Anbudsoversikt for Tjeneste for opptak og plassadministrasjon i barnehager for Oslo kommune

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT- drift og vedlikehold

Oslo Kommune trenger datatjenester for å levere opptak og plassadministrasjon i barnehager i Oslo over 3 år til en verdi av 70 millioner NOK. To viktige formelle krav er erfaring fra lignende oppdrag og god gjennomføringsevne med tilstrekkelig kapasitet og personell. Anbudets vekting er pris 20%, kvalitet 60%, etablering og opplæring 15%, og tjenestenivå 5%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Tjeneste for opptak og plassadministrasjon i barnehager for Oslo kommune
Lokasjon
Estimert verdi
70 000 000,00 kr
Varighet
3 år
Tildelingskriterium 1
Pris for tjenesten
Utfylt prisskjema
Tildelingskriterium 2
Kvalitet på tjenesten
Besvarelse av bilag 2
Tildelingskriterium 3
Etablering og opplæring
Besvarelse av bilag 3
Tildelingskriterium 4
Tjenestenivå
Besvarelse av bilag 4
Tildelingskriterium 5
Miljø
Hovedregelen i anskaffelsesforskriften § 7-9 (2) er at oppdragsgiver skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Unntak fra forpliktelsen til å stille miljøkrav eller -kriterier foreligger dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. anskaffelsesforskriften § 7-9 (5). Behovet oppdragsgiver ønsker dekket er barnehageadministrativt system som primært er en tjenesteanskaffelse som skal gi kommunen en løsning for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager. Arbeidet omfatter ingen reisevirksomhet og ingen bruk av papir eller annet forbruksmateriell. Et direkte klimaavtrykk som følge av anskaffelsen antas derfor å være av beskjeden karakter. Dersom en hensyntar underleverandørkjedene, ser vi imidlertid at det kan oppstå mulige klimaavtrykk og miljøbelastning knyttet til drift av datasentrene tilknyttet de digitale løsningene. Leverandørens innflytelse over dette energiforbruket og den eventuelle miljøbelastningen er imidlertid svært begrenset, og gjør det formålsløst for oppdragsgiver å vektlegge eller stille krav i kravspesifikasjonen til overnevnte i denne anskaffelsen. På bakgrunn av dette vurderes anskaffelsen etter sin art å ha uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, og faller dermed inn under unntaksregelen i FOA § 7-9 (5)
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten
Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ
Kvalifikasjonskrav 2
miljøledelsestiltak
Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dette innebærer å redusere miljøpåvirkning fra forbruk, inkludert materialer, ressurser og energibruk, og å unngå bruk av sårbare ressurser. En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra uavhengige organer som dokumenterer miljøledelsessystemet, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Det vises i denne forbindelse til EU-ordningen for Miljøstyring og miljørevisjon (EMAS), andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 som Miljøfyrtårn eller tilsvarende, og andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer som ISO 14001 eller tilsvarende.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 4
Det kreves erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes i denne sammenheng leveranser og drift av barnehageadministrative systemer
En beskrivelse av leverandørens mest relevante oppdrag som er utført i løpet av de siste 3 år. Oversikten skal angi hvem som var oppdragsgiver, navn på kontaktperson, oppdragets omfang og verdi, samt tid (idriftsettelsestidspunkt) og sted for oppdragene samt en beskrivelse av oppdragets innhold. Oppdragsgiver vil også ta i betraktning oppdrag som er eldre enn tre år
Kvalifikasjonskrav 5
Leverandøren skal ha god gjennomføringsevne, herunder tilstrekkelig kapasitet og personell
Redegjørelse for tilgjengelig arbeidsstyrke som leverandøren disponerer over for gjennomføring av kontrakten, samt en beskrivelse av teknisk personell eller tekniske enheter, som leverandøren råder over til å utføre kontrakten. Dersom tilbyder benytter underleverandører, skal det oppgis en oversikt over fordelingen av teknisk personell eller tekniske enheter mellom hovedleverandør og underleverandøren.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner