiode til norske kommuner og private barnehager i Norge. Redegjørelse om kapasitet skal gis ved at leverandør skal fylle ut vedlagt Excel-skjema kalt "Kapasitet" og levere eget vedlegg med bekreftelse fra revisor. Beskrivelse: Leverandør skal i et eget vedlegg beskrive hva tallene sier om leverandørenes evne til å ha en høy leveringsgrad i kontrakten med oppdragsgiver. Beskrivelsen må angi hvilke perioder i året leverandør ser de største utfordringene med å skaffe vikarer og hvilke tiltak som gjøres for å sikre mest mulig stabil tilgang til vikarer over hele året. Leverandør skal også gi en beskrivelse av hvordan statistikken gir uttrykk for deres erfaring og utfordringer med å levere til distriktene/mindre sentrale strøk. Beskrivelsen av ovennevnte punkt skal være på maks. 2 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 femte ledd, og vekter ikke klima- og miljøhensyn etter andre ledd. Det vurderes at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, og dette begrunnes nedenfor. I DFØ sin veileder til reglene om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser vises det til ulike eksempler på anskaffelser som typisk har så lav klimaintensitet at den små anses som uvesentlig. Et sentralt tema er hvorvidt hovedytelsen "etter sin art" fører til klimaavtrykk eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, eller at hovedytelsen får direkte konsekvenser for et sluttprodukt som etter sin art har klimaavtrykk og/eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, for eksempel konsulentrådgivning i bygge- og anleggsbransjen. I den aktuelle anskaffelsen legger oppdragsgiver til grunn at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Hovedytelsen er vikarens arbeidsinnsats. Vi kan ikke se at arbeidet vil danne grunnlag for noe fysisk sluttprodukt som gir klimaavtrykk eller miljøbelastning. Oppdragsgiver finner derfor å kunne gjøre unntak fra hovedregelen om å oppstille klima- og miljøhensyn som tildelingskriterie i konkurransen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner