Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Arbeidsformidlingstjenester

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Dedicare AS, Manpower AS og Adecco Norge AS for levering av vikartjenester til barnehager, SFO og skoler i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 2 år og en total verdi på 20 millioner kroner. Leverandørene må kunne tilby vikarer i stillingsgruppene assistent/ufaglært og barne- og ungdomsarbeider/fagarbeider, og det er ønskelig, men ikke et krav, at de også kan tilby barnehagelærere. Det kreves at alt fagpersonell har nødvendig kompetanse i henhold til lovkrav for stillingskategorien. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Adecco Norge AS
  • Dedicare AS
  • Manpower AS
Andre tilbydere
  • Bonliva AS
  • Personalhuset Staffing Group AS
Kontraktsverdi
20 000 000 kr

Om anbudet

    Gjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå parallelle rammeavtale med inntil 3 leverandører, forutsatt at det er et tilstrekkelig antall kvalifiserte leverandører. Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for anskaffelse av vikartjenester til barnehager, sfo og skole, i deltakende kommuner, iht. kravspesifikasjon. Vikartjenestene skal dekke kommunenes ekstraordinære behov, der kommunene selv ikke klarer å dekke opp med egne vikarer ansatt i kommunen. Avtalen gjelder både vikarer til ikke-planlagt fravær (for eks. sykdom) og planlagt fravær (for eks. ferieavvikling om sommeren). Virksomhetene i kommunene har noe forskjellige strategier i forhold til bruk av vikartjenester, noen bruker det jevnlig gjennom året, mens noen har større behov for vikarer ved ferieavvikling. Leverandør må kunne levere vikarer etter denne avtalen, til samtlige kommuner som deltar på denne avtalen. Det er viktig for oppdragsgiver å ha en velfungerende rammeavtale for levering av vikartjenester til enhver tid. Leverandør må fra oppstart av avtalen være klar til å påta seg oppdrag i samtlige kommuner som deltar i avtalen. Leverandør må kunne tilby følgende stillingsgrupper: Assistent/ ufaglært Barne- og ungdomsarbeider/ fagarbeider Det er ønskelig at leverandør kan tilby "barnehagelærer", men det er ikke et krav. Dersom leverandør kan tilby dette kan kunde benytte avtalen til dette, men er ikke forpliktet til det. Alt fagpersonell som tilbys må ha nødvendig kompetanse i henhold til fastsatte lovkrav for stillingskategorien. All utøvelsen av tjenesten skal være i samsvar med til enhver tid gjeldende "Lov om barnehager (barnehageloven)". Merknader til avtalen: Avtalen kan brukes til skole og sfo, men kunde kan gå utenom avtalen ved behov til disse virksomhetene. Oppdrag som er påbegynt før avtaleoppstart av disse avtalene, løper ut sin avtaletid. Oppdrag som er bekreftet utenom denne avtalen før avtaleoppstart, kan gjennomføres i henhold til ordrebekreftelser. Den enkelte kommune er juridisk og økonomisk ansvarlig for bestillinger/avrop foretatt i henhold til denne avtalen. Avtalens vilkår gjelder for alle bestillinger bekreftet innenfor avtaleperioden, selv om leveransen skjer etter utløp av denne rammeavtalen. Bestillinger vil bli foretatt av virksomheter eller sentralt bestillingsledd i den enkelte kommune.Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen anbudskonkurranse

    Kontakt navn
    Guro Hanche-Olsen
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Orientering: Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Evaluering: Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Evalueringsmetode

    Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Orientering: Kapasitet: Det er viktig for oppdragsgiver at leverandør har kapasitet til å imøtekomme kundenes behov gjennom året. Leverandør skal derfor gjøre rede for sin leveringskapasitet ved å levere revisorbekreftet oversikt over fakturerte vikartimer til norske kommuner og norske private barnehager de siste 2 år. I oversikten skal det skilles mellom de ulike stillingsgruppene som er stilt krav om i denne anskaffelsen; Assistent/ ufaglært Barne og ungdomsarbeider/ fagarbeider Timer som ikke er definert som ordinær timelønn skal holdes utenfor beregningen. Det betyr at ulike skifttillegg, overtid, helligdagsgodtgjørelse, UB-tillegg etc. ikke skal beregnes med i timetallet. Antall timer skal være bekreftet av revisor med et vedlegg. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timetallet er begrenset til de ulike stillingsgruppene i nevnte tidsperiode til norske kommuner og private barnehager i Norge. Redegjørelse om kapasitet skal gis ved at leverandør skal fylle ut vedlagt Excel-skjema kalt "Kapasitet" og levere eget vedlegg med bekreftelse fra revisor. Beskrivelse: Leverandør skal i et eget vedlegg beskrive hva tallene sier om leverandørenes evne til å ha en høy leveringsgrad i kontrakten med oppdragsgiver. Beskrivelsen må angi hvilke perioder i året leverandør ser de største utfordringene med å skaffe vikarer og hvilke tiltak som gjøres for å sikre mest mulig stabil tilgang til vikarer over hele året. Leverandør skal også gi en beskrivelse av hvordan statistikken gir uttrykk for deres erfaring og utfordringer med å levere til distriktene/mindre sentrale strøk. Beskrivelsen av ovennevnte punkt skal være på maks. 2 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Evaluering: Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 femte ledd, og vekter ikke klima- og miljøhensyn etter andre ledd. Det vurderes at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, og dette begrunnes nedenfor. I DFØ sin veileder til reglene om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser vises det til ulike eksempler på anskaffelser som typisk har så lav klimaintensitet at den små anses som uvesentlig. Et sentralt tema er hvorvidt hovedytelsen "etter sin art" fører til klimaavtrykk eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, eller at hovedytelsen får direkte konsekvenser for et sluttprodukt som etter sin art har klimaavtrykk og/eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, for eksempel konsulentrådgivning i bygge- og anleggsbransjen. I den aktuelle anskaffelsen legger oppdragsgiver til grunn at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Hovedytelsen er vikarens arbeidsinnsats. Vi kan ikke se at arbeidet vil danne grunnlag for noe fysisk sluttprodukt som gir klimaavtrykk eller miljøbelastning. Oppdragsgiver finner derfor å kunne gjøre unntak fra hovedregelen om å oppstille klima- og miljøhensyn som tildelingskriterie i konkurransen.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Vikartjenester til barnehage, sfo og skole, 2024
Estimert verdi
25 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner