Anbudsoversikt for Anskaffelse - Vikartjenester innen måltidsproduksjon, 2025 (2)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Arbeidsformidlingstjenester

Ålesund Kommune trenger vikartjenester innen måltidsproduksjon for en rammeavtale over 1 år, med en maksimal totalverdi på 18 millioner kroner. Avtalen omfatter stillingsgrupper som faglært kokk, ernæringskokk og kjøkkenassistent, og skal leveres i Møre og Romsdal. Tildelingskriteriene er pris (80%) og kvalitet (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på erfaring fra minst ett lignende oppdrag de siste 3 år, samt et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem, hvor ISO 9001 sertifisering kan benyttes som dokumentasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Vikartjenester innen måltidsproduksjon, 2025 (2)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jonette Valaas Skare
Kontakt telefon
+4770162000
Adresse
Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND
Estimert verdi
18 000 000,00 kr
Varighet
1 år
Beskrivelse
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for vikartjenester innen måltidsproduksjon. Leverandør må minimum kunne tilby følgende stillingsgrupper: - Faglært kokk, - Ernæringskokk, - Kjøkkenassistent.
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Se mer info i konkurransegrunnlaget.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Leverandør bes beskrive sin oppdragsforståelse/løsningsbeskrivelse for dette oppdraget. Se mer info i konkurransegrunnlaget.
Kvalifikasjonskrav 1
Kredittvurdering
Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Kvalifikasjonskrav 2
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF-1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet. Ved bestilling oppgis Ålesund kommune som kopimottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte fra Altinn.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren oppfyller de angitte kvalifikasjonskravene:
Alle nødvendige utvalgskriterier spesifisert i innkallingen eller i anskaffelsesdokumentene som er nevnt i innkallingen, er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Erfaring
Krav: Det kreves at leverandør, eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 1 lignende oppdrag de siste 3 år. Med lignende oppdrag menes her en løpende avtale, med en privat eller offentlig kunde, vedrørende leveranse av vikartjenester. Avtalen må ha hatt en varighet på minimum 1 år, og leverandør må ha levert flere vikarer til kunden pr. år. Dokumentasjonskrav: Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon (maks. 2 A4-sider). Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppdragsgivers kontaktperson for referanseoppdraget/-ene, for å verifisere relevans. Dette er kun en rett, og ikke en plikt. Det er leverandørs ansvar å synliggjøre relevans gjennom besvarelsen.
Kvalifikasjonskrav 5
Kvalitetsstyringssystem
Krav: Det kreves at leverandør har et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges et systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer, dersom leverandør har dette (eksempelvis ISO 9001, eller tilsvarende). Hvis leverandør ikke har dette, skal det vedlegges en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystemet leverandør vil legge til grunn for gjennomføringen av avtalen. Beskrivelsen må synliggjøre at kravet ovenfor er oppfylt. Besvarelsen skal være på maks. 2 A4-sider.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    11. apr. 2025, 14:28

  2. Endring i konkurranse

    15. apr. 2025, 11:10

  3. Frist for spørsmål

    6. mai 2025, 22:00

  4. Frist for innlevering

    15. mai 2025, 08:00

  5. Åpningsdato

    15. mai 2025, 08:05

  6. Vedståelsesfrist

    3 måneder

    12. aug. 2025, 08:00

Se aktive konkurranser som ligner