Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Dokumenthåndtering og saksbehandling

Trondheim Kommune, ved Trondheim bydrift, søker leveranse av et IKT-verktøy for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-verktøy) for teknisk drift i Trondheim kommune. Anskaffelsen er delt inn i to faser, med en prekvalifiseringsfase etterfulgt av en tilbudsfase. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner og en varighet på 8 år. Systemet skal være en etablert og velprøvd løsning basert på en eksisterende standardløsning, og ikke et nyutviklet program. Leverandøren må ha god kompetanse og kapasitet for leveranse og løpende forvaltning av FDV-tjenesten, samt erfaring med tilsvarende oppdrag dokumentert gjennom tre referanseprosjekter de siste tre årene. Kvalifikasjonskrav inkluderer også et tilfredsstillende system for miljøledelse. Leverandørene må oppfylle disse kravene for å kvalifisere seg til tilbudsfasen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune, ved Trondheim bydrift, inviterer til konkurranse om leveranse av IKT-verktøy for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-verktøy) for teknisk drift i Trondheim kommune. Nærmere informasjon om anskaffelsen følger av konkurransedokumentene. Konkurransen har tidligere vært publisert under tittel; "2024 Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune" med saksnummer 2024/29564. Oppdragsgiver kansellerte denne konkurranse 17. desember 2024 da oppdragsgiver kom frem til at konkurranseforutsetningene ikke var tilstrekkelig tydeliggjort og dette kunne ha innvirkning på konkurransen. Oppdragsgiver har ved denne re-publiseringen av konkurransen valgt å endre anskaffelsesprosedyren til konkurranse med forhandling. Valget av prosedyren er begrunnet ut fra uklarhetene fra forrige konkurranse og oppdragsgiver finner det vanskelig å utforme kravspesifikasjonene tilstrekkelig presis. Vi ser derfor et behov for dialog og avklaringer med potensielle leverandører for nå å sikre en god konkurranse. Oppdragsgiver har lagt ved endringslogg for å beskrive de endringene som er gjort i konkurransedokumentene. Konkurransen er delt inn i to trinn med en prekvalifiseringsfase som første fase og deretter en tilbudsfase for kvalifiserte tilbydere. Konkurransens to trinn er i Mercell benevnt slik:2025 Prekvalifisering til konkurranse om Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune - fase 12025 Tilbudsfase i konkurranse om Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune - fase 2Hovedtrekkene i prosedyrenTrondheim kommune ønsker å anskaffe et FDV-system slik at en kan drive god, effektiv og rasjonell forvaltning med gode prioriteringer som skal gi en økonomisk gevinst. Målet er å samle og tilgjengeliggjøre data og lett kunne oppdatere status i et felles FDV-system, slik at alle som har behov får nødvendig oversikt over kommende, samt utførte arbeidsoppgaver. Systemet skal tilrettelegge for å drive strategisk planlegging av drift og vedlikehold på objekter og eiendeler. Det skal også fungere som et dokumentarkiv hvor alt av historikk og tilhørende informasjon lagres. Med et felles FDV-system vil bydrift sammen med sine forvaltere kunne prioritere innenfor de ulike områdene og anlegg som skal driftes. Videre er det et mål at FDV-systemet skal bidra til å definere tydelige nivåer og standarder for drift på de ulike områder og anlegg som bydrift har driftsansvar for. Fullstendig beskrivelse av behov følger av konkurransegrunnlaget med vedlegg og SSA-L med bilag. Det forutsettes at det leveres en etablert og velprøvd løsning basert på en eksisterende standardløsning som er i support drift, og ikke et nyutviklet program. Prekvalifisering - fase 1Prekvalfiseringsfasen er konkurransens første fase hvor interesserte tilbydere leverer "søknad" for å kvalifisere seg til deltakelse i konkurransen. For å sikre at leverandør har det har det nødvendige grunnlaget for å gjennomføre denne kontrakten, har oppdragsgiver stilt både tekniske, faglige, organisatorisk, økonomisk og finansielle kvalifikasjonskrav. Kravene er minstekrav som skal sikre at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene. Kravene retter seg mot leverandøren som sådan, og de vurderes ikke opp mot det enkelte tilbud. Kvalifikasjonskravene som er stilt i konkurransen første fase fremgår av Mercell fane "Evaluering" - "ESPD kvalifikasjonskrav". Kvalifikasjonskravene er nærmere beskrevet i konkurransegrunnlaget med vedlegg. Tilbyderne må besvare de enkelte kravene i Mercell. Etter utløpet av kvalifikasjonsfristen, vil oppdragsgiver vurdere mottatt informasjon og alle tilbydere som anses kvalifisert, får umiddelbart mulighet til å starte innlevering av tilbud i konkurransens trinn 2, tilbudsfasen. Det er kun tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene som får delta i tilbudsfasen. De tilbyderne som ikke anses kvalifisert, får meddelelse om dette og de får ikke mulighet til å levere tilbud.

    Kontakt navn
    Ole Kristian Dahlen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating på minimum klasse A (AN for nyetablerte foretak), etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandør skal ha etablert tilfredsstillende system for miljøledelse.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

    Leverandøren skal ha god kompetanse og kapasitet for leveranse og løpende forvaltning av FDV-tjenesten.

    Leverandør må ha erfaring med tilsvarende oppdrag.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2025 Prekvalifisering til konkurranse om Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune - fase 1
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Varighet
96 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner